Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
BIZNES I TECHNOLOGIE
Polska flaga

Rewolucja w miejscu pracy

10 czerwca 2021 6 min czytania
Rewolucja w miejscu pracy

Streszczenie: Wyzwania związane z pracą zdalną skłaniają do powrotu do biur, które muszą oferować więcej niż dotychczas. Model pracy hybrydowej zyskał na znaczeniu, ponieważ pracownicy tęsknią za społecznym aspektem życia zawodowego, a pracodawcy starają się podtrzymywać kulturę korporacyjną. Elastyczność i zaufanie do pracowników są kluczowe w nowej rzeczywistości. Przestrzenie biurowe powinny być dostosowane do różnych potrzeb, sprzyjać kreatywności i współpracy, aby przyciągać talenty i wspierać rozwój organizacji. mitsmr.pl+8mitsmr.pl+8mitsmr.pl+8mitsmr.pl+1mitsmr.pl+1

Pokaż więcej

Wyzwania związane z pracą zdalną skłaniają do powrotu do biur, oferujących jednak znacznie więcej niż dotychczas. Nie ma wątpliwości, że oblicze biura, które znaliśmy do tej pory, przechodzi znaczącą przemianę – to tylko jeden z wniosków płynących z debaty zorganizowanej przez Mindspace pt. „Rewolucja w miejscu pracy”.

Partnerem materiału jest Mindspace.

O tym, jaką rolę w świecie hybrydowym pełni biuro i jak musi się zmienić, aby sprostać nowym oczekiwaniom, rozmawiały podczas spotkania cztery prelegentki: Anna Jarzębska, Psycholożka, Mentorka kariery; Karina Kreja, International Concept Manager Next Office & Workplace Expert w Kinnarps; Jowita Michalska, Założycielka i Prezeska Digital University oraz Ula Zając‑Pałdyna, Specjalistka w dziedzinie HR, założycielka bloga HRnaobcasach.pl.

Debata pt. „Rewolucja w miejscu pracy” zorganizowana przez Mindspace miała na celu zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań pracowników i pracodawców względem miejsca pracy. Na skutek wielu miesięcy pracy wyłącznie zdalnej na znaczeniu zyskał przede wszystkim model hybrydowy. Pomimo wielu zalet pracy z domu, pracownicy chcą wracać do biur, ponieważ tęsknią za społecznym aspektem życia zawodowego. Pracodawcy z kolei zmagają się z podtrzymywaniem kultury korporacyjnej danej organizacji Rozumieją już jednak, jak ważną rolę w życiu organizacji odgrywa elastyczność i zaufanie do pracowników, które jest absolutną podstawą pracy zdalnej.

– Model pracy hybrydowej od zawsze sprawdzał się w szczególności wśród firm wynajmujących przestrzeń typu flex, jednak dziś cieszy się popularnością także wśród przedsiębiorstw, które do tej pory preferowały biura tradycyjne. System hybrydowy oferuje nie tylko możliwość wyboru miejsca, czasu i sposobu pracy, ale i pomaga zachęcić do danej organizacji nowe talenty oraz utrzymać dotychczasowych, ceniących sobie elastyczność pracowników. Jak wynika z badań amerykańskiego Harvard Business Review, częste kontakty osobiste prowadzą do zaangażowania, wzajemnego wsparcia i lepszej współpracy w zespołach. Nie da się więc ukryć, że pomimo wielu zalet pracy zdalnej, jest ona wyzwaniem m. in. w zakresie utrzymania kontaktów międzyludzkich i zapewnienia dobrego samopoczucia zwłaszcza tym pracownikom, którzy na skutek pracy z domu mogą doświadczyć wypalenia zawodowego – powiedziała Efrat Fenigson, Wiceprezeska ds. Marketingu w Mindspace, otwierając debatę.

Zdaniem wszystkich prelegentek, świat pracy hybrydowej pozostanie z nami na długo, a wraz z nim zupełnie nowe modele pracy i przywództwa. W ocenie Anny Jarzębskiej, w ostatnim czasie na znaczeniu zyskują przede wszystkim tzw. kompetencje miękkie (m.in. takie jak umiejętność słuchania siebie nawzajem i empatia), a praca w modelu hybrydowym wymaga jeszcze większego niż do tej pory zaangażowania przełożonych względem ich pracowników. Między innymi dlatego zdaniem Uli Zając‑Pałdyny, zanim firmy podejmą decyzję o powrocie do biur, muszą zadbać o odpowiednio zaplanowaną strategię komunikacji tym zakresie. Sukces każdej organizacji zależy od jej pracowników, stąd ogromne znaczenie mają ich potrzeby i preferencje.

Zdaniem Jowity Michalskiej, w nowym, hybrydowym świecie należy działać według zasady Zaufanie‑Zwinność‑Eksperymentowanie. Pracy w takim systemie najlepiej jest uczyć się poprzez doświadczanie, korzystając przy tym z bogatej i ogólnodostępnej oferty rozwiązań technicznych i IT. Postęp technologiczny w ostatnich latach niezwykle przyspiesza, a tym samym zmienia nie tylko środowisko pracy, ale i każdą inną dziedzinę – zdrowia, życia prywatnego i biznesu.

Z kolei według Kariny Krei, dawne wzorce miejsc pracy dawno straciły już na ważności – dzisiaj pracodawcy powinni zapewnić swojemu zespołowi takie biuro, które będzie zorientowane nie tylko na udogodnienia i ergonomię, ale także na elastyczność. Strategiczne decyzje w tym obszarze organizacje powinny dokonywać już dziś, bo pracowników do powrotu do biura trzeba będzie zachęcać. Biuro będzie musiało posiadać przewagi konkurencyjne nad pracą w domu, czy w tzw. „trzecich miejscach”.

Wszystkie prelegentki były zgodne, że rola biur nieustannie ewoluuje. Miejsca, które jeszcze niedawno służyły wyłącznie do wykonywania obowiązków służbowych, dzisiaj muszą spełniać wiele innych funkcji. Nowoczesna przestrzeń do pracy powinna być przede wszystkim miejscem interakcji i inspiracji, które sprzyja kreatywności oraz pomaga nawiązywać relacje zarówno z klientami, jak i z zespołem. Według wszystkich uczestników debaty, biuro jest narzędziem wspomagającym budowanie kultury korporacyjnej firm.

– Z moich obserwacji wynika, że wielu przedsiębiorstwom zależy na tym, aby mieć do swojej dyspozycji przestrzeń służącą budowaniu niepowtarzalnego charakteru organizacji, która jednocześnie pozytywnie wpływa na to, w jaki sposób ludzie pracują, rozwijają się i wprowadzają innowacje. Twórcom Mindspace od początku zależało na tym, aby designerskie i zarazem funkcjonalne wnętrza oraz spersonalizowany poziom usług sprzyjały silnemu poczuciu wspólnoty, a jednocześnie były synonimem profesjonalnej i najwyższej jakości przestrzeni do pracy. Jestem przekonany, że właśnie dlatego tak wiele firm zdecydowało się związać swoją przyszłość z Mindspace – zarówno przed, jak i w trakcie pandemii. Wysokiej jakości, dobrze zarządzane, elastyczne miejsce pracy przyczynia się do stworzenia spójnej i wyrazistej tożsamości każdej firmy – powiedział Michał Kwinta, Senior Community Manager w Mindspace Koszyki, moderator debaty.

Organizatorem debaty pt. „Rewolucja w miejscu pracy” był Mindspace, globalny operator butikowych, elastycznych przestrzeni biurowych dla firm dowolnej wielkości, który obecnie posiada łącznie 32 lokalizacje w Europie, Stanach Zjednoczonych i Izraelu.

Nagranie z webinarium obejrzeć można tutaj.

O Mindspace:

Mindspace to globalny operator butikowych, elastycznych przestrzeni biurowych dla firm dowolnej wielkości, który łącząc trendy globalnego wzornictwa z lokalnym klimatem, na nowo definiuje doświadczenie w miejscu pracy. Społeczność Mindspace tworzą zarówno freelancerzy, start‑upy, małe i średnie firmy oraz duże korporacje. Obecnie Mindspace posiada łącznie 32 lokalizacje w 17 miastach i 7 krajach w Europie i Stanach Zjednoczonych. Warszawski oddział Mindspace to kompleks biurowy bezpośrednio sąsiadujący z Halą Koszyki. Biura operatora zajmują cztery piętra biurowca przy ul. Koszykowej 61 i dwa piętra w wieży przy ul. Koszykowej 65. Łącznie, w obu lokalizacjach na blisko 5 500 mkw. może pracować 780 członków.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź Mindspace.me lub śledź Mindspace na LinkedInie, Twitterze, InstagramieFacebooku.

Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!