Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Kompetencje i szkolenia
Polska flaga

Prawdziwego menedżera poznasz po… pasji

21 marca 2016 3 min czytania
Zdjęcie Paweł Motyl - Jeden z czołowych europejskich ekspertów w zakresie przywództwa i podejmowania decyzji.
Paweł Motyl
Prawdziwego menedżera poznasz po... pasji

Streszczenie: Pasje stanowią esencję życia, dostarczając energii do działania i motywując do przekraczania własnych ograniczeń. W sferze zawodowej kluczową pasją jest przywództwo, które inspiruje do poszukiwania najlepszych praktyk i dzielenia się nimi podczas warsztatów oraz wystąpień. W czasie wolnym góry oferują nie tylko piękno natury, ale także możliwość obserwacji mechanizmów społecznych i podejmowania decyzji w ekstremalnych warunkach. Te doświadczenia łączą się w refleksjach na temat procesów decyzyjnych, które zostały opisane w książce "Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji". Magazyn „Harvard Business Review Polska” stanowi źłódło inspiracji, dostarczając studiów przypadków i narzędzi praktycznych. Zestawienie tych pasji – przywództwa, gór i podejmowania decyzji – kształtuje zarówno życie osobiste, jak i zawodowe. MIT Sloan Management Review Polska

Pokaż więcej

„Pasja to klucz do motywacji”
Michael Schumacher

Prawdziwego menedżera poznasz po… pasji

Prawdziwego menedżera poznasz po... pasji

Kilka dni temu uśmiechnąłem się, patrząc na bagażnik swojego samochodu. Były w nim segregatory na warsztaty z przywództwa, karton z egzemplarzami Labiryntu, raki i czekan z zimowej wspinaczki oraz najnowszy, nieprzeczytany jeszcze numer „Harvard Business Review Polska”. Pomyślałem: to niezła stopklatka moich pasji.

Jestem przekonany, że pasje są esencją życia. Dają energię do działania, motywują do podjęcia dodatkowego wysiłku, pójścia jeszcze krok dalej. Prowadzą do przekraczania własnych ograniczeń, są kanwą ciągłego doskonalenia.

Moją zawodową pasją stało się przywództwo. Wszyscy znamy wielkich, inspirujących liderów – Steve’a Jobsa, Jacka Welcha czy Richarda Bransona. Często jednak inspiracja nie przekłada się na realną zmianę zawodowej i osobistej efektywności. Od samego zachwytu techniką jazdy rajdowej fenomenalnego Waltera Roehrla nie staniemy się przecież lepszym kierowcą. Dlatego od lat szukam najlepszych praktyk w tym zakresie i dzielę się nimi w trakcie swoich warsztatów dla kadry menedżerskiej, projektów doradczych czy wystąpień konferencyjnych.

Wolne chwile spędzam w górach. To wspaniały świat! Nieważne czy mówimy o lekkim trekkingu w pięknych jesiennych Bieszczadach, czy o wyprawie na siedmiotysięcznik. W górach porywa mnie nie tylko natura, jej piękno i majestat. Podczas górskich wypraw wiele społecznych mechanizmów zyskuje przejrzystość, której brakuje często w zgiełku miasta. Góry działają jak szkło powiększające; ujawniają prawdziwy charakter.

Te dwa światy mają ze sobą zaskakująco wiele wspólnego. Łączy je choćby podobieństwo mechanizmów podejmowania decyzji: to, w jaki sposób analizujemy sytuację, jakie pułapki indywidualne i zespołowe nam grożą, jak zarządzamy ryzykiem, jak dokonujemy finalnego wyboru…

Temat ten stał się moją kolejną pasją, której poświęciłem swoją książkę Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji. Na jej stronach starałem się uchwycić metody doskonalenia procesów decyzyjnych, nie tylko w górach i biznesie – w końcu, jak mawiał Albert Camus, całe nasze życie to nic innego jak suma podjętych decyzji.

Wspólnym mianownikiem moich zainteresowań stał się magazyn „Harvard Business Review Polska” i skupione wokół niego środowisko niezwykłych ludzi – międzynarodowej sławy autorów, prelegentów konferencyjnych, znakomitych trenerów, liderów i ekspertów. To źródło fantastycznych inspiracji i prawdziwe paliwo dla moich pasji. Na jego łamach znajduję nie tylko pasjonujące studia przypadków, ale i narzędzia, dzięki którym inspiracja przekształca się w praktykę.

We wspomnianym we wstępie bagażniku mojego samochodu przypadkowo znalazły się atrybuty mówiące o tych pasjach, które nadają kształt mojemu osobistemu i zawodowemu życiu. Przywództwo, góry, podejmowanie decyzji… I magazyn, który reprezentuje to, co najlepsze. Całkiem niezły zestaw. A jak wygląda Wasz?

Paweł Motyl – doświadczony trener i wykładowca, od lat szkolący menedżerów najwyższego szczebla. Od 2007 roku związany z ICAN Institute, wydawcą „Harvard Business Review Polska” – gdzie do 2014 roku pełnił rolę dyrektora generalnego. Jest współtwórcą i dyrektorem Leadership Lab. Autor bestsellera Labirynt. Sztuka podejmowania decyzji*. Jest executive coachem Stakeholder Centered Coaching Marshalla Goldsmitha. Więcej informacji: www.pawelmotyl.com*

Prawdziwego menedżera poznasz po… pasji

Prawdziwego menedżera poznasz po... pasji
O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!