Streszczenie: Współczesne kobiece przywództwo opiera się na autentyczności, odpowiedzialności i zdolności do podejmowania decyzji. Kluczowym elementem sukcesu kobiet liderów jest ciągły rozwój, odwaga w podejmowaniu wyzwań oraz umiejętność uczenia się na błędach. Choć kobiety wciąż muszą udowadniać swoją pozycję w biznesie, ich styl zarządzania, oparty na empatii, współpracy i otwartości, zyskuje uznanie. Kobiety często stają się największymi blokadami same dla siebie, nie dbając wystarczająco o swoje potrzeby. Świat mediów, firm i organizacji coraz bardziej docenia wkład kobiet, promując ich sukcesy i przełamując stereotypy. Jednak równocześnie, wciąż potrzebne jest wspólne zaangażowanie w promowanie kobiet w biznesie, w tym w mediach i reklamach.
W czasach gdy różnorodność i wyrównywanie szans stają się kluczowymi tematami w biznesie, ogromną wartość zyskuje model kobiecego przywództwa, w którym liderka inspiruje i zachęca innych do podążania tą drogą.
Od początku nie bałam się podejmować trudnych wyzwań. Mój sukces to wynik ciężkiej pracy, jasno określonych celów i nieustannego rozwoju. Na początku bardzo pomogła mi znajomość języków obcych, zwłaszcza francuskiego – języka moich pierwszych klientów. Później przyszły wytrwałość, ambitna praca i energia, którą wciąż staram się dzielić z otoczeniem. Nie ukrywam, że sukces miał swoją cenę. Pamiętam liczne wyjazdy służbowe i zmęczenie, które często budziło zdziwienie. Przecież byłam wulkanem energii – więc skąd to zmęczenie? Dziś patrzę z podziwem na kolejne pokolenia kobiet, dla których work‑life balance wydaje się czymś naturalnym. Uważam, że kobiety wciąż wymagają od siebie bardzo wiele, bo czują potrzebę udowadniania, że ich pozycja wynika z kompetencji, a nie przypadku.
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów
Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!
Kup subskrypcję