Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Premium
ZARZĄDZANIE
Magazyn (Nr 16, luty - marzec 2023)

Czego najbardziej potrzebują pracownicy w niepewnych czasach

1 lutego 2023 15 min czytania
Kristine W. Powers
Jessica B.B. Diaz
Czego najbardziej potrzebują pracownicy w niepewnych czasach

Streszczenie: W obliczu niepewności i zmienności, które wciąż dominują w środowisku pracy, menedżerowie muszą poszukiwać nowych sposobów wspierania swoich pracowników. Tradycyjne metody przywództwa okazują się niewystarczające w kontekście globalnych kryzysów, takich jak pandemia COVID-19, czy aktualnych zagrożeń gospodarczych i politycznych. Aby skutecznie przeprowadzić pracowników przez te trudne czasy, menedżerowie powinni zrozumieć, czego naprawdę oczekują od nich ich podwładni. Pracownicy w takich warunkach potrzebują nie tylko stabilności, ale także elastyczności, transparentności i wsparcia emocjonalnego. W tym kontekście ważne jest, by menedżerowie wykazywali się empatią, skutecznie komunikowali się oraz podejmowali działania, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby zespołów.

Pokaż więcej

W obliczu zagrożeń menedżerowie muszą wyjść poza sprawdzone sposoby wspierania pracowników, aby rozwiać ich zróżnicowane obawy i zaskarbić sobie ich zaufanie.

Menedżerowie zawsze potrzebowali wskazówek, gdy musieli przeprowadzić swoich pracowników przez niepewne czasy. Pandemia COVID‑19 miała bez wątpienia cechy globalnego kryzysu naszego pokolenia, ale nie jest to ani pierwszy, ani ostatni kryzys tego rodzaju. Mimo że stan pandemii minął, niepewność i zmienność wciąż pozostają i targają środowiskiem pracy. Światu zagraża gospodarcza i polityczna niestabilność, co pogłębia poczucie niepewności wśród pracowników. W tych zmiennych realiach tradycyjne sposoby zarządzania i przywództwa okazują się niewystarczające.

Dotychczasowe badania nad przywództwem w dobie kryzysu skupiały się zazwyczaj na ogólnofirmowych strategiach wypracowywanych w dyrektorskich gabinetach, które nie dostarczały menedżerom liniowym zbyt wielu wskazówek na temat najlepszych sposobów wspierania pracowników. Aby wypełnić tę lukę, zasięgnęliśmy informacji u źródła. Zapytaliśmy pracowników, czego chcą, potrzebują i oczekują od swoich menedżerów w niepewnych czasach…

Zostało 94% materiału do przeczytania

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Kup subskrypcję
O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!