Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Kompetencje przywódcze
Magazyn (Nr 17, październik - listopad 2022)

Różnorodność w praktyce

1 października 2022 3 min czytania
Różnorodność w praktyce

W ostatnich latach nieustannie toczą się gorące dyskusje o znaczeniu różnorodności w biznesie, nie tylko z powodów moralnych, ale również czysto ekonomicznych. W światowy dyskurs włączyły się wielkie firmy, jak Google czy Apple, publikując swoje raporty dotyczące różnorodności, które szybko stały się standardem wśród spółek publicznych. Coraz głośniej o swoje prawa walczą kobiety i reprezentanci mniejszości, co przerodziło się w ruchy społeczne firmowane słynnymi hashtagami: #metoo i #blacklivesmatter. Niestety, chociaż spotykają się one (i inne im podobne) z powszechnym poparciem i zrozumieniem, to jakość zarządzania różnorodnością w firmach wciąż daleka jest od ideału.

W ICAN Institute dostrzegamy korzyści płynące z różnorodności, ale widzimy też, że tempo i zakres zmian zachodzących w tym obszarze pozostawiają wiele do życzenia. Dlatego, jako organizacja oparta na wiedzy, postanowiliśmy zaangażować się w budowanie i udostępnianie najlepszych praktyk w tej dziedzinie. Jednym z przejawów tej aktywności jest bieżące wydanie, w którym przygotowaliśmy dla Państwa obszerny blok poświęcony tematyce różnorodności, sprawiedliwości i inkluzywności.

Zaczynamy od autorskiego badania Za kurtyną różnorodności, w którym analizujemy, czy w polskich firmach hasło diversity & inclusion to realne czyny czy tylko puste słowa. W drugim tekście Wyrównywanie szans: jak oni to robią?, przygotowanym na podstawie wywiadów z liderami, pokazujemy, jak najlepsze polskie firmy eliminują wykluczenia, by w pełni cieszyć się korzyściami płynącymi z różnorodności. Z kolei artykuł Osiem kroków do zbudowania inkluzywnej kultury organizacyjnej, przygotowany przez Joannę Pommersbach, ekspertkę z bogatym doświadczeniem w tworzeniu strategii D&I oraz prowadzeniu warsztatów i szkoleń w tej dziedzinie, wyjaśnia, dlaczego warto inwestować w różnorodność, sprawiedliwość i inkluzywność oraz jak to czynić skutecznie.

Życząc Państwu sukcesów w korzystaniu z dobrodziejstw różnorodności, zachęcam jednocześnie do lektury pozostałych artykułów.

Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!