
Życzenia wielkanocne
Pełnych radości, spokoju Świąt Wielkiej Nocy oraz wiele pomyślności i zawodowych sukcesów, życzy Państwu redakcja MIT Sloan Management Review Polska.
Pełnych radości, spokoju Świąt Wielkiej Nocy oraz wiele pomyślności i zawodowych sukcesów, życzy Państwu redakcja MIT Sloan Management Review Polska.
W dobie wszechobecnej komunikacji cyfrowej odręczne notatki mogą pomóc w budowaniu autentycznych relacji. Sztuczna inteligencja wkroczyła w tym roku w nową erę za sprawą ogólnodostępnych narzędzi, takich jak ChatGPT, przenikając do zbiorowej świadomości i przejmując wiele aspektów biznesu. Jak ujął to Vox, „generatywna sztuczna inteligencja stała się nagle wszechobecna” i może na wiele sposobów zmienić codzienne życie w organizacjach, szczególnie w sferze komunikacji. Kiedy […]
Partnerami materiału są Cisco i Trecom. Przedsiębiorstwa, które w swoich strukturach nie zaimplementowały do tej pory narzędzia wspierającego firmową komunikację, muszą jak najszybciej nadrobić tę zaległość. Jego brak, szczególnie w obecnej sytuacji, może znacząco wpłynąć na wydajność całej organizacji. Z pomocą przychodzą rozwiązania oferowane przez Cisco, wdrażane przez ekspertów w zakresie pracy zdalnej, reprezentowanych przez firmy takie jak Trecom. Od […]
Brak asertywności to gwóźdź do trumny zapracowanego menedżera czy specjalisty. Niestety, sporo osób ma problem z odmawianiem. Metoda neutralnego „nie” ułatwia nieuleganie cudzym prośbom. Na czym polega? Wiele osób nie lubi, a raczej nie umie, odmawiać. Skąd w ogóle bierze się taka postawa? Niechęć do odmawiania wynika najczęściej z obawy o relacje, które kategoryczne „nie” może poważnie nadwyrężyć. Każdy z nas […]
Komunikacja w wielopokoleniowych zespołach jest nie lada wyzwaniem. Szczególnie gdy każda generacja preferuje inne formy kontaktu. Przepaść między pokoleniami w miejscu pracy jeszcze nigdy nie była tak zauważalna jak obecnie. A to za sprawą nowych technologii i tego w jaki sposób korzystają z nich różne generacje. Mowa przede wszystkim o komunikatorach i narzędziach służących do porozumiewania się. Ci najmłodsi, czyli tzw. Zetki oraz […]
W 2014 roku byłem odpowiedzialny za przygotowanie mentalne polskich siatkarzy do mistrzostw świata. Jednym z zadań, które wyznaczył mi Stéphane Antiga, było wzmocnienie więzi w grupie – tak, aby drużyna pracowała efektywniej. Miałem mało czasu, dlatego skupiłem się na pięciu kluczowych obszarach budowania zespołu w koncepcji Patrica Lencioniego. Wierzę, że zaufanie do współpracowników jest podstawą poczucia bezpieczeństwa. To z kolei […]
Michał Szapiro: przekaz komunikacyjny powinien być możliwie prosty Na wyzwania, które zrodziły się w obliczu zmiany, warto spojrzeć przez pryzmat potrzeb podmiotów biorących w niej udział oraz błędnego zdefiniowania procesu komunikacji. Takie podejście pozwoli na zrozumienie motywacji zaangażowanych stron oraz skuteczne zarządzanie wynikającymi z niej postawami, czyli poparciem dla zmiany lub oporu wobec niej. Pierwsze refleksje Zbigniewa Zawilskiego […]
Niezwykle szybki postęp technologiczny w dziedzinie komunikacji zmienia na naszych oczach warunki działania liderów, a być może samą istotę przywództwa. Zachwianiu ulegają bowiem tradycyjne fundamenty władzy w biznesie: kontrola nad informacją i wiedzą, zdolność do podejmowania lepszych decyzji, a także panowanie nad rozwojem rynku i innowacją. Dziś żadna firma ani żaden lider nie mogą już kontrolować danych ani tym bardziej bezkarnie […]
Spowolnienie w gospodarce i konieczność przygotowania się na konkurencję ze strony firm unijnych powodują, że polscy menedżerowie muszą ciągle inspirować swoich pracowników do zmian.Większość menedżerów zgadza się, że najlepszym sposobem na to jest dialog z pracownikami. Niewielu jednak osiąga dzięki niemu pożądane efekty. Wieloletni napływ do Polski zachodnich inwestorów i zachodnich standardów zarządzania zrobiły swoje. Dziś niewielu polskich menedżerów […]