Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Premium
Komunikacja
Magazyn (Nr 20, październik - listopad 2023)
Polska flaga

Komunikacja językiem korzyści

1 października 2023 5 min czytania
Zdjęcie Agnieszka Ciećwierz - współzałożycielka firmy Sigmund Polska, trenerka biznesu i wykładowczyni. Autorka licznych artykułów i książek, m.in. Rekrutacja oparta na kompetencjach. Znajdź i rozwijaj idealnego pracownika, a także twórczyni podcastu „Newsy z rynku pracy” realizowanego we współpracy z Audioteką.
Agnieszka Ciećwierz
Komunikacja językiem korzyści

Streszczenie: Przywództwo na poziomie zarządu wymaga skutecznej komunikacji, zwłaszcza gdy chodzi o wprowadzanie zmian w obszarze HR. Często właściciele firm nie dostrzegają wpływu rozwoju pracowników i ich kompetencji miękkich na cele biznesowe. Dlatego istotne jest przedstawienie korzyści płynących z takich zmian, takich jak efektywniejsze zarządzanie personelem, zwiększenie konkurencyjności firmy oraz osiąganie strategicznych celów biznesowych. Aby przekonać zarząd do proponowanych zmian, warto skupić się na identyfikacji potrzeb oraz umiejętności skutecznego przedstawiania argumentów opartych na korzyściach dla organizacji.

Pokaż więcej

Przywództwo na poziomie zarządu często wymaga przekonujących argumentów, zrównoważonej strategii i wsparcia ze strony całego zespołu. Dlatego kluczową kwestią jest nie tylko zidentyfikowanie potrzeby zmian, ale również umiejętność rozmowy i skutecznego nakłonienia zarządu do ich implementacji.

Przekonanie zarządu do proponowanych zmian w firmie, zwłaszcza w obszarze HR, może być wyzwaniem. Tym bardziej że właściciele przedsiębiorstwa nie do końca zdają sobie sprawę ze znaczenia i wpływu rozwoju pracowników oraz ich kompetencji miękkich na cele biznesowe organizacji. Nakłaniając zarząd do zmian w obszarze HR, można przyczynić się do bardziej efektywnego zarządzania personelem, zwiększenia konkurencyjności firmy i osiągnięcia strategicznych celów biznesowych. Oto kilka kroków, które mogą pomóc w rozmowach z decydentami firmy.

Zostało 83% materiału do przeczytania

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Kup subskrypcję
O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!