Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
MARKETING I SPRZEDAŻ

E-commerce Trends Summit – odkryj nowe perspektywy rozwoju Twojej firmy!

1 września 2020 3 min czytania
E-commerce Trends Summit – odkryj nowe perspektywy rozwoju Twojej firmy!

Streszczenie: Zapowiedziane na 8 września 2020 r. wydarzenie E‑commerce Trends Summit ma być impulsem przemiany dla firm dotkniętych kryzysem. Organizatorzy oferują ekspertom i przedsiębiorcom narzędzia do wytyczenia nowej ścieżki wzrostu — od strategii sprzedaży po logistykę. Jedna z debat dotyczy centrów magazynowych — w partnerstwie z miastem Bydgoszcz — z udziałem przedstawicieli GS1 Poland, Panattoni czy agencji rozwoju regionalnego. Bydgoszcz jako lokalizacja zyskuje dzięki korzystnej infrastrukturze, terenami inwestycyjnym i niższymi kosztami operacyjnymi, co stwarza możliwości dla firm e‑commerce chcących optymalizować łańcuch dostaw. Artykuł podkreśla, że rozwój handlu online to nie tylko wyzwanie technologiczne, lecz redefinicja przestrzeni magazynowo‑logistycznej i współpracy samorządów z biznesem — by lokalizacje alternatywne stały się realną konkurencją dla głównych ośrodków dystrybucyjnych.

Pokaż więcej

Już niedługo, bo 8 września 2020 r. odbędzie się jedno z najbardziej wyczekiwanych wśród przedsiębiorców i specjalistów e‑commerce wydarzeń tej jesieni: E‑commerce Trends Summit, zorganizowane w formule online! Dzięki eksperckiej wiedzy zdobędziesz narzędzia, które pozwolą twojemu przedsiębiorstwu nie tylko przetrwać kryzys, ale wyznaczyć nową, szytą na miarę ścieżkę rozwoju.

Partnerem Miejskim wydarzenia i debaty eksperckiej „E‑commerce – centra logistyczne” jest miasto Bydgoszcz i Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego. W dyskusji udział wezmą: Edyta Wiwatowska – prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Magdalena Krasoń‑Wałęsiak – manager ds. E‑commerce w GS1 Poland, Michał Samborski – Head of Development w Panattoni oraz Piotr Sędziak – członek Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów. Debatę moderować będzie Andrzej Jacaszek – dyrektor zarządzający ICAN Institute, a także doświadczony praktyk biznesu i wykładowca.

Wybór tematu dyskusji jest odpowiedzią na potrzeby branży logistycznej. Rozwój e‑commerce to szansa dla nowych lokalizacji magazynowych. Konsekwentnie realizowana strategia budowy oferty inwestycyjnej (identyfikacja odpowiednich terenów inwestycyjnych i ich dozbrajanie, dostosowanie MPZP, intensywna promocja) prowadzona równolegle do trwających inwestycji infrastrukturalnych w rozbudowę sieci dróg ekspresowych dają realną szansę na spozycjonowanie miasta jako silnego ośrodka logistycznego z dużym potencjałem wzrostowym. Już dziś w Bydgoszczy istnieje 420 tys. m kw. powierzchni magazynowej, a kolejne 200 tys. m kw. zaplanowane jest do realizacji w najbliższych latach.

Bydgoszcz może pochwalić się świetnie funkcjonującymi projektami z obszaru e‑commerce. Najbardziej spektakularnym przykładem firmy e‑commerce wywodzącej się z rodzimego rynku jest lider sprzedaży opon poprzez platformy internetowe. Firma funkcjonuje obecnie na 13 rynkach międzynarodowych, m.in. w USA. Wszystkie rynki obsługiwane są z centrum operacyjnego znajdującego się w siedzibie firmy w Bydgoszczy. Kolejne lokalne przykłady udanych projektów e‑commerce to chociażby liderzy w sprzedaży narzędzi i elektronarzędzi uznanych marek czy sprzedaży kosmetyków do włosów. W najbliższym czasie spodziewane są kolejne duże inwestycje.

Lokalizacje alternatywne do głównych ośrodków logistycznych w Polsce, takie jak Bydgoszcz, oferują szereg korzyści przedsiębiorcom. Coraz więcej inwestorów, tak nowych, jak i tych już obecnych w mieście, wskazuje Bydgoszcz jako optymalną lokalizację dla rozwoju swojego biznesu. Atuty miasta, decydujące o jego atrakcyjności inwestycyjnej, to z jednej strony dogodne położenie komunikacyjne, wraz z międzynarodowym lotniskiem, gotowa oferta terenów pod inwestycje, nowoczesne powierzchnie magazynowe i biurowe oraz niższe koszty operacyjne prowadzenia biznesu. To również wysoki potencjał kapitału ludzkiego, dostrzegany przez inwestorów zarówno przez pryzmat liczby mieszkańców, jak i ich kompetencji oraz możliwości kształcenia potrzebnych kadr.

Ponadto władze miasta wychodząc naprzeciw inwestorom, powołały w 2013 roku spółkę miejską – Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego. Dzięki tej inicjatywie w Bydgoszczy można działać bardziej elastycznie i efektywnie w zakresie kompleksowej obsługi projektów inwestycyjnych. Inwestorzy są tutaj partnerami i otrzymują profesjonalne wsparcie BARR w formule „one stop shop”. Tak ukierunkowana strategia przynosi efekty, zarówno w postaci kolejnych zapytań inwestycyjnych, jak i międzynarodowych wyróżnień przyznawanych Bydgoszczy jako miastu najbardziej przyjaznemu inwestorom.

Więcej informacji na temat ekspertów, formuły i poszczególnych wystąpień podczas E‑commerce Trends Summit znajdziesz na stronie.

Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!