Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
E-commerce
Polska flaga

Raport strategiczny IAB 2015/2016

4 lipca 2016 2 min czytania
Marta Lenkiewicz
Raport strategiczny IAB 2015/2016

Streszczenie: Raport Strategiczny IAB Polska to coroczne podsumowanie wydarzeń na rynku online oraz przedstawienie trendów i prognoz na kolejny rok. W 2015 roku, wbrew wcześniejszym obawom o spowolnienie dynamiki, rynek online powrócił do dwucyfrowego tempa wzrostu, osiągając trzeci pod względem wielkości indeks wzrostu i przekraczając rekordową wartość 3 mld złotych. Ten dynamiczny rozwój wynika głównie z ogólnego trendu cyfryzacji polskich przedsiębiorstw, gdzie e-marketing, e-commerce i e-BOK stały się codziennością dla wielu firm. Niemniej jednak, szczególnie wśród małych przedsiębiorstw, istnieje jeszcze duży potencjał rozwoju w tym obszie. MIT Sloan Management Review Polska Raport porusza również kwestie takie jak zmieniający się obraz polskiego użytkownika internetu na tle innych krajów Europy, wpływ danych o użytkownikach na reklamę internetową, obecny stan rynku treści wideo online, skuteczność wykorzystania wideo w mediach społecznościowych, wpływ płatności mobilnych na m-commerce oraz efektywne zarządzanie marketingiem e-sklepów. MIT Sloan Management Review Polska

Pokaż więcej

Raport Strategiczny IAB Polska to coroczne podsumowanie tego, co wydarzyło się na rynku online oraz przedstawienie trendów i prognoz na kolejny rok.

Raport strategiczny IAB 2015/2016

Raport strategiczny IAB 2015/2016

Jak więc wyglądał rok 2015? Wbrew obawom z roku poprzedniego spowodowanych wyhamowaniem dynamiki, w tym roku rynek online wrócił do dwucyfrowego tempa rozwoju – odnotowano nie tylko trzeci pod względem wielkości indeks wzrostu, ale również przekroczono rekordową wartość 3 mld złotych.

Ten dynamiczny wzrost to w znacznej mierze efekt ogólnego trendu cyfryzacji polskich przedsiębiorstw. Komunikacja e‑marketingowa, e‑commerce, e‑BOK oraz wszelkie inne „e-” to codzienność liczących się firm. Nie wszystkich jednak. Szczególnie w przypadku małych przedsiębiorstw widać jak wiele jest jeszcze do zrobienia i jak duży potencjał rozwoju stoi przed tą branżą.

  • Jak zmienia się obraz polskiego użytkownika internetu? Jak wypadamy na tle pozostałych państw Europy?

  • W jakim stopniu dane o użytkownikach odmieniają oblicze reklamy internetowej?

  • Jak obecnie wygląda rynek treści wideo online?

  • Czy model wykorzystywania wideo w social mediach sprawdza się?

  • Jaki wpływ na m‑commerce mają płatności mobilne?

  • Jak efektywnie zarządzać marketingiem e‑sklepów?

Na te oraz szereg innych pytań znajdą Państwo odpowiedź w Raporcie Strategicznym IAB Polska. Pobierz raport tutaj.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!