Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Kompetencje przywódcze
Polska flaga

Marka osobista. Wyróżnij się albo giń

10 października 2018 4 min czytania
Sergiusz Trzeciak
Marka osobista. Wyróżnij się albo giń

Streszczenie: Marka osobista staje się niezbędnym narzędziem dla osób, które chcą wyróżniać się na tle konkurencji. W dzisiejszym świecie, gdzie rynek pracy jest coraz bardziej wymagający, posiadanie silnej marki osobistej może mieć decydujące znaczenie w karierze zawodowej. Kluczowe jest zrozumienie, jak budować swoją markę, jakie elementy mają wpływ na jej postrzeganie oraz jak skutecznie zarządzać jej wizerunkiem. Istotne jest, aby marka osobista była autentyczna i spójna z wartościami oraz celami zawodowymi, co pozwala na przyciąganie odpowiednich ofert i budowanie długofalowych relacji zawodowych. W artykule poruszone zostały również najczęstsze błędy popełniane przy budowaniu marki osobistej oraz wskazówki, jak ich unikać, aby proces ten był jak najbardziej efektywny.

Pokaż więcej

Ludzie i media chętniej słuchają osób, które są znane i interesujące niż tzw. no name’ów. Dlatego niezwykle istotne jest, aby potrafić wyróżnić się spośród całej masy podobnych do siebie ekspertów i specjalistów.

Planując przekaz, który chcemy wysłać w świat, musimy się dobrze zastanowić, kto ma być jego adresatem i starannie dobierać media, w których chcemy występować z komunikacją. Gdy już to ustalimy, możemy przystąpić do wyboru odpowiednich narzędzi do budowania marki osobistej. Dobrze się do tego nadają media społecznościowe, szczególnie LinkedIn, na którym możemy budować profil profesjonalisty, uzupełniając go informacjami na temat sukcesów zawodowych, nowych kompetencji, czy zyskując rekomendacje i potwierdzenia umiejętności od innych użytkowników.

Jeśli chcemy utrzymywać relacje z dziennikarzami i politykami, powinniśmy postawić na profil na Twitterze, dzięki któremu będziemy mogli na bieżąco komentować wydarzenia i wchodzić w interakcje z pożądanymi mediami lub osobami. Z kolei jeśli zależy nam na dotarciu do szerszej grupy odbiorców, zbudowaniu zasięgu i rozpoznawalności, to najlepiej założyć fanpage lub profil na Instagramie (wszystko zależy od specyfiki naszej branży). Chcąc budować swoją pozycję eksperta, należy pomyśleć o własnej stronie internetowej i tam publikować własne artykuły i materiały z mediów, dla których się wypowiadaliśmy.

Dobrym przykładem osoby, która doskonale rozumie istotę funkcjonowania w mediach społecznościowych jest Gary Vaynerchuk, który publikuje artykuły związane z przedsiębiorczością, rozwojem osobistym i rozwojem biznesu. Treści te multiplikuje we wszystkich kanałach, gdzie zbudował sobie kilkumilionową grupę obserwatorów.

Ciekawym pomysłem jest również promocja swojej osoby w mediach tradycyjnych, szczególnie w prasie branżowej, biznesowej, wypowiadanie się dla tych mediów oraz przyjmowanie od nich zaproszeń. Przykładowo, jeśli przedstawiciel firmy technologicznej pójdzie do telewizji śniadaniowej, to powinien mówić o swoim biznesie zupełnie inaczej niż w programach biznesowych, gdyż trafia do innych odbiorców. Ale bądźmy szczerzy – w telewizji śniadaniowej może budować markę kucharz, projektant mody, artysta albo celebryta. Ekspert IT ani nie zbuduje tam eksperckości, ani nie pozyska klientów. Zdecydowanie lepszym kierunkiem będą artykuły w specjalistycznej prasie, obecność na portalach technologicznych, prezentacje i wykłady na konferencjach i warsztatach branżowych, a nawet w niektórych przypadkach publikacja własnej książki. Za pośrednictwem tych kanałów znacznie łatwiej znaleźć wspólny mianownik pomiędzy wytyczonymi celami a potrzebami odbiorców, do których przekaz dociera.

Jak stworzyć strategię personal brandingu i skutecznie ją wdrożyć? »

Kolejną rzeczą jest udział w imprezach networkingowych zarówno branżowych, jak i tych o szerszym zasięgu. Na przykład Adam Góral, prezes Asseco Poland, uczestniczy w prawie każdym wydarzeniu gospodarczym o dużej randze. Bierze udział w panelach dyskusyjnych poświęconych nie tylko rozwojowi branży IT, ale także potencjałowi polskiej gospodarki i możliwościom ekspansji rodzimych firm. W panelach występuje zarówno z przedstawicielami biznesu, jak i z decydentami politycznymi. Dzięki temu buduje nie tylko markę własną, ale także umacnia pozycję firmy i jej postrzeganie w środowisku biznesowym.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Nie udawaj społecznika »

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!