Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
Ekspansja zagraniczna

Mindspace z siedmioma nowymi lokalizacjami w regionie EMEA i USA

11 października 2022 5 min czytania
Materiał Partnera.
Mindspace z siedmioma nowymi lokalizacjami w regionie EMEA i USA

W lipcu br. Mindspace, globalny operator butikowych powierzchni biurowych typu flex, ogłosił powstanie siedmiu nowych lokalizacji w regionie EMEA i USA, zwiększając łączną liczbę wszystkich swoich oddziałów do ponad 40. Tym samym Mindspace posiada biura w 20 miastach i 7 krajach na całym świecie.

Najnowsze lokalizacje Mindspace będą znajdowały się w Miami, Nowym Jorku, Berlinie, Düsseldorfie, Warszawie i Izraelu. Wszystkie mają zostać otwarte w 2023 roku i uzupełnią międzynarodowe portfolio operatora, oferując łącznie ponad 3900 stanowisk do pracy i prawie 26 tys. mIndeks górny 2 powierzchni biurowej.

W sierpniu tego roku podpisano umowę na pierwszą lokalizację Mindspace w Miami, która będzie oferowała ponad 400 stanowisk do pracy i zajmie prawie 2,8 tys. mIndeks górny 2 powierzchni w The Gateway – biurowcu klasy A położonym pomiędzy Wynwood a Midtown Miami. Otwarcie Mindspace Gateway planowane jest na wiosnę 2023 roku.

Ekspansji w Stanach Zjednoczonych dokonano również we wrześniu – ukazała się wtedy informacja o nowej lokalizacji o powierzchni 3,4 tys. mIndeks górny 2 w dzielnicy Brooklyn w Nowym Jorku. Oddział zlokalizowany w Williamsburgu i oferujący ponad 400 stanowisk do pracy rozpocznie działalność wiosną 2023 roku i będzie pierwszą przestrzenią Mindspace w tym mieście oraz piątą w USA.

Największy rynek Mindspace w skali globalnej znajduje się w Niemczech. Tylko w tym roku operator podpisał tam umowy na cztery nowe lokalizacje, zwiększając ich łączną liczbę do 12. W lipcu firma poinformowała o pierwszym punkcie w Düsseldorfie, gdzie od lutego 2023 roku na ponad 4 tys. mIndeks górny 2 powierzchni będzie dostępnych ponad 600 stanowisk do pracy.

Z kolei w samym sercu Berlina, w dawnym domu towarowym, już wkrótce Mindspace otworzy swoją szóstą lokalizację w tym mieście. Mindspace Münzstraße zajmie pięć kondygnacji obiektu i będzie oferował ponad 700 stanowisk do pracy na powierzchni ok. 4 tys. mIndeks górny 2. Według raportu, opracowanego przez Colliers, od początku pandemii Covid‑19 Mindspace poinformował o największej liczbie nowych lokalizacji w Berlinie spośród wszystkich dostawców powierzchni typu flex.

Firma otworzy również swój drugi oddział w Warszawie. Nowy punkt zaoferuje ponad 600 stanowisk do pracy i zajmie około 4,4 tys. mIndeks górny 2 powierzchni w biurowcu Skyliner jednym z najnowocześniejszych i zarazem jednym z siedmiu najwyższych budynków w Polsce, w całości zasilanym przez odnawialne źródła energii.

Ponadto Mindspace podpisał umowy na dwie nowe lokalizacje w Izraelu, jedną w Hajfie, na północy kraju, a drugą w strefie podmiejskiej w pobliżu Tel Awiwu. Jest to druga podmiejska lokalizacja firmy po otwarciu w zeszłym roku Mindspace Yakum Greenwork.

Mindspace i powierzchnie typu flex stale na fali wzrostowej

– Globalny rynek powierzchni typu flex odnotował w ciągu ostatnich kilku lat niesamowite ożywienie i nie wykazuje oznak spowolnienia, ponieważ coraz więcej właścicieli firm i przedsiębiorców odkrywa korzyści płynące z elastyczności. Pomimo prowadzenia działalności na skalę globalną posiadamy pełną wiedzę na temat każdego z naszych siedmiu rynków i jestem przekonany, że jest to jeden z kluczowych czynników naszego wzrostu. Jesteśmy wrażliwi na potrzeby, kulturę i trendy każdej lokalizacji. Elastycznie dokonujemy niezbędnych zmian, aby zapewnić ofertę w pełni dostosowaną do lokalnego rynku. Co więcej, Mindspace gwarantuje doświadczenia i usługi najwyższej jakości, na które jest coraz większe zapotrzebowanie  mówi Dan Zakai, współzałożyciel i CEO Mindspace.

Badanie przeprowadzone na temat pracy zdalnej i wynagrodzeń wykazało, że 63% firm o wysokim wzroście stosuje hybrydowy model pracy, przy czym ten rodzaj pracy preferuje aż 83% pracowników. Przewiduje się, że wartość globalnego rynku powierzchni elastycznych przekroczy 199,12 mld USD do 2030 roku, co oznaczałoby wzrost z 37,54 mld USD w 2020 roku. Nie ma wątpliwości, że elastyczność i praca hybrydowa idą w parze, zyskując popularność na całym świecie, a Mindspace nieustannie odpowiada na potrzeby rynku.

Coraz większy zespół

Od końca 2021 roku zatrudnienie w Mindspace wzrosło o prawie jedną trzecią. Wraz z nowymi lokalizacjami pojawia się zapotrzebowanie na nowe talenty, a ponieważ Mindspace znajduje się na ścieżce wzrostowej, firma dąży do powiększenia zespołu na całym świecie – już niebawem także w Warszawie. Obecna oferta rekrutacyjna jest bardzo szeroka, począwszy od Art Managera w Tel Avivie poprzez Senior Community Managera w San Francisco, kończąc na Specjaliście ds. IT w Monachium.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Marki luksusowe pod presją geopolityki

W połowie kwietnia rynki kapitałowe zelektryzowała informacja o tym, że francuski gigant LVMH stracił tytuł najcenniejszej firmy luksusowej na świecie na rzecz mniejszego, ale bardziej ekskluzywnego Hermèsa. Czy detronizacja jednej francuskiej marki przez drugą (producenta torebek Louis Vuitton przez producenta torebek Birkin) to rzeczywiście zdarzenie, którym powinny się ekscytować europejskie rynki? I co ta zmiana oznacza dla polskich producentów marek premium?

 

Dobre relacje w firmie zaczynają się od dobrze dobranych słów

Gdy codzienna komunikacja sprowadza się do skrótów myślowych, domysłów i niejasnych sygnałów, łatwo o spadek zaangażowania, narastające napięcia i chaos informacyjny. Coraz więcej organizacji dostrzega, że to właśnie język – sposób, w jaki mówimy do siebie w pracy – buduje (lub rujnuje) atmosferę oraz relacje w zespołach. O tym, jak świadomie kształtować kulturę organizacyjną poprzez komunikację, opowiada Joanna Tracewicz, Senior Content Strategy Manager w rocketjobs.pl i justjoin.it, a także współautorka poradnika Nie mów do mnie ASAP! O spoko języku w pracy.  Rozmawia Paulina Chmiel-Antoniuk.

AI w medycynie predykcyjnej – jak wearables zmieniają opiekę Jak AI i urządzenia noszone rewolucjonizują medycynę

W ostatnich latach inteligentne urządzenia noszone (wearables) przeszły drogę od prostych krokomierzy do zaawansowanych narzędzi monitorujących stan zdrowia. Dzięki sztucznej inteligencji stają się one nie tylko rejestratorami danych, lecz także systemami predykcyjnymi, które mogą wspierać diagnostykę i profilaktykę chorób. W świecie biznesu i zarządzania zdrowiem pracowników technologia ta może odegrać kluczową rolę.
Według raportu Think Tank SGH wartość globalnego rynku AI w ochronie zdrowia wzrośnie z 32,3 miliarda dolarów w 2024 roku do 208,2 miliarda dolarów w 2030 roku, co oznacza średnioroczny wzrost na poziomie 36,4%. Ta dynamiczna ekspansja wskazuje na rosnące znaczenie technologii AI i wearables jako ważnych elementów nowoczesnej opieki medycznej.

Strategiczna samotność – klucz do autentycznego przywództwa

W dynamicznym współczesnym świecie biznesu, w którym dominują informacje dostarczane w trybie natychmiastowym, umiejętność samodzielnego, logicznego i krytycznego myślenia stała się jedną z najcenniejszych kompetencji liderów. Koncepcja ta, przedstawiona przez Williama Deresiewicza, byłego profesora Uniwersytetu Yale, zakłada, że prawdziwe przywództwo nie rodzi się wśród zgiełku opinii i impulsów zewnętrznych, lecz w przestrzeni samotności i skupienia.

Skup się na fanach marki. Oferta skierowana do wszystkich nie działa!
Multimedia
Skup się na fanach marki. Oferta do wszystkich nie działa!

W spolaryzowanej kulturze pogoń za rynkiem masowym i kierowanie oferty do wszystkich są z góry skazane na porażkę. Najlepszym sposobem na osiągnięcie sukcesu marki jest sprzymierzenie się z subkulturą, która ją pokocha.

Cła, przeceny i okazje: Jak zarobić, gdy inni panikują lub tweetują

Trump tweetuje, Wall Street reaguje nerwowo, a inwestorzy znów sprawdzają, czy gdzieś nie pozostawili Planu B. Gdy rynek wpada w histerię, pojawia się pokusa: a może jednak warto „kupić w tym dołku”? W tym tekście sprawdzamy, czy inwestowanie w kontrze do tłumu to genialna strategia na czasy ceł Trumpa, banów na Chiny i politycznych rollercoasterów — czy raczej przepis na ból głowy i portfela. Nie wystarczy chłodna kalkulacja, przyda się też stalowy żołądek.

• Jak generować wartość z AI dzięki małym transformacjom w biznesie - Webster
Premium
Jak generować wartość z AI dzięki małym transformacjom w biznesie

Liderzy skutecznie wykorzystują duże modele językowe, stopniowo minimalizując ryzyko i tworząc solidne fundamenty pod przyszłe transformacje technologiczne, dzięki czemu generują realną wartość dla swoich organizacji.

Niespełna dwa lata temu generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) trafiła na czołówki stron gazet, zachwycając swoimi niezwykłymi możliwościami: mogła prowadzić rozmowy, analizować ogromne ilości tekstu, dźwięku i obrazów, a nawet tworzyć nowe dokumenty i dzieła sztuki. To najszybsze w historii wdrożenie technologii przyciągnęło ponad 100 mln użytkowników w ciągu pierwszych dwóch miesięcy, a firmy z różnych branż rozpoczęły eksperymenty z GenAI. Jednak pomimo dwóch lat intensywnego zainteresowania ze strony kierownictwa i licznych prób wdrożeniowych nie widać wielkoskalowych transformacji biznesowych, które początkowo przewidywano. Co się stało? Czy technologia nie spełniła oczekiwań? Czy eksperci się pomylili, wzywając do gigantycznych zmian? Czy firmy były zbyt ostrożne? Odpowiedź na te pytania brzmi: i tak, i nie. Generatywna sztuczna inteligencja już teraz jest wykorzystywana w wielu firmach, ale nie – jako lokomotywa radykalnej transformacji procesów biznesowych. Liderzy biznesu znajdują sposoby, by czerpać realną wartość z dużych modeli językowych (LLM), nie modyfikując całkowicie istniejących procesów. Dążą do małych zmian (small t) stanowiących fundament pod większe przekształcenia, które dopiero nadejdą. W tym artykule pokażemy, jak robią to dzisiaj i co możesz zrobić, aby tworzyć wartość za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji.

Premium
Polski przemysł na rozdrożu

Stoimy przed fundamentalnym wyborem: albo dynamicznie przyspieszymy wdrażanie automatyzacji i robotyzacji, co sprawi, że staniemy się aktywnym uczestnikiem czwartej rewolucji przemysłowej, albo pogodzimy się z perspektywą erozji marż pod wpływem rosnących kosztów operacyjnych i pogłębiającego się strukturalnego niedoboru wykwalifikowanej siły roboczej.

Jak alarmują prognozy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, do 2030 r. w samej Europie może zabraknąć nawet 2,1 mln wykwalifikowanych pracowników, co czyni automatyzację nie jedną z możliwości, lecz strategiczną koniecznością. Mimo że globalnie liczba robotów przemysłowych przekroczyła już 4,2 mln jednostek, a w Europie w 2023 r. wdrożono rekordowe 92,4 tys. nowych robotów, Polska wciąż pozostaje w tyle. Nasz wskaźnik gęstości robotyzacji, wynoszący zaledwie 78 robotów na 10 tys. pracowników przemysłowych, znacząco odbiega od europejskiego lidera – Niemiec (397 robotów na 10 tys. pracowników), czy globalnego pioniera – Korei Południowej (tysiąc robotów na 10 tys. pracowników). W Scanway – firmie, która z sukcesem łączy technologie rozwijane dla sektora kosmicznego z potrzebami przemysłu – jesteśmy przekonani, że przyszłość konkurencyjności leży w inteligentnym wykorzystaniu danych, zaawansowanej automatyzacji opartej na AI oraz strategicznej gotowości do wprowadzania zmian technologicznych. Czy jednak zaawansowana wizja maszynowa napędzana przez sztuczną inteligencję może się stać katalizatorem, który pozwoli sprostać wyzwaniom i odblokować uśpiony potencjał innowacyjny polskiej gospodarki?

Premium
Gdy projekt wymyka się spod kontroli

Polskie firmy technologiczne coraz częściej realizują złożone zlecenia dla międzynarodowych gigantów. Jednak nawet najlepiej przygotowany zespół może przy takim projekcie natknąć się na nieoczekiwane przeszkody. Przykład firmy Esysco wdrażającej szyfrowanie poczty e-mail dla jednego z największych niemieckich banków pokazuje, jak szybko może runąć precyzyjnie zaplanowany harmonogram oraz jak radzić sobie z nieprzewidywalnymi wyzwaniami.

Polskie firmy technologiczne coraz częściej zdobywają międzynarodowe kontrakty i realizują projekty, które jeszcze niedawno były zarezerwowane wyłącznie dla międzynarodowych rywali. Dzięki temu zdobywają zagraniczne rynki, osiągając imponujące wyniki eksportu usług IT, który w 2023 r. przekroczył 16 mld dolarów. W ostatniej dekadzie przychody branży wzrosły niemal czterokrotnie, a wartość eksportu – aż 7,5 razy, dzięki czemu polski sektor IT stał się motorem rodzimego eksportu. Kluczowymi kierunkami ekspansji są Stany Zjednoczone, Niemcy i Wielka Brytania, a wśród najsilniejszych obszarów znajdują się fintech, cyberbezpieczeństwo, sztuczna inteligencja, gry oraz rozwój oprogramowania.

Polska wyróżnia się w regionie Europy Środkowo-Wschodniej jako największy eksporter usług IT, przewyższając Czechy czy Węgry, a pod względem jakości specjalistów IT zajmuje trzecie miejsce na świecie. Jednak do pełnego wykorzystania tego potencjału konieczne jest pokonanie barier takich jak ograniczony dostęp do kapitału na ekspansję, rosnące koszty pracy oraz niedostateczne doświadczenie w międzynarodowej sprzedaży i marketingu. To jednak nie wszystko. Przy współpracy z międzynarodowymi gigantami trzeba również pamiętać o nieznanej polskim wdrożeniowcom skali, złożoności i nieprzewidywalności towarzyszącym tak wielkim projektom. Dobrym przykładem może być nasze wdrożenie dla jednego z największych niemieckich banków, z którym podpisaliśmy kontrakt na wprowadzenie systemu zabezpieczeń e-maili dla ponad 300 tys. użytkowników rozsianych po całym świecie. Technologicznie byliśmy gotowi, ale rzeczywistość szybko zweryfikowała nasze plany.

Premium
Praktyczny poradnik kreowania wartości z dużych modeli językowych

Gdy w 2022 r. pojawiły się powszechnie dostępne duże modele językowe (LLM), ich potężna zdolność do generowania tekstu na żądanie zapowiadała rewolucję w produktywności. Jednak mimo że te zaawansowane systemy AI potrafią tworzyć płynny tekst w języku naturalnym i komputerowym, to są one dalekie od doskonałości. Mogą halucynować, wykazywać się logiczną niespójnością oraz produkować treści nieadekwatne lub szkodliwe.

Chociaż technologia ta stała się powszechnie dostępna, wielu menedżerów nadal ma trudności z rozpoznawaniem przypadków użycia LLM-ów, w których poprawa produktywności przewyższa koszty i ryzyka związane z tymi narzędziami. Potrzebne jest bardziej systematyczne podejście do wykorzystywania modeli językowych, tak aby uefektywnić procesy biznesowe, a jednocześnie kontrolować słabe strony LLM-ów. Proponuję trzy kroki ułatwiające osiągnięcie tego celu. Po pierwsze, należy rozłożyć proces na mniejsze zadania. Po drugie, trzeba ocenić, czy każde zadanie spełnia tzw. równanie kosztów GenAI, które szczegółowo wyjaśnię w tym artykule. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, należy uruchomić projekt pilotażowy, iteracyjnie oceniać jego wyniki oraz na bieżąco wprowadzać zmiany w celu poprawy rezultatów.

Kluczowe w tym podejściu jest pełne zrozumienie, w jaki sposób mocne i słabe strony modeli językowych odpowiadają specyfice danego zadania; jakie techniki umożliwiają ich skuteczną adaptację w celu zwiększenia wydajności; oraz jak te czynniki wpływają na bilans kosztów i korzyści – a także na ocenę ryzyka i potencjalnych zysków – związanych z wykorzystaniem modeli językowych do podnoszenia efektywności realizowanych działań.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!