Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
INNOWACJE
Polska flaga

Milion idei… w tym jedna o „autopromocji”

14 marca 2013 3 min czytania
Zdjęcie Andrzej Jacaszek - Dyrektor zarządzający ICAN Institute, wydawcy „MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review”.
Andrzej Jacaszek
Milion idei… w tym jedna o "autopromocji"

Streszczenie: Autopromocja często bywa postrzegana jako coś nietaktownego, zwłaszcza w naszym kręgu kulturowym, gdzie mówienie o własnych osiągnięciach bywa uznawane za przejaw „karierowiczostwa”. W Polsce bardziej cenione jest dzielenie się problemami i wyzwaniami niż chwaleniem się sukcesami. Jednak warto zastanowić się, kiedy i dlaczego warto dzielić się swoimi osiągnięciami.
Dziesięciolecie polskiej edycji magazynu stanowi doskonałą okazję do autopromocji. Samoświadomość, w tym dostrzeganie własnych pozytywów, jest kluczowa zarówno dla jednostki, jak i dla organizacji. Chodzi o czerpanie dumy i satysfakcji z codziennych działań, nie popadając w samouwielbienie. MIT Sloan Management Review Polska
Od dekady magazyn wspiera menedżerów, oferując im inspiracje i praktyczne rozwiązania. Pomaga w rozprzestrzenianiu idei, podnosząc jakość zarządzania w polskich firmach. W gospodarce, gdzie innowacja jest kluczem do sukcesu, umiejętność przekuwania jej na wyniki biznesowe jest niezbędna.
Na kolejne 10 lat życzymy sobie dalszego rozwoju i sukcesów, kierując się filozofią Steve’a Jobsa: „Bądź zawsze głodny, bądź zawsze głupi”, co symbolizuje nieustanny głód wiedzy i rozwoju.

Pokaż więcej

Autopromocję postrzega się w organizacjach, szczególnie w naszym obszarze kulturowym, jako coś nietaktownego, nie na miejscu. W końcu jakim prawem ktoś mówi o sobie… dobrze? Skoro coś mu wychodzi, niech po prostu robi tak dalej i nie zawraca nam głowy chwaleniem się. Postrzegamy to w odniesieniu do osoby jako zwykłe „karierowiczostwo”.

W Polsce lepiej dzielić się tym, co złe, co nie działa i od razu „zabijać problemy”, niż klepać się po plecach, pozwalać, by ciśnienie spadło i… ponieść menedżerską klęskę. Czy to obca Państwu postawa? Rodzi się więc zasadnicze pytanie: kiedy powinniśmy dzielić się sukcesami?

Tu i teraz wydaje się być właściwym momentem, aby opowiedzieć o czymś wyjątkowym. Dziesięciolecie polskiej edycji magazynu, identyfikującego najważniejsze idee oraz nazywającego miliony myśli menedżerów z całego świata, to powód do chwalenia się i autopromocji!  Przecież, jeśli sami nie mówimy o sobie dobrze, to dlaczego inni mieliby to robić, szczególnie ci, którzy zazdroszczą nam sukcesu? Samoświadomość, której jednym z elementów jest dostrzeganie tego, co w nas pozytywne, to kluczowy aspekt budowania osobowości, a także organizacji sukcesu. Nie chodzi o to, by popadać w samouwielbienie, ale aby czerpać dumę i prostą satysfakcję z codzienności.

Tak jak dziś, tak już od dekady służymy radą menedżerom. Dla wielu jesteśmy „zestawem pierwszej pomocy” w zmaganiach z dylematami zarządzania i przewodzenia, a także źródłem czegoś znacznie cenniejszego niż doraźne rozwiązania – inspiracji. Wybierają nas liderzy. My z kolei wybieramy liderów, o których warto opowiedzieć, aby z kolei oni mogli podzielić się wiedzą o źródłach swoich sukcesów, ale i porażek, z których wyciągamy wnioski. Pomagamy ideom się rozprzestrzeniać i w ten sposób wnosimy unikalną wartość do świata biznesu. Naszym celem jest podnoszenie jakości zarządzania w polskich firmach, podsuwając rozwiązania nowe, praktyczne i użyteczne. To ważne, ponieważ w gospodarce, w której jednym z czynników sukcesu jest innowacja, to czy potrafimy przekuć ją na wyniki biznesowe, okazuje się ważne nie tylko z perspektywy pojedynczego przedsiębiorstwa. Korzysta na tym cała branża, a w konsekwencji gospodarka państwa.

Dziś mówimy o sobie dobrze i dziękujemy, że Państwo też mówią o nas dobrze. I życzylibyśmy sobie tego na następne 10 lat. Steve Jobs, twórca potęgi Apple, jedną ze swoich lekcji zarządzania zatytułował: „Bądź zawsze głodny, bądź zawsze głupi”, która dla mnie definiuje w lapidarny sposób nieokiełznany głód wiedzy. 

To naprawdę wyjątkowa wartość dla każdej organizacji, że udaje się urzeczywistniać koncepcje, które zmieniają rzeczywistość przy wsparciu ludzi ciekawych świata – Prenumeratorów „Harvard Business Review Polska”.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!