Zerwane łańcuchy dostaw, wysoka inflacja, rosnące ceny surowców i energii sprawiają, że firmy z branży budowlanej takie jak Velux zmuszone są podnosić ceny. Po pandemii, popyt na ich produkty jest wciąż duży. Dalsze podwyżki mogą jednak przynieść załamanie rynku. Z Jackiem Siwińskim, prezesem Velux Polska o wyzwaniach związanych z tą sytuacją rozmawia Paweł Górecki, redaktor ICAN.
Największym problemem dla branży budowlanej, jaki pojawił się w związku z pandemią, były zerwane łańcuchy dostaw. Firma Velux, podobnie jak inne organizacje stanęła przed koniecznością ich modyfikacji z naciskiem na dywersyfikację. Konieczność szybkiego poradzenia sobie z tym wyzwaniem zmusiła organizacje do przejrzenia i aktualizacji systemów informatycznych.
Drugim wyzwaniem, będącym rezultatem zarówno pandemii, jak i wojny jest wysoka inflacja i nieprzewidywalność z nią związana. Problemem jest planowanie struktury kosztów i cen firmy. Ta sytuacja wymaga dynamicznego zarządzania, ale zawsze z uwzględnieniem perspektywy klienta. Konsumenci, którzy także przecież doświadczają skutków kryzysu nie będą skłonni akceptować w nieskończoność coraz większych podwyżek.
To oznacza, że firmy muszą wykazać się wyjątkowym wyczuciem. Obecna sytuacja wymaga więc od liderów i menedżerów wyjątkowej uważności, zarówno jeśli chodzi o podejmowanie właściwych decyzji biznesowych, ale też jeśli chodzi o rolę jaką pełnią w organizacjach.
Przywódcy w trudnych czasach mogą być bowiem albo źródłem dodatkowego stresu, albo działać niczym parasol ochronny, dbając o atmosferę, rozładowując napięcia i dbając, by poziom stresu w organizacji nie sięgał zenitu, co przecież mogłoby się przełożyć na relacje z klientami.
Posłuchaj całej rozmowy, by dowiedzieć się:
jakie kompetencje liderów są potrzebne, by stres wywoływany przez nieustająco zmieniające się warunki biznesowe nie wpływał negatywnie na organizację, ale też jej relacje z klientami,
czy zastój na rynku budowlanym jest nieunikniony,
dlaczego i w jakich wymiarach sytuacja kryzysowa stymuluje transformację.