Streszczenie: Branding to nie tylko estetyka, ale kluczowy proces, który buduje spójny obraz marki w oczach konsumentów. Właściwe podejście do brandingu pozwala firmom na przekazywanie wartości i tożsamości, niezależnie od ich wielkości. Zanim jednak marka stanie się rozpoznawalna, musi przejść przez szereg etapów, które pozwalają odkryć jej unikalną tożsamość. Branding nie jest domeną tylko dużych korporacji – także mniejsze firmy mogą z powodzeniem budować silną markę, a właściwie przeprowadzony proces może przynieść korzyści zarówno firmie, jak i jej pracownikom. Wśród popularnych mitów związanych z brandingiem jest przekonanie, że wymaga on spektakularnych, często przesadzonych działań, które nie zawsze są odpowiednie. Kluczowe jest za to tworzenie tożsamości, która będzie spójna i autentyczna, a nie tylko efekciarska.
„Dobry branding to nie jest tylko ładny obrazek. Branding dobrze wymyślony zawsze odsyła do innej, prawdziwej rzeczywistości” – tak o budowaniu marki mówią twórcy agencji brandingowej BNA, która na jubileusz 20‑lecia działalności wydała kompleksowy album poświęcony projektowaniu marek. Ale co oznacza to w praktyce? Co firmy powinny wiedzieć o brandingu? Jak należy budować swoją markę, by była rozpoznawalna?
Mariusz Przybył, współzałożyciel agencji marketingowej BNA, Andrzej Rozen, Brand Consultant BNA oraz Przemysław Ladra, wiceprezes ds. handlowych marki x‑kom podczas rozmowy prowadzonej przez Joannę Koprowską podpowiadali jak za pomocą designu i działań marketingowych sprawić, aby stworzyć spójną identyfikację marki, a także jak przekazać na zewnątrz wartości przyświecające organizacji. Po obejrzeniu nagrania z webinarium dowiesz się:
czym jest branding, a czym nie jest. Jakie mity – okiem praktyków – krążą wokół niego,
dlaczego budowanie marki nie jest zarezerwowane wyłącznie dla wielkich marek i jak mniejsze firmy mogą to z powodzeniem wykorzystywać,
czy w świecie ciągłych zmian i w świetle nowych preferencji klientów firmy będą skazane na rebranding,
z jakich etapów składa się proces odkrywania tożsamości marki i jakie korzyści (poza wizerunkowymi) może on przynieść firmie i związanym z nią pracownikom,
kiedy spektakularność, świeżość, błyskotliwość i kreatywność są przereklamowane.


