Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Klienci i doświadczenia
INNOWACJE

Powolne przełamywanie dystansu konsumenta do innowacyjnych produktów

Polscy konsumenci, podobnie jak konsumenci na całym świecie, ostrożnie przekonują się do innowacyjnych produktów czy usług. Producenci muszą to zrozumieć i cierpliwie przełamywać uprzedzenia klientów. Psychologiczny opór klientów wobec innowacji widać na każdym kroku również w Polsce. Wystarczy wskazać dwa przykłady. W przypadku handlu internetowego opór ten został jednak przełamany, w przypadku produktów Business Intelligence (w uproszczeniu: systemów podejmowania […]

Tomasz M. Zieliński Piotr Kwiatek
1 października 2006
Jakość i obsługa

Sprzedaż to dopiero początek budowania relacji z klientem

Rosnąca konkurencja na rynku polskim sprawia, że coraz ważniejszym orężem w walce o klienta i o pozycję na rynku jest obsługa posprzedażna. Gospodarka światowa charakteryzuje się szybkim rozwojem całego sektora usług. Trend ten jest wyraźny również na polskim rynku. Sprzyja mu przystąpienie naszego kraju do Unii Europejskiej oraz korzystna różnica w kosztach pracy. Wiele firm przenosi więc do Polski lub […]

Dariusz Zbytniewski Joanna Jurkojć
1 października 2006
Czy podział klientów na lepszych i gorszych nie zaszkodzi firmie?
Jakość i obsługa

Czy podział klientów na lepszych i gorszych nie zaszkodzi firmie?

Centrum Sportów Zimowych przez wiele lat oferowało swoje usługi w jednakowej cenie dla wszystkich klientów. Jednak ostatnie inwestycje w nowy ośrodek oraz kolejkę gondolową mocno nadwyrężyły finanse spółki. Aby poprawić sytuację ekonomiczną Centrum, jego właściciele postanowili wprowadzić uprzywilejowane karnety dla wybranej grupy miłośników sportów zimowych. Czy takie posunięcie poprawi sytuację firmy, czy też ją pogorszy? Lato się […]

Jacek Fiedorowicz Zofia Leśniewska
1 września 2006
Komunikacja kontekstowa: właściwy przekaz do właściwego klienta we właściwym miejscu i czasie
Klienci i doświadczenia

Komunikacja kontekstowa: właściwy przekaz do właściwego klienta we właściwym miejscu i czasie

Tradycyjna komunikacja z klientem poprzez mass media staje się coraz mniej skuteczna. Na wysoce konkurencyjnych rynkach znacznie lepiej sprawdza się komunikacja kontekstowa. Jeszcze sześć lat temu Polak oglądał tygodniowo przeciętnie 215 spotów reklamowych, dziś ogląda ich 408. Nic dziwnego – liczba polskojęzycznych kanałów telewizyjnych wzrosła w tym czasie z 29 do 38, liczba tytułów prasowych z 246 do 448, […]

Bartłomiej Gola Rafał Kołodziej
1 września 2006
Klienci i doświadczenia

Budowa marki i kształtowanie wizerunku

Światem marketingu rządzą prawidłowości i reguły postępowania powstałe na najbardziej rozwiniętych rynkach świata. Tymczasem w Polsce nie wszystkie z nich prowadzą do sukcesu. Czym zatem się kierować, budując nową markę lub odświeżając już istniejącą? Lata doświadczeń w budowaniu lub wzmacnianiu marek zaowocowały wypracowaniem na najbardziej rozwiniętych rynkach Europy i w Stanach Zjednoczonych wielu reguł, którymi trzeba się kierować, budując strategie marketingowe. […]

Mariusz ¦wiątek Bartłomiej Serafiński
1 lipca 2006
Być królem w kategorii premium czy zawalczyć o masowy rynek?
Ekspansja zagraniczna

Być królem w kategorii premium czy zawalczyć o masowy rynek?

Firma Special Tea International (STI) zastanawia się nad obniżką ceny, aby pozbyć się nadmiaru zapasów. Co będzie jednak, jeśli ten ruch wywoła wojnę cenową i popsuje rynek? Może lepszą opcją jest wprowadzenie na rynek nowej, tańszej marki? Ale tańsza marka może skanibalizować sprzedaż marki premium. Wiele firm w kolejnych etapach swojej działalności staje przed koniecznością podjęcia strategicznych […]

Jarosław Podsiadło
1 czerwca 2006
Co robić z niezadowolonym klientem?
Jakość i obsługa

Co robić z niezadowolonym klientem?

Nie ma firmy, która nie popełnia błędów, i nie ma firmy, która zawsze zaspokoi potrzeby i wymagania wszystkich swoich klientów. Niezadowoleni klienci istnieć więc będą zawsze. Większość z nich cierpi w milczeniu lub po prostu odchodzi do konkurencji. Bardziej asertywna mniejszość – szczególnie ci, którym wyrządzono znaczną szkodę – składa reklamacje. Ich pozytywne rozwiązanie daje szansę na odbudowę relacji. […]

Witold Jankowski
1 marca 2006
Jakość i obsługa

Co robić z niezadowolonym klientem? – komentarz 1

Co robić z niezadowolonym klientem? – komentarz 1 Dziś firmy z jednej branży nie konkurują między sobą jedynie rodzajami produktów bądź usług, czy też ich ceną. Innowacje są szybko kopiowane przez konkurencję i przestają być czymś wyjątkowym. Produkty i usługi prezentują porównywalny, wysoki poziom. Dlatego coraz ważniejszy jest sposób sprzedaży oraz serwis i wsparcie po sprzedaży. Głównym terenem konkurencji stała […]

Małgorzata Przebindowska
1 marca 2006
E-commerce

Relacje z klientami: rosnąca świadomość, kulejąca praktyka

Jeszcze do niedawna polskie firmy koncentrowały się na celach krótkoterminowych. Wiele z nich obniżało ceny i stosowało promocje po to tylko, by przetrwać okres kilkuletniej dekoniunktury. Obecnie, wraz z poprawą wyników finansowych i osiągnięciem pewnej stabilizacji rynkowej (Rysunek 1.), polskie firmy skupiają się coraz bardziej na celach długofalowych. Dominuje wśród nich nawiązanie i utrzymanie dobrych relacji z klientami. Relacje z klientami: rosnąca […]

Paweł Wójcik Andrzej Łokaj
1 grudnia 2005
Klienci i doświadczenia

Czas na uwodzicieli

W sytuacji, gdy produkty i marki stają się coraz bardziej do siebie podobne, o zakupie decydują umiejętności sprzedawcy.To właśnie w miejscu sprzedaży klienci podejmują przecież 70% swoich decyzji zakupowych. Niestety, polscy sprzedawcy i ich przełożeni zapominają, że dziś nie chodzi już tylko o to, by jak najlepiej obsłużyć klientów, którzy przybyli do miejsca sprzedaży, ale o to, by ich zjednać,zachwycić, a nawet uwieść. […]

Beata Zatwarnicka-Madura
1 września 2005

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!