Streszczenie: Firma X-Style mierzy się z poważnym konfliktem między dyrektorem finansowym a szefem sprzedaży, który przerodził się z merytorycznego sporu w osobistą wojnę osłabiającą zespół zarządczy. Prezes, niechętnie podejmujący interwencje, rozważa różne scenariusze: mediację, coaching, zmiany w systemie premiowania, a nawet zwolnienia. Eksperci podkreślają, że problem leży nie tylko w osobowościach menedżerów, lecz także w kulturze przywództwa i braku systemowego podejścia do konfliktów. Konstruktywne zarządzanie napięciami wymaga rozwijania inteligencji interpersonalnej, myślenia systemowego i tworzenia kultury współpracy opartej na wartościach.
Konflikty w zespołach zarządczych nie są niczym nadzwyczajnym. Stają się jednak poważnym problemem, gdy przestają dotyczyć kwestii merytorycznych, a przeradzają się w destrukcyjny antagonizm. Z taką właśnie sytuacją mierzy się firma X-Style, producent odzieży sportowej, w której nasilające się spory między menedżerami coraz bardziej destabilizują pracę zespołu. Prezes spółki nie wie, jak skutecznie rozładować to napięcie i przywrócić konstruktywną współpracę.
Łukasz Dąbrowski, prezes firmy X-Style, wspólnie z Niną Kąkol, szefową działu HR, przeglądał wyniki badania „Ocena 360”, którego celem było wskazanie obszarów wymagających poprawy w funkcjonowaniu kadry kierowniczej. Łukasz postrzegał siebie jako progresywnego lidera, który konsekwentnie inicjuje działania mające polepszyć współpracę w firmie, zwłaszcza pomiędzy kluczowymi menedżerami.
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów
Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!
Kup subskrypcję

