Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Klienci i doświadczenia
Polska flaga

Wszystko co chciałbyś wiedzieć o brandingu, ale boisz się zapytać

13 września 2021 2 min czytania
Zdjęcie Joanna Koprowska - Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”
Joanna Koprowska
Mariusz Przybył
Andrzej Rozen
Przemysław Ladra
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o brandingu, ale boisz się zapytać

Streszczenie: Branding to nie tylko estetyka, ale kluczowy proces, który buduje spójny obraz marki w oczach konsumentów. Właściwe podejście do brandingu pozwala firmom na przekazywanie wartości i tożsamości, niezależnie od ich wielkości. Zanim jednak marka stanie się rozpoznawalna, musi przejść przez szereg etapów, które pozwalają odkryć jej unikalną tożsamość. Branding nie jest domeną tylko dużych korporacji – także mniejsze firmy mogą z powodzeniem budować silną markę, a właściwie przeprowadzony proces może przynieść korzyści zarówno firmie, jak i jej pracownikom. Wśród popularnych mitów związanych z brandingiem jest przekonanie, że wymaga on spektakularnych, często przesadzonych działań, które nie zawsze są odpowiednie. Kluczowe jest za to tworzenie tożsamości, która będzie spójna i autentyczna, a nie tylko efekciarska.

Pokaż więcej

„Dobry branding to nie jest tylko ładny obrazek. Branding dobrze wymyślony zawsze odsyła do innej, prawdziwej rzeczywistości” – tak o budowaniu marki mówią twórcy agencji brandingowej BNA, która na jubileusz 20‑lecia działalności wydała kompleksowy album poświęcony projektowaniu marek. Ale co oznacza to w praktyce? Co firmy powinny wiedzieć o brandingu? Jak należy budować swoją markę, by była rozpoznawalna?

Mariusz Przybył, współzałożyciel agencji marketingowej BNA, Andrzej Rozen, Brand Consultant BNA oraz Przemysław Ladra, wiceprezes ds. handlowych marki x‑kom podczas rozmowy prowadzonej przez Joannę Koprowską podpowiadali jak za pomocą designu i działań marketingowych sprawić, aby stworzyć spójną identyfikację marki, a także jak przekazać na zewnątrz wartości przyświecające organizacji. Po obejrzeniu nagrania z webinarium dowiesz się:

  • czym jest branding, a czym nie jest. Jakie mity – okiem praktyków – krążą wokół niego,

  • dlaczego budowanie marki nie jest zarezerwowane wyłącznie dla wielkich marek i jak mniejsze firmy mogą to z powodzeniem wykorzystywać,

  • czy w świecie ciągłych zmian i w świetle nowych preferencji klientów firmy będą skazane na rebranding,

  • z jakich etapów składa się proces odkrywania tożsamości marki i jakie korzyści (poza wizerunkowymi) może on przynieść firmie i związanym z nią pracownikom,

  • kiedy spektakularność, świeżość, błyskotliwość i kreatywność są przereklamowane.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!