Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
INNOWACJE
Polska flaga

Pokolenie Y pod kluczem

15 lipca 2014 4 min czytania
Agnieszka Światowa
Pokolenie Y pod kluczem

Streszczenie: Motywowanie przedstawicieli pokolenia Y, charakteryzujących się ciekawością świata, otwartością i poszukiwaniem adrenaliny, stanowi wyzwanie dla menedżerów. Tradycyjne formy integracji, takie jak wspólne gotowanie czy sporty zespołowe, mogą nie wystarczyć. Alternatywą są Real Escape Games – gry przeniesione ze świata wirtualnego do rzeczywistości. W ramach tej zabawy grupa osób zostaje zamknięta w pokoju na określony czas i musi rozwiązać ukryte zagadki, aby się wydostać. Tego typu aktywność doskonale rozwija umiejętności pracy zespołowej, zarządzania stresem oraz priorytetyzacji zadań, co czyni ją wartościowym narzędziem w motywowaniu i integrowaniu zespołów zdominowanych przez pokolenie Y.

Pokaż więcej

Motywowanie zespołów zdominowanych przez pokolenie Y zaczęło sprawiać coraz większy problem. No bo co z takimi ciekawymi świata, otwartymi, szukającymi adrenaliny młodymi głowami robić?

Sport – jak najbardziej, dlatego w zeszłym roku zdecydowaliśmy się pokonać kajakami wrocławskie rzeki i kanały. Wspólne gotowanie pod okiem mistrza kulinarnego – jak najbardziej. Chociaż i to może być zbyt nudne. Co jeszcze? Paintball, turniej gier online, bieganie? Niedługo menedżerowie, aby utrzymywać odpowiedni poziom zaangażowania, mogą być narażeni na masowe bungee z mostu. Czy aby lina oraz ich nerwy to wytrzymają?

PRZECZYTAJ TAKŻE: Rozwiąż swój pokoleniowy problem »

Pokolenie Y: 8 sposobów na millennialsów 

,

Tina Sobocińska PL

Pewni siebie, nastawieni na szybkie zaspokajanie potrzeb, o niskim poczuciu lojalności – millennialsi spędzają sen z oczu pracodawcom. Wychowali się w symbiozie z bitami, dlatego funkcjonują tak samo w świecie wirtualnym, jak i realnym (a może dla nich jest już tylko jeden świat?). Czy są jednak przez to bardziej elastyczni? Niekoniecznie – bez wahania odejdą, jeśli czegoś im zabraknie lub poczują chęć zmiany. Brzmi znajomo, prawda?

Real Escape Games

Jest jednak alternatywa. Niespodziewanie trafiam na nowość na polskim rynku – Real Escape Games, zabawę przeniesioną ze świata wirtualnego do rzeczywistości.

Pomysł pojawił się w Japonii w 2007 roku (tam pod nazwą Riaru Dasshutsu Ge‑mu), gdzie – poza klasycznymi miejscami – gry organizowane już były w kościołach, parkach rozrywki czy też na stadionach. Do Stanów Zjednoczonych ta rozrywka przywędrowała w 2012 roku, najpierw do San Francisco, później do Seattle i Los Angeles. W Polsce mamy je od niedawna, ale już cieszą się ogromną popularnością.

Pod kluczem

Czym są Real Escape Games? Dla tych, którzy wspomniany termin słyszą po raz pierwszy, pozwolę sobie pokrótce przybliżyć ideę.

Grupa kilku osób zostaje zamknięta w pokoju na kilkadziesiąt minut, np. 60. Muszą  rozwiązać ukryte w nim zagadki, aby złamać 8‑cyfrowy kod do sejfu, w którym schowany jest klucz do wyjścia. Pokój wygląda banalnie, jakbyśmy znaleźli się u kogoś w domu – stoi w nim fotel, stolik, biurko, jest masa książek, dywan i wszystkie klasyczne atrybuty zwykłego, mogłoby się zdawać, pokoju.

Duży zegar nad drzwiami odlicza czas. Nie ma żadnych konkretnych instrukcji. Stres zaczyna się uwidaczniać, trudniej rozwiązać proste zagadki, z każdą sekundą temperatura w pokoju rośnie, a pomysłów przybywa. Natłok informacji – które są ważne, a które bezwartościowe? Przypomina to typowe sytuacje z biura, gdzie gonią nas deadline’y i tylko ci o odpowiednio ustawionych priorytetach oraz stalowych nerwach potrafią opanować stres.

Real Escape Games to świetne narzędzie, aby pokazać pokoleniu Y wartość pracy zespołowej

W ciągu tych 60 minut widać, jak ogromne znaczenie ma praca w zespole (sam nie osiągniesz nic, gdyż nie zdążysz nawet odszukać wszystkich wskazówek). Każdy poddawany jest próbie i w stresie odkrywa przed innymi swoje pozytywne i negatywne cechy charakteru.

Grając, pomyślałam również, jak genialnym narzędziem może być ten rodzaj gry do przeprowadzania rekrutacji czy asssesment center. Zaobserwujemy kluczowe na stanowiskach menedżerskich cechy, jak np.:

  • wola wygranej,

  • umiejętność radzenia sobie ze stresem,

  • umiejętności przywódcze,

  • organizacja,

  • intuicja,

  • zdolności komunikacyjne,

  • umiejętności analityczne,

  • poczucie humoru,

  • pewność siebie,

  • zaangażowanie,

  • pozytywne podejście do stresowych sytuacji,

  • kreatywność i wiele, wiele innych.

**Aby zaangażować generację Y, nie trzeba skakać z mostu, czasem wystarczy tylko przekręcić klucz w drzwiach. **

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!