– Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać – powiedział kiedyś Peter Drucker, jeden z najwybitniejszych autorytetów i teoretyków zarządzania XX wieku. Słowa tego nietuzinkowego wizjonera i badacza procesów zarządczych przywołujemy na okładce, gdyż nowoczesne podejście do mierzenia wyników biznesowych jest motywem przewodnim bieżącego wydania naszego magazynu.
I właśnie takimi ważnymi tematami jak pomiar efektywności będziemy zajmować się na łamach „MIT Sloan Management Review Polka”. Ponieważ jest to pierwszy edytorial, który mam przyjemność na- pisać dla Państwa po objęciu stanowiska redaktora naczelnego, czuję się w obowiązku przedstawić przynajmniej zarys naszej linii programowej. Massachusetts Institute of Technology, w skład którego wchodzi MIT Sloan School of Management, jest uznawany w prestiżowych rankingach za najlepszą uczelnię świata. Pozycja naszej macierzystej organizacji stawia przed nami ambitne zadanie: czynić świat lepszym poprzez edukację, badania i innowacje. I dołożymy wszelkich starań, aby ten cel realizować na łamach kolejnych wydań.
W imieniu własnym i Abbie Lundberg, kierującej amerykańskim wydaniem „MIT Sloan Management Review”, pragnę zadeklarować, że będziemy inspirować liderów i menedżerów do nowych pomysłów i podpowiadać, jak wdrażać nowe idee, pojawiające się w obszarze innowacji oraz na styku technologii i zarządzania. Zdefiniowaliśmy też trzy filary tematyczne, na których zamierzamy się koncentrować: strategiczne przywództwo, cyfrowe innowacje i zrównoważony biznes. Będziemy je poru- szać, korzystając z doświadczeń i wiedzy czołowych myślicieli biznesu z najlepszych uczelni świata oraz praktyków i twórców sukcesu firm globalnych i krajowych.