Skomplikowane projekty zespołowe prowadzą często do nadmiernego zarządzania. Dodatkowe spotkania i procedury jeszcze bardziej obciążają produktywność. Istnieje lepsze rozwiązanie. W organizacjach oparty na współpracy, gdzie zespoły mają strukturę macierzową, pracownicy realizują jednocześnie wiele projektów, a sama praca ma często charakter płynny, eksploracyjny lub ewoluujący, menedżerowie stają przed poważnym wyzwaniem: kooperacja bywa chaotyczna i nieprzejrzysta, rzadko […]
Współczesne pole bitwy lidera to nie front wojenny, ale open space, spotkania na Teamsach i tabelki w Excelu. A jednak stawka – utrzymanie zaangażowania, motywacji i energii, zarówno własnej, jak i zespołu – pozostaje niezwykle wysoka. Co sprawia, że żołnierze biegną w stronę ognia, a pracownicy potrafią zarywać noce dla projektów?. Jak twierdzi psychiatra i […]
Nowe badania, sprawdzone strategie i przemyślane pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej z MIT SMR mogą pomóc Ci sprostać wyzwaniom związanym z zatrudnianiem najlepszych talentów. Czas poświęcony na proces rekrutacji może przynieść organizacji dwie skrajnie różne korzyści: pozyskanie wybitnego pracownika, który przyczyni się do jej rozwoju, albo zatrudnienie osoby niedopasowanej, która szybko odejdzie, generując dodatkowe koszty i […]
Tradycyjna rola dyrektora finansowego, skupiona na raportowaniu przeszłych wyników i kontroli kosztów, bezpowrotnie odchodzi do lamusa. W dzisiejszej, dynamicznej rzeczywistości biznesowej, CFO musi stać się strategicznym partnerem dla zarządu i proaktywnym liderem, który nie tylko liczy wyniki, ale przede wszystkim je kreuje. Jak zauważają analitycy z Boston Consulting Group w swojej publikacji „CFOs Must Lead […]
Najwyższy czas, by liderzy nazwali, znormalizowali i profesjonalnie zarządzali doświadczeniem pracowników czujących się jak oszuści. Przypomnij sobie moment, gdy po raz pierwszy stanąłeś przed nowym wyzwaniem zawodowym. Być może awansowałeś na stanowisko kierownika zespołu i wszyscy patrzyli na ciebie oczekując wskazówek. Albo twoje obowiązki rozszerzyły się o prezentacje przed zarządem spółki. A może przedstawiono cię […]
Prelegent z sympozjum MIT SMR o przyszłości pracy odpowiada na pytania uczestników dotyczące wdrażania krótszego tygodnia pracy, jego wpływu na kulturę firmy oraz sposobów mierzenia sukcesu. Andrew Barnes, współzałożyciel 4 Day Week Global, ma z pierwszego rzędu wgląd w największy na świecie eksperyment dotyczący skutków skrócenia tygodnia pracy. Wszystko zaczęło się od jego własnej nowozelandzkiej […]
Obliczenie subiektywnej wartości czasu pozwala precyzyjnie wskazać, w jakich obszarach nawet niewielkie zmiany w tygodniowym harmonogramie mogą zwiększyć poziom zadowolenia z życia oraz poczucie satysfakcji i spełnienia. Godzina po godzinie – sposób, w jaki spędzamy czas, kształtuje jakość naszego życia. Dla wielu z nas jednak bilans ten okazuje się rozczarowujący. Dominujące w kulturze przekonania, utrwalone […]
Wysoce złożone hierarchie mogą prowadzić do nadmiernej pewności siebie, która nasila ryzyko. Mało kto spodziewałby się, że zwiększenie zasobów w kluczowym obszarze operacyjnym może obniżyć jego skuteczność. W miarę jak organizacje rozbudowują zespoły ds. cyberbezpieczeństwa w odpowiedzi na rosnące zagrożenia oraz koszty związane z cyberprzestępczością, mogą nieświadomie osłabiać swoją zdolność do trafnej oceny poziomu ryzyka. […]
Horizon scanning to technika, która może pomóc liderom przetrwać w czasach globalnej niepewności. Jest to wysiłek polegający na przekuwaniu przewidywań we wnioski, a wniosków – w konkretne działania. Następujące po sobie fale zakłóceń zapowiadają kolejne zmiany w światowej gospodarce. Gdy w przyszłości historycy będą przyglądać się obecnej sytuacji, będą w stanie wyznaczyć granice między czasem […]
W dojrzałych organizacjach rzadko brakuje ambicji, kapitału i talentów. A jednak większość transformacji grzęźnie. Nie dlatego, że zespoły nie umieją dowieźć projektów, lecz dlatego, że strategia, finanse i egzekucja idą różnymi torami. Najnowsza analiza BCG pokazuje, że tam, gdzie od pierwszego dnia zgrywa się „trio transformacyjne”: dyrektor finansowy (CFO), dyrektor ds. strategii (CSO) i dyrektor […]