Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Więcej w: Modele biznesowe
Artur Pielech: marketing nie może być centrum zysków
Modele biznesowe

Artur Pielech: marketing nie może być centrum zysków

/lead > Przyjrzyjmy się, jakie zastrzeżenia ma kadra menedżerska Automaticsu do nowych zasad funkcjonowania centrum zysków, utworzonego z działu komunikacji marketingowej. Klienci wewnętrzni są zaniedbywani na rzecz zewnętrznych. Objawia się to odmową lub znacznym opóźnianiem realizacji wewnątrzfirmowych projektów marketingowych. Usługi na rzecz klientów zewnętrznych, wbrew samej idei centrum zysków, sprzedawane są poniżej kosztów. Choć z drugiej strony […]

Artur Pielech
1 października 2003
Wspólne centrum usług: pomysł na zmniejszenie kosztów firmy
Modele biznesowe

Wspólne centrum usług: pomysł na zmniejszenie kosztów firmy

Firmy coraz częściej rozglądają się za nowymi możliwościami zwiększenia swojej efektywności i obniżenia kosztów związanych z działalnością operacyjną. Jednym ze sposobów osiągnięcia tych dwóch celów naraz jest stworzenie w ramach firmy lub grupy firm należących do jednego właściciela tzw. wspólnego centrum usług. Wspólne centrum usług (Shared Service Center), czyli inaczej Wspólny Dział, ma za zadanie skupienie w jednym miejscu […]

Paweł Pietruszewski
1 września 2003
W poszukiwaniu optymalnej strategii rozwoju: specjalizacja czy rozszerzenie działalności?
Modele biznesowe

W poszukiwaniu optymalnej strategii rozwoju: specjalizacja czy rozszerzenie działalności?

Każda firma musi dokładnie wiedzieć, które interesy chce robić, a z których z góry rezygnuje. Jeśli nie jesttego świadoma, może popełniać katastrofalne błędy. W biznesie albo idziesz do przodu, albo się cofasz. Dlatego każda firma potrzebuje strategii rozwoju. Niestety, formułowanie takiej strategii nie jest proste. Gdzie warto szukać możliwości rozwoju? Które obszary działania są najbardziej atrakcyjne? Z jakich pojawiających się […]

dr Witold Jankowski
1 lipca 2003
Firma w firmie: kiedy tradycyjna firma musi szybko działać, by wygrać
INNOWACJE

Firma w firmie: kiedy tradycyjna firma musi szybko działać, by wygrać

Stworzenie nowatorskiej firmy wewnątrz statecznej firmy macierzystej jest w polskich warunkach godną uwagi opcją, gdy chce się wykorzystać wielką, biznesową okazję. Na rynku wciąż pojawiają się nowe możliwości, technologie, nisze czy produkty. Jednocześnie funkcjonują na nim firmy, które posiadają pewne kluczowe zasoby, takie jak kapitał, umiejętności czy informacje, pozwalające wykorzystywać te możliwości i realizować nowatorskie przedsięwzięcia. Jednak […]

Sławomir Lachowski
1 lipca 2003
Jak obniżyć koszty zakupów nie ponosząc nadmiernego ryzyka
Analiza danych, Big Data

Jak obniżyć koszty zakupów nie ponosząc nadmiernego ryzyka

Coraz większa konkurencja powoduje, że kupujący wykorzystują swoją przewagę do wywierania presji na dostawców. Wymuszanie drastycznych obniżek cen i wyśrubowywanie innych warunków dostaw przynosi krótkoterminowe zyski, ale też niesie ze sobą duże ryzyko. Jak wyważyć oba czynniki? Kluczem jest poznanie sytuacji dostawców i zastosowanie jednej z czterech strategi Wymuszanie na dostawcach drastycznych obniżek cen jest od kilku lat […]

Tomasz Izydorczyk
1 lipca 2003

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!