Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Kompetencje przywódcze
Magazyn (Nr 14, wrzesień - listopad 2022)
Polska flaga

Miara sukcesu

1 września 2022 2 min czytania
Zdjęcie Paweł Kubisiak - Redaktor i analityk biznesowy, autor książek i licznych publikacji poświęconych tematyce przywództwa, strategii i zarządzania. Obecnie pełni funkcję redaktora naczelnego MIT Sloan Management Review Polska, wcześniej kierował redakcją polskiej edycji Harvard Business Review, ICAN Management Review oraz był wicenaczelnym Pulsu Biznesu i szefem pb.pl.
Paweł Kubisiak
Miara sukcesu

Streszczenie: Sukces w zarządzaniu jest nierozerwalnie związany z pomiarami efektywności, które pozwalają na racjonalne zarządzanie procesami. Pomiar ten staje się kluczowy w dzisiejszym świecie, gdzie organizacje muszą mierzyć swoje wyniki, by nie tylko oceniać postępy, ale także dostosowywać strategie i działania do zmieniających się warunków. Kluczowym narzędziem w tym zakresie jest wskaźnik efektywności, który pozwala na obiektywne spojrzenie na wyniki organizacji. Aby proces pomiaru był skuteczny, musi być odpowiednio dostosowany do specyfiki danej firmy, jej celów i strategii. Ustalenie właściwych wskaźników jest fundamentem sukcesu, ponieważ bez nich zarządzanie staje się nieefektywne, a działania mogą prowadzić do niepożądanych skutków.

Pokaż więcej

Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać – powiedział kiedyś Peter Drucker, jeden z najwybitniejszych autorytetów i teoretyków zarządzania XX wieku. Słowa tego nietuzinkowego wizjonera i badacza procesów zarządczych przywołujemy na okładce, gdyż nowoczesne podejście do mierzenia wyników biznesowych jest motywem przewodnim bieżącego wydania naszego magazynu.

I właśnie takimi ważnymi tematami jak pomiar efektywności będziemy zajmować się na łamach „MIT Sloan Management Review Polska”. Ponieważ jest to pierwszy edytorial, który mam przyjemność napisać dla Państwa po objęciu stanowiska redaktora naczelnego, czuję się w obowiązku przedstawić przynajmniej zarys naszej linii programowej. Massachusetts Institute of Technology, w skład którego wchodzi MIT Sloan School of Management, jest uznawany w prestiżowych rankingach za najlepszą uczelnię świata. Pozycja naszej macierzystej organizacji stawia przed nami ambitne zadanie: czynić świat lepszym poprzez edukację, badania i innowacje. I dołożymy wszelkich starań, aby ten cel realizować na łamach kolejnych wydań.

W imieniu własnym i Abbie Lundberg, kierującej amerykańskim wydaniem „MIT Sloan Management Review”, pragnę zadeklarować, że będziemy inspirować liderów i menedżerów do nowych pomysłów i podpowiadać, jak wdrażać nowe idee, pojawiające się w obszarze innowacji oraz na styku technologii i zarządzania. Zdefiniowaliśmy też trzy filary tematyczne, na których zamierzamy się koncentrować: strategiczne przywództwo, cyfrowe innowacje i zrównoważony biznes. Będziemy je poruszać, korzystając z doświadczeń i wiedzy czołowych myślicieli biznesu z najlepszych uczelni świata oraz praktyków i twórców sukcesu firm globalnych i krajowych.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!