Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Kultura organizacyjna
Polska flaga

Biuro: pole bitwy [DEBATA]

23 lutego 2018 3 min czytania
Bogusz Parzyszek
Dawid Zaraziński
Marta Badura
Kamil Krępa
Anna Szmilewska
Biuro: pole bitwy [DEBATA]

Streszczenie: Przestrzeń biurowa staje się kluczowym elementem przyciągania i utrzymywania utalentowanych pracowników. Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę z jej wpływu na efektywność, kulturę organizacyjną oraz wyniki. W kontekście rekrutacji, przestrzeń biurowa staje się jednym z najważniejszych kryteriów, które kandydaci biorą pod uwagę, spędzając dużą część swojego życia zawodowego w biurze. Debata zorganizowana przez „Harvard Business Review Polska” porusza kwestie związane z projektowaniem biura, które nie tylko zwiększa efektywność, ale także odpowiada na potrzeby pracowników. Wśród omawianych tematów znalazły się takie zagadnienia jak wyrażenie kultury firmy poprzez przestrzeń, rola działu HR w zmianach biurowych, mindfulness wellbeing oraz tworzenie biura, które sprzyja zaangażowaniu, nawet przy ograniczonych zasobach.

Pokaż więcej

Czy dzięki temu, jak wygląda przestrzeń biurowa twojej firmy, możesz pozyskać utalentowanych pracowników?

Jeszcze kilka lat temu wielu przedsiębiorców odpowiedziałoby: to mało prawdopodobne, przecież jest wiele innych, ważniejszych elementów wspierających rekrutację utalentowanych specjalistów. Dziś odpowiedź byłaby nieco inna. Coraz więcej firm ma świadomość tego, że przestrzeń biurowa ogromnie wpływa na efektywność pracy, kulturę organizacji i wyniki. A to, jak wygląda biuro, staje się jednym z najważniejszych czynników, na który zwracają uwagę kandydaci. I nic w tym dziwnego – przecież to właśnie w pracy spędzamy ogromną część naszego życia. Przestrzeń naprawdę ma znaczenie.

13 lutego 2018 r. redakcja „Harvard Business Review Polska” zorganizowała specjalną debatę, podczas której – wraz z zaproszonymi gośćmi – rozmawiano o tym, jak dzięki przestrzeni przyciągać i utrzymywać najlepszych pracowników.

Zobacz zapis spotkania, z którego dowiesz się m.in.:

  • Czy można wyrazić kulturę firmy za pomocą… przestrzeni biurowej?

  • Jaką rolę powinien pełnić dział HR w dyskusji o zmianach w przestrzeni biura?

  • Czym jest mindfullness wellbeing i dlaczego powinieneś brać ten czynnik pod uwagę, projektując przestrzeń biurową?

  • Jak zaprojektować biuro zwiększające efektywność i zaangażowanie pracowników – nawet przy ograniczonych zasobach?

W debacie udział wzięli:

  • Anna Szmilewska, Senior Leasing Manager, Vastint Poland,

  • Marta Badura, Starszy Konsultant ds. Badań i Rozwoju Przestrzeni Pracy, Grupa Nowy Styl,

  • Kamil Krępa, Dyrektor ds. Komercjalizacji, TDJ Estate Sp. z o.o.,

  • Bogusz Parzyszek, założyciel i prezes Workplace Solutions.

Spotkanie poprowadził Dawid Zaraziński, redaktor „Harvard Business Review Polska”.

Debata jest częścią projektu Biura: nowa definicja przestrzeni.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!