Jakim rodzajom mediów poświęcamy najwięcej czasu?

CZY WIESZ, ŻE: Zwycięstwo internetu nie jest zaskoczeniem, ale skala tego zwycięstwa może zadziwić.

Badanie przeprowadzone przez agencję Zenith pokazuje dwa trendy, które warto wziąć pod uwagę podczas przygotowywania strategii marketingowej firmy. Pierwszego łatwo się domyślić – wśród mediów „czytanych”, którym poświęcamy najwięcej czasu, dominuje internet. Wyraźnie spada czytelnictwo gazet, zmniejsza się również czas, jaki poświęcamy czasopismom. Ale i tu pojawia się pierwsza niespodzianka: ten ostatni trend wyhamowuje, a nawet – według przewidywań agencji – czas poświęcony na czytanie czasopism będzie w najbliższych latach delikatnie wzrastał.

Czas, jaki poświęcamy na czytanie gazet, czasopism i przeglądanie internetu (*wraz z prognozami na lata 2019–2021). Jak pokazuje raport, za sprawą urządzeń multimedialnych z roku na rok „siedzimy w sieci” coraz dłużej.
Źródło: Zenith Media Consumption Forecasts. Grafika: MITSMR.pl

Mniej intuicyjnie przyjmowany jest drugi fakt – internet nie tylko dominuje, ale z roku na rok poświęcamy mu coraz więcej czasu. Łatwo to wyjaśnić innym sposobem dostępu do sieci internetowej – już nie tylko poprzez ekran komputera, ale przede wszystkim poprzez urządzenia mobilne (ok. 800 godzin w ciągu roku).

W tym roku – zgodnie z przewidywaniem agencji – przeglądanie stron internetowych zajmie nam średnio 170 minut dziennie – niemal 3 godziny. Natomiast w 2021 roku spędzimy „w sieci” już 192 minuty dziennie, nie licząc czasu poświęconego innym rodzajom mediów (czasopismom poświęcimy ok. 4 minut każdego dnia). Co ciekawe, badanie agencji Zenith pomija niemal kanał medialny, który rzeczywiście nie dorównuje popularnością innym, ale z perspektywy biznesowej oferuje wiele zalet. To podcasty:

Inspiracje z serii CZY WIESZ, ŻE są jak dobra kawa i chwila relaksu w pracy.
Jeśli jednak chcesz pogłębić umiejętności stosowania nowych technologii w biznesie, zapraszamy na stronę główną MIT Sloan Management Review Polska.