Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Kompetencje i szkolenia
Polska flaga

Michał Gembal: „Uczenie się do końca życia jest naszym obowiązkiem”

20 września 2022 3 min czytania
Zdjęcie Joanna Koprowska - Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”
Joanna Koprowska
Michał Gembal
Michał Gembal: „Uczenie się do końca życia jest naszym obowiązkiem”

Streszczenie: Uczenie się przez całe życie to obowiązek, który staje się kluczowym elementem zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Coraz szybciej zmieniający się świat oraz rosnąca konkurencja wymagają od nas ciągłego doskonalenia umiejętności. Z tego względu inwestowanie w rozwój stało się fundamentem efektywności i sukcesu w różnych dziedzinach. Podejście do nauki jako procesu ciągłego, a nie zakończonego w określonym momencie życia, pozwala na adaptację do nowych wyzwań i otwiera drzwi do nowych możliwości. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają systematyczne działania, takie jak uczestnictwo w szkoleniach, kursach, czy samodzielna praca nad własnym rozwojem. Warto dążyć do tego, by nauka stała się naturalnym, nieodłącznym elementem codziennego życia.

Pokaż więcej

Z Michałem Gembalem z firmy Arcus oraz Federacji Inicjatyw Oświatowych rozmawiamy o kompetencjach przyszłości, w które warto inwestować już dziś.

Wiele organizacji skarży się na niedobór talentów i pracowników o odpowiednich kwalifikacjach, widząc w tym jedną z głównych przyczyn opóźnienia ich cyfrowej transformacji. Niewiele z nich jednak inwestuje w już zatrudniane talenty, aby wyeliminować lukę w umiejętnościach. Według raportu Światowego Forum Ekonomicznego do 2025 roku połowa wszystkich pracowników będzie musiała się przekwalifikować. A to tylko początek problemu.

– Najczęściej efektem wdrożenia przez nas automatycznych procesów w firmach jest przekwalifikowanie pracowników, którzy zyskują możliwość wykonywania pracy, która była dotychczas zaniedbywana – mówi Michał Gembal, dyrektor marketingu w firmie Arcus, a także wiceprezes Federacji Inicjatyw Oświatowych. Tak przynajmniej wynika z jego doświadczeń. Gdy Arcus pomógł zautomatyzować proces tworzenia teczek pracowników w jednej z firm zajmujących się produkcją okien, dużo prac wykonywanych ręcznie udało się wyeliminować. Papierowe dokumenty i opasłe segregatory zastąpiły elektroniczne teczki. Osoby, które dotychczas odpowiadały za tworzenie dokumentacji, jej żmudne segregowanie i porządkowanie, nie musiały się jednak bać o swoje dalsze losy w firmie, ponieważ mogły się zająć innymi zadaniami. Wprowadzenie nowego systemu nie oznaczało zatem redukcji zatrudnienia.

Wysłuchaj rozmowy Joanny Koprowskiej z Michałem Gembalem i dowiedz się m.in.:

  • jak automatyzacja wpływa na poziom zatrudnienia w postępowych organizacjach,

  • jak firmy mogą wspierać pracowników w zdobywaniu nowych umiejętności,

  • jak w praktyce wdrażać w firmach idee nauki przez całe życie (lifelong learning),

  • jak łączyć nowoczesne i tradycyjne sposoby edukacji, by maksymalizować efektywność nauki,

  • jak wartości pomagają w radzeniu sobie z kryzysami, do których nie da się przygotować merytorycznie.

Nagranie zostało zrealizowane podczas XXXI Forum Ekonomicznego, które odbyło się w Karpaczu.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!