Najnowsze
Czy sztuczna inteligencja odbierze naszej pracy sens?
Teoretycznie sztuczna inteligencja i automatyzacja powinny odciążyć pracowników pod względem wykonywania najbardziej nużących i rutynowych działań, dając im w zamian więcej czasu na kreatywność. Badania pokazują jednak, że to założenie może okazać się błędne.
Dlaczego menedżerowie boją się danych?
Kierownicy są optymistycznie nastawieni do sztucznej inteligencji, ale ostrożni w kwestii przywództwa w zakresie danych.
Jak zdalnie zarządzać finansami i zespołem? Wyzwania z perspektywy CFO
Kierowanie zespołem zdalnym jest wyzwaniem dla dyrektora finansowego, ponieważ zarządzanie musi być znacznie bardziej celowe i przemyślane. Nieformalne i doraźne praktyki, które tak dobrze sprawdzały się przy kontaktach twarzą w twarz na terenie biura, przy pracy zdalnej i hybrydowej po prostu nie działają.
Wyboista droga ku równości płci
Programy wspierające kobiety w biznesie nie przynoszą spektakularnych efektów, bo zabrakło pracy nad zmianą przekonań pracowników. Co jeszcze musi się zmienić, byśmy przestali jedynie rozmawiać o równości płci, a naprawdę jej doświadczyli?
Czy kobiety uratują branżę IT?
Polki bardzo chętnie korzystają z technologii. Częściej niż mężczyźni robią zakupy online, korzystają z bankowości internetowej i social mediów. A także coraz częściej postanawiają robić karierę w branży informatycznej.
Jak zatrudniać więcej kobiet? Zwróć uwagę na tworzone "short listy"
Specjalne rozporządzenia prawne, komisje, parytety, raporty – kwestię zwiększenia zatrudnienia kobiet próbuje się rozwiązać od lat, na różne, nieraz skomplikowane i mało efektywne sposoby. Badania pokazują natomiast, że najprostsze rozwiązania mogą się okazać najskuteczniejsze.
Twórcy Pascal Franchise o nowych strategiach wzrostu
Pascal Brodnicki, Monika Ferreira i Marek Rogala opowiadają o nowych koncepcie gastronomicznym w naszym programie "O Biznesie".
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – zainwestuj w e-commerce
W marcu Polacy zamierzają częściej kupować produkty spożywcze, leki i artykuły gospodarstwa domowego. Rzadziej planują wydawanie pieniędzy na meble, urządzenia elektroniczne i ubrania, ale jeśli to zrobią, chętniej zdecydują się na zakupy online.
Monetyzacja innowacji – jak kreować politykę cenową firmy w cyfrowym świecie?
Tworzenie strategii cenowej jest niezwykle ważnym, a jednocześnie trudnym zadaniem. To właśnie od niej zależą wyniki sprzedażowe firmy i jej pozycja na rynku. Jak zatem kreować politykę cenową w cyfrowym świecie? Z Madhavanem Ramanujamem rozmawia Paweł Górecki – wywiad w języku angielskim.
Dobra nazwa dla firmy. Na czym polega siła "kobiecych" marek?
Firmy zajmujące w ciągu ostatnich dwudziestu lat najwyższe pozycje na liście Global Top Brands mają częściej nazwy kojarzące się kobieco, w przeciwieństwie do "męskich" marek, które zwykle zajmują niższe pozycje. Przypadek? Nie sądzimy, a zresztą potwierdzają to najnowsze badania.