Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Digitalizacja

Marketing ponad granicami

5 listopada 2014 2 min czytania
Zdjęcie Witold B. Jankowski - Dr Witold Jankowski, prezes ICAN Institute. Wykładowca i praktyk biznesowy, jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. Jest założycielem i prezesem ICAN Institute oraz współtwórcą magazynów „MIT Sloan Management Review Polska” oraz „ICAN Management Review”.
Witold Jankowski
Marketing ponad granicami

Streszczenie: BrakOdpowiedziDlaURL

Pokaż więcej

Internet, nowe technologie i urządzenia mobilne wywołały tak głębokie i rewolucyjne zmiany w komunikacji pomiędzy markami a konsumentami, że firmy, które chcą nadążyć za tymi zmianami, muszą modyfikować nie tylko działy marketingu, ale wręcz przebudowywać całe struktury organizacyjne.

Marketing ponad granicami

Marketing ponad granicami

Tymczasem wiele przedsiębiorstw wciąż traktuje funkcję marketingu w sposób konserwatywny i nie wykorzystuje dostępnych narzędzi pozwalających lepiej poznawać potrzeby i zachowania klientów.

Dlatego w bloku artykułów „Marketing w erze cyfrowej” podpowiadamy, jak zorganizować marketing, aby mógł sprostać wyzwaniom ery cyfrowej. Autorzy tekstu Nowa machina marketingowa uważają, że jednym z warunków sukcesu jest angażowanie w działania komunikacyjne nie tylko marketingu, ale wręcz całej organizacji.

Kwestie współpracy międzywydziałowej poruszają też autorzy artykułu Jak procesy decyzyjne usprawniają marketing. Podkreślają znaczenie sprawnej komunikacji w obszarach granicznych między działem marketingu a innymi pionami funkcyjnymi. Szczególnego znaczenia nabierają tu relacje marketingowców z firmowymi specjalistami od IT. Autorzy artykułu Między technologią informacyjną a marketingiem przekonują, że marketing stał się jedną z najbardziej uzależnionych od technologii funkcji biznesowych i dostrzegają potrzebę wyłonienia nowej specjalności menedżerskiej – dyrektora do spraw technologii marketingowych (CMT).

W skład bloku wchodzi też tekst Odkryj tajemnice relacji z klientami, w którym wyjaśniamy, jakich relacji oczekują współcześni konsumenci i które typy relacji są bardziej rentowne od innych.

Sprawna organizacja marketingowa to w dzisiejszych czasach zbyt mało, gdyż świadomi i wymagający klienci oczekują nie tylko dobrych relacji, ale też coraz lepszej oferty. W artykule Cztery ścieżki do innowacji w modelu biznesowym wyjaśniamy, jak sprawnie podejmować trafne decyzje dotyczące produktów lub usług, które należy zaoferować klientom.

Na koniec rekomenduję artykuł Znaleźć się pośrodku…, omawiający na przykładzie izraelskich firm, jak podbić globalne rynki, znajdując wolną przestrzeń pomiędzy „gigantami” i firmami lokalnymi.

Polecając pozostałe artykuły, życzę Państwu skutecznych działań marketingowych na obecnych i nowych rynkach!

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!