W tym numerze:

Sztuczna inteligencja

E-commerce

  • 10 października 2019 r.

    Mobilny wyścig o cyfrowego konsumenta

    Internet mobilny ma dziś szczególny wpływ na oczekiwania konsumentów i na ich decyzje zakupowe. Dzięki smartfonom mają oni dostęp do wszystkich produktów w dowolnej chwili i dosłownie na wyci...

  • 10 października 2019 r.

    Sprzedaż staje się jeszcze bardziej cyfrowa

    W e-commerce będzie mniej efekciarstwa, a więcej efektywności. Zamiast kusić swoich klientów darmowymi zwrotami zakupionych produktów, sprzedawcy będą inwestować w rozwiązania, które poprawią wydajność ich pracy.

  • 10 października 2019 r.

    E-commerce potrzebuje identyfikatorów

    Zaledwie jedno pokolenie temu większość ludzi kupowała wszystkie lub prawie wszystkie potrzebne produkty od lokalnych sprzedawców. Na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku pojawiły się jednak pierwsze strony internetowe, a wraz z nimi rozpoczęła się rewolucja związana z e-commerce. Ostatnie lata to już prawdziwy wybuch popularności zakupów dokonywanych w sieci, a to wymaga narzędzi, które pomogą opanować ten żywioł.

  • 10 października 2019 r.

    Płatności jutra dostępne już dziś

    Mimo że kilkanaście lat temu mało kto wierzył w rozwój płatności online, te i tak zrewolucjonizowały sposoby sprzedaży produktów i usług. Zmieniły również zwyczaje konsumenckie, przyspieszając cyfrową transformację kolejnych branż.

  • 10 października 2019 r.

    Płatności bez płacenia

    Wchodzisz do sklepu, wybierasz interesujące cię produkty, wychodzisz z niego, a płatność za zakupy realizowana jest automatycznie. Bez stania w kolejce, bez skanowania produktów, bez podawania gotówki kasjerowi czy przykładania karty do terminala płatniczego. Szybko, wygodnie, bezproblemowo.

  • 10 października 2019 r.

    Digitalizacja handlu

    Technologiczna transformacja, której podlega cały rynek, w handlu jest szczególnie widoczna, głównie ze względu na zmieniający się profil konsumenta. A kluczową wartością dla współczesnego klienta jest czas i wygodny dostęp do dóbr, informacji i zasobów.

  • 10 października 2019 r.

    Jak skutecznie sprzedawać w internecie?

    Narzędzia komunikacji cyfrowej wspierające proces sprzedażowy.

Zarządzanie przedsiębiorstwem

  • 10 października 2019 r.

    Myślenie językiem kodu – umiejętność potrzebna od zaraz

    Praktyka firm, które w centrum uwagi stawiają umiejętność kodowania, jest dziś nakazem chwili. Ze względu na warunki funkcjonowania współczesnego biznesu oraz biorąc w rachubę potencjalne korzyści dla firmy, należy zmienić podejście do wykonywania zadań i szkolić pracowników w dziedzinie kodowania.

  • 10 października 2019 r.

    Innowacyjny duet: człowiek i maszyna

    Największy wpływ inteligentnych technologii na przedsiębiorstwa nie będzie polegać na likwidacji miejsc pracy, tylko na zmianie zadań wykonywanych przez ludzi i na wprowadzaniu innowacji w głąb firm.

  • 10 października 2019 r.

    Technologiczny kapitał zaufania

    Konkurujące ze sobą firmy technologiczne wymieniają się wiedzą, udostępniają wzajemnie swoje zasoby. ITCorner, wrocławski klaster nowych technologii, to sposób na stymulowanie innowacyjności i przedsiębiorczości dzięki zaufaniu.

  • 10 października 2019 r.

    Ramię w ramię z robotami

    Automatyzacja i robotyzacja stają się nie tylko coraz łatwiejsze z technicznego punktu widzenia, ale też coraz bardziej opłacalne.

  • 10 października 2019 r.

    Tracimy rynek. Cała nadzieja w technologii

    Obecna na rynku od kilkunastu lat sieć kawiarni zaczyna przegrywać z lokalami ekspansywnych zagranicznych marek. By odwrócić ten niekorzystny trend, firma próbuje wyróżnić się na rynku poprzez automatyzację obsługi klientów. W tym celu zamierza wykorzystać nowoczesne narzędzia analityczne.

Trendy

  • 10 października 2019 r.

    Technologia jest kobietą

    Małgorzata Gryz, Katarzyna Dorsey i Monika Synoradzka odnoszą sukcesy w branży IT. Są także bohaterkami raportu „Strong Women in IT”, poświęconego kobietom w świecie nowych technologii.

  • 10 października 2019 r.

    Bank w czasach Facebooka i Google’a

    O swoich doświadczeniach we wprowadzaniu innowacji oraz o konkurencji i współpracy pomiędzy bankami, fintechami oraz technologicznymi gigantami mówi nam Sonia Wędrychowicz- -Horbatowska, do niedawna szefowa technologicznej transformacji w JPMorgan Chase w Nowym Jorku.

  • 8 października 2019 r.

    Zastosuj spójną strategię AI

    Strategię firmy definiują kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Sztuczna inteligencja może pomóc w ustaleniu, które parametry należy mierzyć, jak to najlepiej robić i które traktować priorytetowo.

Innowacje

Digitalizacja

Agile

  • 10 października 2019 r.

    Zwinność to za mało

    Liderzy będą w stanie wykorzystać potęgę zwinnego zarządzania, jeśli zaradzą sztywności architektonicznej, zmniejszą niedobór talentów oraz przyjmą produktowy sposób myślenia.

Cyberbezpieczeństwo

  • 10 października 2019 r.

    Ochroń firmę przed cyberatakiem

    Rozwój technologii głęboko zmienia otaczającą nas rzeczywistość, zarówno w kontekście prywatnym, jak i zawodowym. Poprawia się także poziom digitalizacji wszelkich procesów biznesowych. Z jednej strony stanowi ona podstawowy akcelerator rozwoju współczesnych przedsiębiorstw, jednak z drugiej zwiększa ryzyko pojawienia się różnorakich zagrożeń.

  • 10 października 2019 r.

    Cyfrowa twierdza. Jak zabezpieczyć firmę

    Bezpieczeństwo cyfrowe stało się głównym trendem i wyzwaniem ostatnich lat. Alarmująca liczba ataków, wycieków danych, w tym tych wrażliwych, uwrażliwia właścicieli firm i przedsiębiorców na kwestie ochrony danych.

  • 10 października 2019 r.

    Finanse bez strachu i obaw

    Wyłudzenia i cyberataki to pojęcia nieobce Polakom. Mimo to świadomość zagrożeń w wirtualnym świecie nie przekłada się na ostrożność internautów. Jak ustrzec się przed wyłudzeniami – zarówno w przestrzeni prywatnej, jak i biznesowej?

  • 10 października 2019 r.

    Cyberprzestępstwa – jak się przed nimi bronić?

    W walce z cyberprzestępstwami najważniejsze jest ciągłe monitorowanie stanu zabezpieczeń, wykrywanie incydentów i podejmowanie działań zaradczych. Warto być świadomym zagrożeń, wówczas łatwiej się przed nimi bronić.

Fintech

  • 10 października 2019 r.

    DUET W AWANGARDZIE CYFROWEJ REWOLUCJI

    Polskie oddziały BNP Paribas i Samsunga rozpoczęły strategiczną współpracę w naszym kraju. Jej pierwszy efekt to specjalny smartfon, który ma zachęcić klientów do korzystania z mobilnej bankowości. Telefon to jednak tylko początek wspólnej cyfrowej rewolucji.

Artykuły sponsorowane