Streszczenie: BrakOdpowiedziDlaURL
Skuteczna realizacja celów strategicznych wymaga zaangażowania nie tylko zarządu, ale także całej organizacji. Dlatego duże firmy i korporacje starają się zdefiniować w pierwszej kolejności kluczowe kompetencje i wartości istotne w rozwoju przedsiębiorstwa, by potem zaszczepić je do kultury organizacyjnej.
Badanie przeprowadzone przez ICAN Research pokazało, że prawie ? uczestniczących w ankiecie dużych firm zdefiniowało zestaw kompetencji wspierających realizację własnych celów strategicznych. Wśród nich najczęściej wymienianą i najważniejszą kompetencją okazała się współpraca międzyzespołowa, na którą wskazało aż 76% respondentów. Jednak ankietowani nie uważają tej kompetencji za mocną stronę swojej organizacji i na potrzebę rozwinięcia tej umiejętności wskazywało blisko 60% z nich. Dwa kolejne miejsca zajęły orientacja na wyniki i na klienta. Badanie pokazało, że w tych obszarach ? badanych firm dobrze sobie radzi i prowadzi bieżące pomiary realizacji zakładanych celów oraz wiąże wyniki z systemami motywacyjnymi. Jednak prawie ? badanych firm ma problemy nawet z tymi najlepiej rozwiniętymi kompetencjami. Współpraca międzyzespołowa, wskazywana jako najważniejsza kompetencja, jest dobrze rozwinięta zaledwie w połowie badanych firm.
Badanie zrealizowano wśród 347 przedstawicieli działów personalnych dużych firm i korporacji w listopadzie 2015 roku.
Jakie kompetencje wpływają na realizację strategii
Jakie kompetencje wpływają na realizację strategii


