Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Kompetencje przywódcze

Efektywna komunikacja: jak rozwijać jedną z najważniejszych kompetencji liderów?

20 lipca 2016 3 min czytania
Zdjęcie Joanna Koprowska - Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”
Joanna Koprowska
Marek Gliwny
Adam Bernacki
Efektywna komunikacja: jak rozwijać jedną z najważniejszych kompetencji liderów?

Streszczenie: BrakOdpowiedziDlaURL

Pokaż więcej

Sprawna komunikacja jest walutą współczesnego przywództwa. Bez tej umiejętności nikt nie zostanie liderem, bo nie zdoła doprowadzić zespołu do celu. Jak zwiększyć swoją efektywność w tym zakresie?

Bez komunikacji nie jest możliwe budowanie zespołu, zwiększanie zaangażowania czy zdobycie autorytetu. To rozmowa jest podstawowym narzędziem pracy menedżerów, dlatego coraz częściej zauważają oni konieczność doskonalenia swoich kompetencji komunikacyjnych. Mając na uwadze ten trend, redakcja „Harvard Business Review Polska” zorganizowała webinarium pod tytułem „Jak poprawić efektywność komunikacji i lepiej zarządzać zespołem?”. Gośćmi w studiu byli:

  • Adam Bernacki, wykładowca ICAN Institute, międzynarodowy konsultant z zakresu zwiększania efektywności zakupowej,

  • Marek Gliwny, ekspert i wykładowca ICAN Institute, praktyk biznesu i trener, doradca zarządu ICAN Institute.

Harvard Business Review Polska to prestiżowy magazyn dla tych, którzy są głodni sukcesu. Inwestując w wiedzę harvardzką, robisz krok w dobrym kierunku. Sprawdź teraz!

Prowadzący webinarium zaczęli od zdefiniowania skutecznej komunikacji. Adam Bernacki zwrócił uwagę na to, że: „to nie kwestia błyszczenia elokwencją i erudycją, lecz wzięcie na siebie odpowiedzialności za to, że przekaz, który chcemy wygenerować, będzie zrozumiały i wywoła zamierzone efekty”. Aby tak się stało, komunikat trzeba postrzegać jak narzędzie, które wywołuje emocje. Trzeba nim zarządzać nie tylko w sferze logiki, ale również w sferze emocji. Jak się okazuje, nie jest to w praktyce takie proste…

Z badania The Leader Voice wynika, że choć 90% liderów zespołów wysoko ocenia swoją umiejętności komunikacji, to tę opinię podziela tylko 30% ich podwładnych. Z drugiej strony pracodawcy bardzo cenią efektywną komunikację wśród kandydatów: jej istotność w skali od 1 do 5 oceniają aż na 4,69 (badania SGH, Chamber of Commerce, Ernst & Young)!

Jak stać się autentycznym mówcą i dobrym słuchaczem? »

Eksperci w studiu podkreślali, że to bardzo ważne, aby zadbać o dobrą komunikację, bo wpływa ona tak naprawdę na poprawę każdej dziedziny życia, nie tylko biznesowego.

Komunikacja to istotna część naszej codzienności. Dobra pozytywnie wpływa na zdrowie, zmniejsza stres, sprawia, że czujemy radość z życia – podkreślał Marek Gliwny.

Następnie goście w studiu przeszli do omówienia barier na drodze do skutecznej komunikacji i sposobach ich przezwyciężania. Podpowiedzieli uczestnikom webinarium m.in.:

  • dlaczego warto parafrazować i w jaki sposób wdrożyć to do swojej komunikacji?

  • co złego jest w doradzaniu i uspokajaniu, jak się przed tym ustrzec?

  • w jaki sposób budować komunikat, by nie dopuścić do błędnego wnioskowania przez rozmówcę?

Opanuj potężną sztukę perswazji »

Adam Bernacki i Marek Gliwny odpowiedzieli również na pytania uczestników, a także polecili wiele wartościowych książek pomocnych w doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych. Tematyka webinarium wzbudziła ogromne zainteresowanie widzów. Redakcja HBRP zanotowała rekordową liczbę uczestników! Zapraszamy do bezpłatnego oglądania tego materiału tutaj: management.ican.pl/webinarium.

Poniżej krótka relacja z webinarium:

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!