Według ekspertów do 2030 roku depresja będzie najpowszechniejszą chorobą cywilizacyjną. Z pewnością przyczyni się do tego obecna sytuacja związana z obostrzeniami pandemicznymi, m.in. niepewnością dotyczącą przyszłości, ograniczeniem kontaktów bezpośrednich, troską o zdrowie własne i najbliższych czy lękiem przed utratą pracy. Jak w tej sytuacji radzą sobie firmy? W jaki sposób wspierają pracowników?
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia na depresję cierpi obecnie 350 milionów osób, a do 2030 roku stanie się ona najpowszechniejszą chorobą cywilizacyjną. Szerzący sie na coraz większą skalę problem odbija się nie tylko na samych jednostkach, ale również na działalności firm. Szacuje się m.in., że z powodu stanów lękowych pracowników światowa gospodarka traci ok. miliard dolarów rocznie.
Biorąc pod uwage trwającą niemal od roku sytuację, która znacząco lub całkowicie zmieniła dotychczasowy sposób funkcjonowania ludzi, dane te z pewnością nie ulegną poprawie. Coraz częściej podejmowany temat słabej kondycji psychicznej i stanów depresyjnych wśród pracowników skłonił nas do zroganizowania webinarium networkingowego w tym obszarze.
Tym razem – podczas webinarium networkingowego społeczności ICAN Business Insight – rozmawialiśmy w gronie liderów biznesu o dobrych praktykach związanych ze zdrowiem psychicznym pracowników. Wybrani spośród subskrybentów prelegenci szukali odpowiedzi m.in. na pytania:
Jak pandemia wpływa na zdrowie psychiczne Polaków?
Jak pomagać pracownikom zachować zdrowie psychiczne, zwłaszcza teraz?
Jak radzić sobie w sytuacjach podwyższonego stresu i nie poddać się panice?
Czy istnieją pozytywne aspekty kwarantanny?
Jak zachować postawę zrozumienia i wsparcia?
Dlaczego to właśnie pracodawca powinien dbać o zdrowie zatrudnionych?
Jak dzięki aktywności fizycznej wzmacniać ducha zespołu?
Czy w pracy można sobie pozwolić na rozmowy o emocjach?
Webinaria networkingowe społeczności ICAN Business Insight to inicjatywa, która umożliwia osobom należącym do grona subskrybentów ICAN Business Insight wzajemną wymianę doświadczeń, wsparcie w rozwiązywaniu kluczowych wyzwań i nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych.