Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Kompetencje przywódcze

Czym jest potencjał pracowników w praktyce? [DEBATA]

30 kwietnia 2018 3 min czytania
Zdjęcie Joanna Socha - Redaktor współpracująca z ICAN Management Review, założycielka W Insight.
Joanna Socha
Tatiana Szostok
Anna Roguska
Iwona Ostrowska
Renata Filipek - Baryłowska
Katarzyna Bandas
Czym jest potencjał pracowników w praktyce? [DEBATA]

Streszczenie: W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, pracodawcy poszukują pracowników o wysokim potencjale, którzy są elastyczni i zdolni do szybkiego dostosowywania się do nowych warunków. Tradycyjne kryteria, takie jak edukacja i doświadczenie, stają się niewystarczające. Nowoczesne firmy kładą nacisk na ocenę potencjału kandydatów, poszukując osób zdolnych do realizacji przyszłych celów organizacji. Badanie ICAN Research „Jak przekuć potencjał na realne sukcesy” wskazuje, że to właśnie potencjał, a nie doświadczenie czy edukacja, jest kluczem do sukcesu we współczesnych firmach. Jednocześnie zauważono, że działy HR często nie dysponują skutecznymi narzędziami do obiektywnej identyfikacji i oceny tego potencjału. Eksperci HR, uczestniczący w debacie redakcyjnej „Harvard Business Review Polska”, podzielili się swoimi doświadczeniami w pozyskiwaniu i utrzymaniu pracowników z potencjałem. Omówiono metody pomiaru potencjału pracowników, wskazano na konieczność zaangażowania odpowiednich osób w proces rekrutacji, zastosowanie efektywnych narzędzi rekrutacyjnych oraz strategie motywowania pracowników do długotrwałego zaangażowania. Poruszono również kwestie zarządzania przedstawicielami różnych pokoleń.

Pokaż więcej

Biznes dynamicznie się zmienia, zmieniają się także oczekiwania, które pracodawcy stawiają kandydatom do pracy. Zależy im na pracownikach z potencjałem, którzy są elastyczni i chcą się zmieniać równie szybko jak otoczenie biznesowe. Niestety jednak, na rynku pracownika pozyskanie najlepszych kandydatów nie jest zadaniem łatwym. Nie tylko dlatego, że mogą oni przebierać w ofertach, ale również z tego powodu, że potencjał pracowników niezwykle trudno jest zmierzyć w praktyce.

Jeszcze niedawno dla pracodawców największe znaczenie w profilu kandydata miały jego edukacja, doświadczenie i kompetencje. Dziś to za mało. Coraz więcej nowoczesnych firm ocenia potencjał kandydata. Organizacje te poszukują kandydatów, którzy nie tylko sprostają bieżącym oczekiwaniom, ale będą w stanie realizować cele, jakie zostaną im postawione w przyszłości. Z badania ICAN Research „Jak przekuć potencjał na realne sukcesy” wynika, że to potencjał, a nie doświadczenie i edukacja, okazują się kluczem do sukcesu we współczesnych firmach. Badanie pokazało również, że HR nie ma skutecznych narzędzi, żeby ten potencjał obiektywnie zidentyfikować i ocenić.

Eksperci HR zaproszeni do debaty redakcyjnej „Harvard Business Review Polska” opowiedzieli o swoim doświadczeniu w pozyskiwaniu i utrzymaniu pracowników z potencjałem. Jak się okazuje, stosują oni szereg metod, które pomagają im zmierzyć potencjał pracowników.

Kto powinien być zaangażowany w proces rekrutacji, aby zapewnić przeprowadzenie należytej oceny kandydata? Jakie narzędzia można stosować w celu usprawnienia procesu rekrutacji? Jak motywować pracowników do długotrwałego zaangażowania? Jak zarządzać przedstawicielami różnych pokoleń? Na te i inne pytania odpowiedzieli eksperci:

  • Tatiana Szostok, dyrektor HR w ALTA,

  • Katarzyna Bandas, Global Succession Planning & Career Development Senior Manager w AmRest,

  • Anna Roguska, główny specjalista w sekcji szkoleń i rozwoju w PSE S.A.,

  • Iwona Ostrowska, konsultant w SHL Polska,

  • Renata Filipek – Baryłowska, Wiceprezes Zarządu ds. Organizacji i Zasobów Ludzkich Lafarge w Polsce.

Debatę prowadziła Joanna Socha, redaktorka „Harvard Business Review Polska”. Zapraszamy do obejrzenia zapisu spotkania.

Interesujesz się tematyką HR? Dołącz do Klubu HR!

HR 2017. Kto zwycięży w walce o pracownika?

To wyjątkowa społeczność liderów HR, którzy chcą pełnić strategiczne funkcje w swoich organizacjach. Aktywizujemy przedstawicieli działów personalnych, uzupełniamy i doskonalimy ich kompetencje biznesowe oraz tworzymy przestrzeń do wartościowego networkingu. Dowiedz się więcej!

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!