Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Automatyzacja i robotyzacja
Polska flaga

Sii podbija rynek telekomunikacyjny

16 czerwca 2017 6 min czytania
Maciej Ochociński
Jerzy Bartman
Sii podbija rynek telekomunikacyjny

Streszczenie: Sii rozwija swoje usługi na rynku telekomunikacyjnym, bazując na dziesięcioletnim doświadczeniu w realizacji projektów dla operatorów komórkowych i firm telekomunikacyjnych zarówno w Polsce, jak i za granicą. Firma skupia się na dostosowanych rozwiązaniach IT, które odpowiadają specyficznym potrzebom rynku i indywidualnym wymaganiom klientów. Dążąc do ekspansji na rynkach zagranicznych, Sii rozwija kompetencje w zakresie OSS i BSS oraz promuje zwinne zarządzanie projektami, szczególnie metodą agile, która sprawdza się w transformacjach telekomów. Kolejnym kluczowym obszarem działalności są testy, w których Sii posiada ogromne doświadczenie. Firma inwestuje także w centra kompetencyjne, które stanowią podstawę jej przewagi konkurencyjnej, umożliwiając realizację innowacyjnych projektów na całym świecie.

Pokaż więcej

Choć pierwsze skojarzenia z firmą Sii to outsourcing wysokiej klasy usług IT i inżynieryjnych, to spółka ma do zaoferowania znacznie więcej.

Sii realizuje zaawansowane technologicznie projekty dla ponad 200 klientów z całego świata, działających w wielu sektorach – od finansów, hi‑tech, przez energetykę, media, automotive, FMCG czy Public, po tytułowe Telco. Sii stawia nie tylko na kompetencje technologiczne, które są rozwijane w dedykowanych centrach kompetencyjnych, ale również oferuje dedykowane rozwiązania spełniające potrzeby konkretnych sektorów. Wśród nich e‑KRK dla Ministerstwa Finansów czy chociażby interface do komunikacji z Krajową Izbą Rozliczeń dla banków. W najbliższych planach jest dalsza ekspansja w branży Telco.

Partnerem materiału jest firma Sii:

Sii podbija rynek telekomunikacyjny

Sii podbija rynek telekomunikacyjny

Jakie są więc plany Sii dotyczące rozwoju usług z Telco?

Jerzy Bartman, dyrektor Business Unit Telco & Industry w Sii Polska: Nasza oferta to efekt 10 lat doświadczeń w realizacji projektów dla największych operatorów komórkowych oraz firm telekomunikacyjnych w Polsce i za granicą oraz ekspertyzy w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań IT. Dla naszych klientów nie chcemy być zwykłym dostawcą usług, a partnerem, który rozumie ich bolączki, jest w stanie stworzyć rozwiązanie dostosowane do specyficznych potrzeb rynku, ale również indywidualnych zapotrzebowań klientów.

Strategicznie chcemy realizować projekty e2e oraz działać na rynkach zagranicznych. W tym celu będziemy wzmacniać nasze kompetencje w obszarach specyficznych dla operatorów telekomunikacyjnych, dotyczących OSS i BSS. Wszystko to w oparciu o zwinne zarządzanie projektami. Stawiamy na agile w naszych realizacjach. Model agile – oczywisty kierunek rozwoju naszej oferty (skutecznie już realizowany w innych branżach) – ideowo jest najbliższy temu, co Sii robi. Warto zwrócić uwagę na fakt, że coraz więcej telekomów idzie w kierunku DevOps, zresztą – jak pokazują ostatnie doświadczenia telekomów w dużych waterfallowych transformacjach – agile czy dalej DevOps jest często najefektywniejszą metodą rozwoju. Na pewno będziemy również mocno promować także nasze kompetencje w zakresie testów. Mamy tu ogromne doświadczenie oraz jesteśmy w stanie szybko zmobilizować bardzo duże zespoły o odpowiednich kompetencjach.

Operatorzy, szukając nowych pomysłów na biznes, coraz częściej potrzebują rozwiązań całościowo spinających bazową warstwę telekomunikacyjną ze złożonym (często wirtualizowanym) stosem informatyczno‑aplikacyjnym. Sii jest idealnym partnerem dla telekomów w tych przedsięwzięciach. Przede wszystkim naszą przewagę konkurencyjną budują nasze centra kompetencyjne. Są to jednostki,  do których zatrudniamy wysokiej klasy ekspertów. To także miejsca, gdzie koncentrujemy się na zaawansowanych technologiach. W oparciu o tak zbudowane Centers of Excellence prowadzimy rozliczne projekty na światowym poziomie dla zróżnicowanych klientów, od Kanady i USA, przez Europę Zachodnią, po Japonię. Aktualnie w strukturach Sii mamy 11 takich specjalistycznych centrów kompetencyjnych, specjalizujących się wybranych technologiach, mamy więc sporo kompetencji i zalet jako dostawca usług IT.

Jakie były dotychczasowe doświadczenia Sii w Telco?

J.B.: W mniejszym lub większym stopniu współpracujemy ze wszystkimi MNO w Polsce. Dość ważny krok w rozwoju usług telekomunikacyjnych miał miejsce dwa lata temu, kiedy Sii przejęło polski oddział firmy Sofrecom – informatyczne ramię Orange.

Pod kątem modeli współpracy praktycznie 50%  naszej aktywności to usługi w modelu Managed Services, w pozostałej części największy udział mają Staffing oraz Team Leasing. Obecnie u części operatorów nasi eksperci odpowiadają za Release Management czy integrację systemów wspierających B2B. Oprócz tego mamy kompetencje w systemach i technologiach uniwersalnych dla różnych branż: CRM, BI, Big Data, EAI, ERP.

Co natomiast z samą branżą? Jakie wyzwania czekają teraz Telco?

J.B.: Wyzwań jest bardzo dużo, od lat notowany jest spadek ARPU, szczególnie w obszarze głos i SMS, oraz pojawia się problem z uzupełnieniem tego spadku przez usługi transmisji danych. Według spółki, w dużej mierze „winę” za to ponoszą OTT (np. Skype, WhatsApp, Netflix etc.), które po prostu ogrywają telekomy w walce o pieniądze klientów. Do tego dochodzą spadki dochodów wynikające z regulacji (zniesienie roamingu w UE, zmniejszenie lub zniesienie opłat za zakończenie połączeń – MTR). Oczywiście jest też cały ogrom potencjalnych możliwości – szczególnie związanych z Digital Transformation, przenoszeniem rozwiązań w chmurę i cały obszar IoT. Istnieje jednak ryzyko, że telekomy będą musiały ponieść ogromne inwestycje kapitałowe w kolejne technologie szerokopasmowe, takie jak 5G czy wirtualizacja sieci (NFV, CORD), nie będą zaś głównymi beneficjentami bumu IoT. Wszystko zależy od tego, czy operatorzy będą w stanie zbudować odpowiednie ekosystemy.

Spójrzmy na ten temat z nieco innej strony – dlaczego firmy decydują się na współpracę z takimi firmami jak Sii? Po co im to wszystko?

J.B.: Wielu operatorów ma przestarzałe
systemy IT, ciągle zdarza się, że część prac wykonywana jest wręcz ręcznie. Telekomy zdają sobie sprawę, że zmiany są konieczne. Sii ma dużo do zaoferowania: bardzo szerokie kompetencje, elastyczne podejście do modelu dostarczania, doświadczenia zebrane u różnych klientów. Podobne rzeczy mogą o sobie powiedzieć inne firmy. Są jednak cechy, które są charakterystyczne dla Sii: spółka jest bardzo stabilna, ma ugruntowaną pozycję oraz od lat pozytywne wyniki, płaską strukturę z szybką ścieżką decyzyjną i dzięki temu może szybko reagować na nową sytuację na rynku, zmiany w projekcie czy nagłe potrzeby klienta.

Kluczem do naszego sukcesu jest doświadczenie, elastyczność, wiedza ekspercka w obszarze samego IT, jak i Telco oraz obecność centrów kompetencyjnych. Ale to nie wszystko – na rynku wyróżniają nas przede wszystkim zadowoleni pracownicy. Tworzymy wspólnie najlepsze miejsce pracy – komfort i satysfakcja inżynierów pracujących w Sii są dla nas bardzo ważne. Trzy razy z rzędu otrzymaliśmy nagrodę Great Place to Work, co potwierdza, że zmierzamy w dobrym kierunku. Dla nas istotne jest to, żeby każdy pracownik oprócz kompetencji technicznych podzielał również naszą pasję do nowych technologii. Hasłem, które towarzyszy nam w Sii, jest „Passion for Technology, Passion for fun”. Aspekt ludzki zawsze będzie dla nas najważniejszy.

Stawiamy także na transparentność – długofalowo podejście to zawsze przynosi sukces. Uczciwość firmy budowana jest przez przejrzystość zasad obowiązujących w Sii. Dlatego Sii nie ukrywa, że celem działalności jest zysk i transparentnie określa swój cel. Sii zdaje sobie sprawę, że przychody rosną tylko wówczas, gdy klient i pracownicy będą zadowoleni, więc zdecydowanie bierze te aspekty pod uwagę w swojej działalności.

Jakie są nasze dalsze plany? Będziemy pozycjonować się dalej jako ekspert technologiczny, który zna potrzeby rynków i klientów, ma wiele do zaoferowania dzięki centrom kompetencyjnym i dopasowanej ofercie sektorowej. Przed nami dalsza ekspansja – głównie czekają nas podbój zagranicy, nowe projekty i nowi zdobyci klienci.

W takim razie życzymy powodzenia Sii i podboju kolejnych rynków.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!