Technologia pomaga rozwiązać problemy branży Retail i HoReCa w czasach pandemii

Pandemia koronawirusa praktycznie zatrzymała funkcjonowanie branży retail i HoReCa. Powolne odmrażanie gospodarki i znoszenie kolejnych zakazów daje nadzieję wielu firmom na przetrwanie i powrót do normalności [MATERIAŁ PARTNERSKI]

Niestety nie będzie ona taka jak sprzed wybuchu epidemii. Sklepy, galerie handlowe, hotele, restauracje muszą zmierzyć się z nowymi wymaganiami reżimu sanitarnego.

Przede wszystkim są to dwie kwestie: dystans społeczny i regularny pomiar temperatury ciała. Wymóg zachowania bezpiecznej odległości od innych osób podczas przebywania w miejscach publicznych jest teraz na pierwszym planie w naszych umysłach. O ile stosunkowo łatwo zachować ją na świeżym powietrzu, tak w przestrzeniach zamkniętych może to już być problematyczne. Sklepy, apteki, butiki, supermarkety, hotele, restauracje, instytucje publiczne dokładają starań, aby zapewnić swoim klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa. Muszą to robić tak, by nie wywoływało to znacznych utrudnień w funkcjonowaniu ich placówek.

Patrz pod nogi

Jednym z najpopularniejszych obecnie rozwiązań jest stosowanie naklejek podłogowych, które wyznaczają bezpieczną odległość 2 metrów. Pozornie proste rozwiązanie okazuje się być dużym wyzwaniem zwłaszcza dla sieci. Przygotowanie projektu graficznego, wybór formatu, rozmiaru oraz materiału, aż wreszcie produkcja i dystrybucja naklejek wymagają sporych nakładów pracy i czasu. W obecnej sytuacji firmy nie mają tych zasobów. Chcą jak najszybciej otworzyć swoje siedziby dla klientów i ponownie generować zyski. Powoduje to, że większość z nich decyduje się outsourcować ten produkt.

Niestety w wyniku epidemii nawet zewnętrzni dostawcy często nie są w stanie terminowo zrealizować zamówień ze względu na opóźnienia w łańcuchu dostaw. Z pomocą przychodzą firmy technologiczne. Komputronik Biznes i OKI Europe oferują nośniki naklejek podłogowych i materiały do samodzielnego przygotowania. Dzięki temu firmy mogą błyskawicznie zaprojektować i wydrukować znaczniki, które będą spełniać obowiązujący reżim sanitarny.  Bezpłatne projekty obejmują trzy formaty: samoprzylepne kółko podłogowe i prostokątne banery podłogowe w dwóch rozmiarach, każdy z różnymi opcjami przesyłania wiadomości do wyboru.

Kontroluj temperaturę ciała

To jedno z zaleceń Ministerstwa Zdrowia. Dotyczy nie tylko osób indywidualnych, ale przede wszystkim instytucji publicznych, firm, sklepów, hoteli i restauracji. Pracownicy, klienci i goście tych obiektów powinni być na bieżąco kontrolowani. Podwyższona temperatura ciała to jeden z pierwszych objawów choroby. Ciężko sobie wyobrazić, żeby na hali produkcyjnej, w sklepie wielkopowierzchniowym czy hotelu badać indywidualnie każdą osobę.

Ponownie z pomocą przychodzą firmy technologiczne, które oferują bezdotykowe kamery termowizyjne, które monitorują każdego pracownika czy klienta, który znajduje się w ich zasięgu.Sposób działania tych urządzeń jest prosty. Kamera automatycznie wychwytuje sylwetkę każdej osoby i bada temperaturę ciała. Pracownik centrali na ekranie może obserwować badane osoby i od razu widzi, czy mają one zwiększoną temperaturę ciała. Jeśli tak, to system natychmiast wysyła alert z powiadomieniem, a pracownik centrali może szybko przekazać wizerunek danej osoby do pracownika ochrony czy innej osoby, która błyskawicznie podejdzie do potencjalnie chorej osoby i ją odizoluje. Co ważne pomiar odbywa się tylko w obrębie twarzy, kamera nie reaguje na podwyższoną temperaturę przedmiotów, np. kubka z kawą.  

Rozwiązanie, które zmieni biznes?

„Razem z naszym partnerem, marką Seecom, oferujemy innowacyjne i skuteczne rozwiązanie. Praktycznie każda firma, sklep, instytucja publiczna może w łatwy sposób wyposażyć się w nasze urządzenie i zadbać o bezpieczeństwo swoich pracowników i klientów. To rozwiązanie daje przede wszystkim gwarancję skuteczności i pozwala zaoszczędzić czas. Wszystko dzieje się automatycznie, bez kontaktu z innymi osobami. Jestem przekonany, że w najbliższym czasie te rozwiązania będą nam towarzyszyć na każdym kroku” – mówi Jarosław Bańkowski, Dyrektor Sprzedaży Komputronik Biznes.