Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
INNOWACJE

Brainly: biuro odzwierciedlające charakter firmy

12 kwietnia 2019 6 min czytania
Brainly: biuro odzwierciedlające charakter firmy

Streszczenie: BrakOdpowiedziDlaURL

Pokaż więcej

Brainly to internetowa platforma typu Q&A (Questions and Answers), która pomaga uczniom w odrabianiu prac domowych i poszerzaniu swojej wiedzy. Ideę powstania portalu najlepiej oddaje hasło: Smarter Together – nikt nie wie wszystkiego, ale każdy coś wie. Firma niedawno otworzyła swoje nowe biuro w Krakowie. Zajrzyjmy do jego wnętrza, by poznać charakter firmy i poczuć atmosferę panującą wokół serwisu.

Partnerem materiału jest Nowy Styl Group.

Na pomysł stworzenia portalu w 2009 roku wpadła trójka znajomych: Michał Borkowski, Łukasz Haluch i Tomasz Kraus. Po roku działalności serwis odnotował około miliona użytkowników w Polsce. Dziś społeczność Brainly to ponad 100 milionów użytkowników w 35 krajach na całym świecie. Portal zarządzany jest z trzech biur zlokalizowanych w Nowym Jorku, Barcelonie i Krakowie. To właśnie w rodzimym Krakowie firma posiada przestrzeń będącą świetnym >miejscem do pracy i komunikacji z lokalnymi oddziałami Brainly.

Biuro oparte na aktywnościach

Pod koniec 2018 roku Brainly przeniosło swoje biuro do nowoczesnego kompleksu biurowego klasy A – Zabłocie Business Park. Za projekt odpowiadał Colliers Workplace Innovation. Na powierzchni około 1500 mIndeks górny 2 firma urządziła funkcjonalną przestrzeń składającą się z czterech głównych obszarów aktywności: administracji, komunikacji, koncentracji i regeneracji.

Obszar administracji został podzielony na mniejsze strefy biurek – miejsca pracy poszczególnych zespołów. Dzięki zastosowaniu przepierzeń z drewna i metalu przestrzeń stała się bardziej przytulna i przyjazna dla użytkowników. Pomimo dość sporej powierzchni biuro zapewnia intymność i swobodę pracy. Jest to przykład mądrze zaplanowanego biura strefowego bazującego na idei open space.

Obszar komunikacji to różnorodne sale spotkań – zarówno dwuosobowe, jak i większe, do spotkań formalnych. Ważnym punktem na planie biura jest audytorium, gdzie odbywają się cykliczne wideokonferencje w których biorą udział zarówno pracownicy krakowskiego biura, jak i ci pracujący w Nowym Jorku.

Biuro Brainly wspiera również pracę w skupieniu. Przykładem stref z obszaru koncentracji mogą być klasyczne budki telefoniczne zlokalizowane na terenie całego biura, ale także małe sale jednoosobowe, w których komfortowo można przeprowadzić rozmowę, nie przeszkadzając innym użytkownikom przestrzeni open space.

Jednymi z najbardziej lubianych przestrzeni w biurze są spora kuchnia oraz strefa socjalna. Duży nacisk został położony na wygospodarowanie w biurze obszaru regeneracji. Tak jak firma buduje społeczność użytkowników swojego portalu, tak dba również o minispołeczność pracowników. Centralnym miejscem w sercu biura, czyli w kuchni, jest duży stół łączący ludzi, którzy chcą razem zjeść posiłek i zregenerować siły. Tego typu przestrzenie zyskują coraz większą popularność w biurach. To tutaj buduje się tożsamość firmy i wzmacnia poczucie wspólnoty wśród pracowników.

Biuro tworzące społeczność

Fundamentem platformy Brainly jest społeczność jej użytkowników oraz moderatorów. To oni w dużej mierze kształtują to, jak wygląda portal. Podobną analogię można zaobserwować w biurze Brainly. To nie tylko przestrzeń z rzędami biurek, ale i miejsce pracy całej społeczności. Już podczas pierwszej wizyty w biurze da się odczuć specyficzną atmosferę otwartości i entuzjazmu. Tworzą ją pracownicy pochodzący praktycznie z całego świata: od Polski przez Wielką Brytanię i Francję aż po Indonezję, Meksyk czy Brazylię.

Biuro usprawniające komunikację

Brainly jest globalną społecznością, której użytkownicy pochodzą z ponad 35 krajów. Z tego powodu konieczna jest współpraca z ludźmi i partnerami z całego świata, pracującymi w różnych strefach czasowych. Biuro zostało tak zaaranżowane, by na tę potrzebę jak najlepiej odpowiadać. – Pomocne w tym są zróżnicowane przestrzenie do spotkań – zarówno tych na żywo, jak i zdalnych. Jednym z ważniejszych wydarzeń w każdym tygodniu jest spotkanie What’s up, do którego dołączają wszyscy członkowie zespołu z całego świata. Największa grupa jest w Krakowie i dlatego właśnie tutaj potrzebowaliśmy specjalnej przestrzeni do prowadzenia tych wydarzeń. Poza spotkaniami miejsce to może świetnie służyć jako przestrzeń do kreatywnej pracy bądź wypoczynku – mówi Arden Schneider, Chief People Officer w Brainly.

W biurze Brainly bardzo dobrze wykorzystano przestrzeń. Po wydzieleniu ciągów komunikacyjnych oraz najważniejszych miejsc, takich jak strefy biurek, sale spotkań i kuchnia, pozostały niewielkie przestrzenie pomiędzy nimi. Umieszczono w nich pufy i piłki, a na ścianie pojawiły się tablice suchościeralne, które pozwoliły na wydzielenie dodatkowych ministref pracy zespołów. Osoby pracujące przy pobliskich biurkach mogą spontanicznie spotykać się ze sobą i zapisać na tablicy najważniejsze informacje.

Biuro pokazujące charakter firmy

Kolejnym ważnym elementem tej przestrzeni jest branding sal spotkań, który pokazuje charakter firmy. – Sala Central Park sąsiaduje z Plantami, możemy natknąć się m.in. na Marię Skłodowską‑Curie, Karola Darwina, Nikolę Teslę czy uznaną za pierwszą programistkę na świecie Adę Lovelace. W ten sposób firma komunikuje globalny zasięg swojego działania, mocne przywiązanie do miasta, w którym powstała i w którym pracują jej kluczowi pracownicy, oraz swoją misję, jaką jest dzielenie się wiedzą – zauważa Krzysztof Głut, menedżer prowadzący projekt Brainly z ramienia Grupy Nowy Styl.

Biuro w klimacie industrialnym

Inwestor w udany sposób zaadaptował najnowsze trendy biurowe na swoje potrzeby. Krakowskie biuro ma wyjątkowy charakter, inspirowany nowojorskimi biurami w loftach i starych obiektach postindustrialnych. Podkreślają go m.in. odsłonięte techniczne sufity, przeszklenia z charakterystycznymi stalowymi szprosami czy też stara cegła i beton na ścianach.

Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!