Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Kultura organizacyjna

Nowe spojrzenie na przestrzeń do pracy zespołowej

20 grudnia 2021 6 min czytania
Katarzyna Jasińska
Nowe spojrzenie na przestrzeń do pracy zespołowej

Każda nowoczesna firma i organizacja, która chce elastycznie dopasowywać się do potrzeb rynku, wspiera potencjał płynący z pracy zespołowej i pracuje projektowo. Nowe idee, praca warsztatowa czy wymiana pomysłów potrzebują sprzyjających warunków i inspirującego środowiska. Z pomocą tej potrzebie przychodzi PIXEL – modułowy system firmy Bene, zaprojektowany, aby wspierać firmy i organizacje nastawione na dynamiczny rozwój.

Autorem koncepcji elastycznego systemu PIXEL jest Didi Lenz. Prosty a zarazem uniwersalny design jest dziełem austriackiego architekta Christiana Hornera.

Kreatywność i nieszablonowe myślenie to impuls do rozwoju współczesnych firm. To wyjście poza standardowe schematy myślowe, nadanie nowego znaczenia dobrze znanym rzeczom i zjawiskom oraz eksperymentowanie, które w efekcie prowadzi do ciekawych rozwiązań. Wielkie idee to często wynik pracy zespołowej, a ta potrzebuje odpowiedniej przestrzeni, żeby mogła się rozwijać. System PIXEL wspiera wymianę wiedzy i doświadczeń, dostosowując się jednocześnie do aktualnych potrzeb firmy czy organizacji.

Promowany hasłem „Build Your Ideas”, jest kwintesencją zespołowego stylu pracy, a tym samym zmian, jakim musi sprostać współczesne biuro. Nie jest klasycznym system biurowym, to koncepcja elastycznej aranżacji przestrzeni do pracy zespołowej typu DIY.

U podstaw stworzenia modułów stała chęć wyjścia naprzeciw potrzebom firm bazujących nie na zasobach materialnych czy pracy odtwórczej, ale kreatywnej idei i pomysłach. Innowacja to praca zespołowa. Ile osób, tyle ciekawych punktów widzenia, których zderzenie może prowadzić do nowatorskich rozwiązań. Dlatego to właśnie podczas burz mózgów, formalnych dyskusji i nieformalnych spotkań przy kawie rodzą się przełomowe pomysły na biznes.

PIXEL – mały element o wielkich możliwościach

Idealny koncept dla elastycznej aranżacji miejsca do pracy zespołowej. Burza mózgów, praca w podgrupach czy przestrzeń do prezentacji? System ten oferuje znacznie więcej. W biurze będzie idealnym stolikiem, kiedy potrzebne jest miejsce na notatki, mobilnym siedziskiem, gdy chcemy popracować lub zrobić burzę mózgów a dwa moduły ustawione na sobie i przykryte blatem stworzą zaś w pełni funkcjonalny stół, na którym ustawimy laptop do prezentacji. To tylko niektóre z zastosowań modułów. To, co ostatecznie powstanie z zestawienia drewnianych boxów i metalowych konstrukcji, zależy tylko od potrzeb i dostępnego miejsca.

A co, jeśli to właśnie przestrzeń jest głównym ograniczeniem w aranżacji biura? Moduły można szybko przearanżować zamieniając stolik w ławę lub w trybunę do siedzenia, Po skończonej burzy mózgów kilka ruchów pozwoli uporządkować biuro i stworzyć komfortowe stanowiska do pracy w podgrupach.

Nowe rozwiązanie w rodzinie produktów PIXEL

Praca zespołowa jest zmienna i dynamiczna, dlatego PIXEL także nieustannie ewoluuje, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby współczesnych organizacji. Drewniane moduły dostępne są z szeregiem akcesoriów i dodatków, które umożliwiają szybką zmianę aranżacji biura. Blaty, łączniki czy siedziska zapewniają komfort i rozszerzają możliwość wykorzystania systemu do bieżących potrzeb firmy. A dzięki PIXEL TOWER – platformie lub regałach na kółkach szybko i sprawnie przemieścimy całą wieżę z Pixeli w dowolne miejsce.

Od 2021 roku do systemu dołączył nowy produkt – PIXEL Rack. Metalowe ramy mogą służyć jako miejsce do przechowywania modułów PIXEL, jako element konstrukcyjny podpierający blat, ale także samodzielna przegroda pokoju czy uchwyt na tablicę.

Nowością w asortymencie są także mniejsze moduły regałów oraz dodatkowe akcesoria, takie jak piórniki czy tablice suchościeralne, które pozwalają stworzyć kompleksowo wyposażone miejsce do pracy zespołowej nawet w bardzo małym biurze.

PIXEL nie tylko do biura

W trakcie czterech lat PIXEL zagościł w przestrzeniach wielu firm, organizacji czy start‑upów na całym świecie. Inspiruje młodych przedsiębiorców w miejscu, w którym liczy się przede wszystkim innowacyjna koncepcja biznesowa i praca zespołowa, pasuje idealnie do młodych umysłów, szybkiego tempa pracy i elastycznie zmieniających się potrzeb – przykładem jest firma Greiner Technology & Innovation GmbH posiadająca biuro w największym europejskim centrum rozwoju start‑upów lub BayStartUP – centrum rozwoju startu‑upów w Monachium. Stanowi także podstawę wyposażenia innowacyjnego laboratorium, otwartego w centrum techno‑kulturowym Ars Electronica w Linzu.

Potencjał i elastyczność tego systemu doceniło także wiele międzynarodowych firm. Drewniane moduły stały się ważnym elementem wyposażenia między innymi australijskiego oddziału Australia and New Zealand Banking Group w Auckland. Przestrzeń do spotkań z klientami pod nazwą „Workplace 2025” zaprojektowana została na kształt ogrodu, w którym idealnie wpisują się surowe, naturalne materiały.

Inną rolę wyznaczono zaś PIXELOWI w monachijskiej siedzibie firmy TELEFONICA. Główny operator usług telekomunikacyjnych w krajach hiszpańsko i portugalskojęzycznych, Wielkiej Brytanii i Niemczech szukał pomysłu na integrację i motywowanie zespołów wewnątrz firmy do wspólnej pracy. PIXEL doskonale spełnia ten cel, zapewnia ogólnodostępne miejsce do swobodnej wymiany pomysłów i współpracy pomiędzy pracownikami.

Dla firmy ConsenSys, wiodącej irlandzkiej firmy informatycznej, PIXEL stał się zaś sposobem na elastyczną aranżację biura w otwartej przestrzeni. Z drewnianych modułów zbudowano zarówno biurka dla pracowników, jak i stołu we wspólnych przestrzeniach roboczych. Dodatkowo design wpisał się idealnie z industrialny charakter biura firmy z Dublinie.

W Polsce koncept PIXEL można przetestować w Showroomie firmy Bene Warszawa, mieszczącym się przy ulicy Wołoskiej 9A w Warszawie.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Chief Geopolitics Officer: odpowiedź na zmienność świata

W coraz mniej przewidywalnej rzeczywistości 2025 roku funkcja Chief Geopolitics Officer nie jest chwilową modą, lecz strategiczną odpowiedzią na rosnącą złożoność otoczenia biznesowego. Geopolityka przestała być czynnikiem zewnętrznym, natomiast stała się integralnym elementem zarządzania ryzykiem, planowania rozwoju i budowania przewagi konkurencyjnej. Organizacje, które już teraz integrują kompetencje geopolityczne z procesami decyzyjnymi na poziomie zarządu, zyskują realną odporność na wstrząsy systemowe, szybszy dostęp do informacji oraz zdolność przewidywania i adaptacji.

Europejski Kongres Finansowy 2025 Europejski Kongres Finansowy 2025 pod znakiem geopolityki, bezpieczeństwa i transformacji

W ostatnich latach mapa ryzyk geopolitycznych i gospodarczych uległa gwałtownej zmianie. Agresywna polityka Rosji, napięcia na linii USA–Chiny oraz zmagania liberalnych demokracji z ruchami populistycznymi redefiniują globalny porządek. Europa staje przed fundamentalnymi pytaniami o bezpieczeństwo, integrację i odporność instytucjonalną. To właśnie o tych kluczowych zagadnieniach będzie się toczyć dyskusja podczas Europejskiego Kongresu Finansowego, który odbędzie się 2–4 czerwca w Sopocie.

EKF to jedno z najważniejszych spotkań finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej

EKF ma miejsce w Sopocie. W ciągu trzech dni odbędzie się szereg nieskrępowanych debat, podczas których poruszane będą kluczowe tematy wynikające z sytuacji geopolitycznej i narastającej niepewności co do relacji gospodarczych, handlowych i finansowych na świecie, ale także tematyka stabilności europejskiego i polskiego systemu finansowego. Ich owocem będą rekomendacje dotyczące zmian systemowych w polityce gospodarczej, służące bezpiecznemu i zrównoważonemu rozwojowi.

Jak narzędzia GenAI mogą, a jak nie mogą pomóc w prezentacji

Narzędzia GenAI mogą pomóc nam zaoszczędzić czas podczas zbierania materiałów i pisania prezentacji. Jednak liderzy powinni unikać wykorzystywania GenAI zbyt wcześnie w kreatywnym procesie tworzenia prezentacji. Przekaz trafia do odbiorców wtedy, gdy nawiążą z nim więź, a ta więź wynika z trzech bardzo ludzkich umiejętności: naszej zdolności do projektowania strategicznego przekazu, naszej kreatywnej oceny oraz naszej empatii.

Jak koncepcje lean management i just-in-time sprawdzają się w czasach niepewności? Jak lean management i just-in-time sprawdzają się w czasach niepewności?

Nazbyt często reakcją biznesu na niepewne czasy jest nicnierobienie, czyli „czekanie i obserwowanie”. Niestety takie podejście oznacza, że ​​biznes nie jest przygotowany na nadchodzące zmiany. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wykonanie proaktywnych kroków, zmierzających do uzbrojenia firmy w elastyczność, pozwalającą na szybkie reagowania na nieprzewidywalne zdarzenia. Oto, czego uczy nas podejście lean management.

Niepewność to według wielu ekspertów najgorsze, co może spotkać biznes. Nie można bowiem przyjąć za pewnik żadnego z dostępnych rozwiązań. Niektórzy decydują się nie wprowadzać żadnych działań, czekając na jakikolwiek sygnał o stabilizacji. Inni gromadzą zapasy, a jeszcze inni wybierają wręcz odwrotne rozwiązanie – reagowania na bieżąco na poszczególne sygnały. Do zalecanych rozwiązań zalicza się w tej sytuacji koncepcja „szczupłego zarządzania”, która swoimi korzeniami sięga do Japonii lat 80. Chociaż wiele z jej założeń może okazać się trafne, warto pamiętać, że czasy się zmieniły, a warunki gospodarcze podlegają ciągłej ewolucji. W związku z tym nawet do strategii opartej na elastyczności warto podejść z odrobiną dystansu i dostosować ją do wszystkich zmiennych. Jak właściwie zaimplementować lean management, ze szczególnym uwzględnieniem just-in-time, w realiach niepewności gospodarczej, żeby na tym skorzystać z jednoczesną redukcją ryzyka?

Lider przyszłości? Ten, który potrafi współpracować

Współczesne życie zawodowe wymaga nie tylko doskonałości indywidualnej, ale także rozwijania umiejętności współpracy. Mistrzostwo i współdziałanie to dwa filary produktywności i sensu pracy. Autorka pokazuje, że współpraca bywa trudna — krucha, podatna na obojętność i konflikty — ale też niezwykle wartościowa. Poprzez badania, osobiste doświadczenia i refleksje wskazuje, jak relacje, sieci kontaktów oraz świadome budowanie otwartości wpływają na rozwój zawodowy. Kluczowe jest pielęgnowanie postawy opartej na zaufaniu, hojności i ciekawości oraz umiejętność zadania pytania, które zapala iskrę porozumienia i wspólnego działania.

Intuicja w biznesie: Jak świadomie wykorzystywać nieświadome procesy decyzyjne

W dynamicznym środowisku współczesnego biznesu liderzy muszą szybko i skutecznie reagować na rosnącą złożoność oraz niepewność otoczenia. Choć przez dziesięciolecia dominowały podejścia oparte przede wszystkim na racjonalnej analizie danych, najnowsze badania psychologiczne wyraźnie wskazują na coraz większą rolę intuicji – zwłaszcza w sytuacjach wymagających podejmowania złożonych decyzji. Okazuje się, że myślenie intuicyjne, czyli procesy zachodzące poza świadomą percepcją decydenta, może być kluczem do lepszych wyników w sytuacjach, w których świadoma analiza osiąga swoje naturalne ograniczenia.

Niniejszy artykuł przedstawia koncepcję tzw. „deliberacji bez uwagi” (deliberation without attention), opisaną pierwotnie przez Maartena Bosa i jego współpracowników. Wyjaśnia, w jaki sposób menedżerowie mogą świadomie integrować intuicję z analitycznymi metodami decyzyjnymi, by poprawić skuteczność i trafność swoich wyborów.

Niewygodna prawda o modnych stylach zarządzania

Setki teorii, modne style i głośne hasła, a jednak wciąż zadajemy to samo pytanie: co naprawdę sprawia, że lider jest skuteczny? Najnowsze badania pokazują, że odpowiedź jest prostsza (i mniej wygodna), niż się wydaje.  Transformacyjny, autentyczny, służebny, sytuacyjny – słownik współczesnego lidera puchnie od kolejnych „rewolucyjnych” stylów przywództwa. Co kilka lat pojawia się nowy trend, okrzyknięty brakującym elementem układanki skutecznego zarządzania ludźmi.

Dolar po raz pierwszy od wielu lat może stracić swój status "bezpiecznej przystani" dla inwestorów Czy dolar przestaje być „bezpieczną przystanią”? Czarny scenariusz dla waluty światowego hegemona

Dolar przez dekady dawał inwestorom to, czego najbardziej potrzebowali w czasach kryzysu: stabilność. Dziś ta pewność znika. Agresywna polityka celna USA, utrata zaufania do amerykańskich instytucji i rosnące znaczenie alternatywnych walut sprawiają, że świat finansów wchodzi w erę większej zmienności i nieprzewidywalności. Dla firm – również w Polsce – oznacza to konieczność przemyślenia strategii walutowej, dywersyfikacji ekspozycji i aktywnego zarządzania ryzykiem. Dolar jeszcze nie upadł, ale jego hegemonia już została podważona.

Zmiana nastrojów – konsekwencje wojny handlowej

Na początku kwietnia Stany Zjednoczone ogłosiły szerokie cła importowe, obejmujące niemal wszystkie grupy towarowe. Choć większość tych restrykcji została już wycofana lub zawieszona, a między USA i Chinami podpisano tymczasowe porozumienie handlowe, to wydarzenia te zachwiały wizerunkiem USA jako ostoi stabilności. Tym razem, zamiast klasycznego wzrostu wartości dolara w reakcji na globalną niepewność, indeks dolara spadł od początku roku o 6,4%.

Dla wielu inwestorów to sygnał, że coś się zmieniło. Kiedyś dolar wzmacniał się niezależnie od źródła kryzysu – nawet jeśli to właśnie Stany Zjednoczone były jego epicentrum. Dziś ta zasada przestaje działać.

Jaka przyszłość czeka menedżerów średniego szczebla? Przyszłość menedżerów średniego szczebla w erze AI i niepewności

W świecie, w którym sztuczna inteligencja coraz śmielej przejmuje zadania wymagające zaawansowanych kompetencji poznawczych, a organizacje funkcjonują w warunkach ciągłych zakłóceń, pytanie o przyszłość menedżerów średniego szczebla nabiera nowego znaczenia. Czy rozwój AI oraz trendy związane ze „spłaszczaniem” struktur organizacyjnych zwiastują kres ich roli? A może – paradoksalnie – ich znaczenie dopiero teraz zacznie rosnąć?
Gartner prognozuje, że do 2026 r. 20% organizacji IT zredukuje ponad połowę stanowisk menedżerskich dzięki AI. Natomiast według Korn Ferry już 44% pracowników w USA twierdzi, że ich firma ograniczyła liczbę ról menedżerskich. Jak zatem kształtuje się przyszłość menedżerów średniego szczebla w obliczu prężnie rozwijającej się sztucznej inteligencji i niepewności?

Mit końca menedżerów średniego szczebla

W debacie publicznej cyklicznie przebija się temat roli średniego szczebla zarządzania. Niejednokrotnie wieszczy się jego koniec, argumentując, że ten obszar stracił na aktualności. Jak przypominają Gretchen Gavett i Vasundhara Sawhney na łamach „Harvard Business Review”, już w 2011 r. HBR zadawał to pytanie, a BBC powróciło do niego cztery lata później. Tymczasem dane amerykańskiego Bureau of Labor Statistics pokazują odwrotny trend. Udział menedżerów średniego szczebla w rynku pracy wzrósł – z 9,2% w 1983 do 13% w 2022 roku.

Jak wybitne firmy napędzają produktywność całych gospodarek

Współczesne gospodarki stoją przed szeregiem fundamentalnych wyzwań: malejąca liczba osób w wieku produkcyjnym, rosnące koszty transformacji energetycznej oraz zadłużenie publiczne sięgające historycznych poziomów. Wszystko to prowadzi do jednego pytania: co może zapewnić trwały wzrost gospodarczy w nadchodzących dekadach? Odpowiedź ekspertów z McKinsey Global Institute (MGI) jest jednoznaczna – kluczowym źródłem wzrostu musi być produktywność. Jednak nowością w ich podejściu jest wskazanie, że to nie cała gospodarka rośnie równomiernie, lecz wybrane firmy – „Standouts” – które działają jak motory ciągnące resztę za sobą.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!