Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
INNOWACJE
Polska flaga

Konferencja 3D na zdrowie

1 września 2016 6 min czytania
Magdalena Oplustil-Binkiewicz
Konferencja 3D na zdrowie

Streszczenie: Aby zwrócić uwagę klientów na nowe produkty i usługi, firmy oraz agencje eventowe sięgają po coraz bardziej wyszukane narzędzia. Agencje podejmują się organizacji skomplikowanych logistycznie i technologicznie, ale także niezwykle efektownych wydarzeń, mających na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Jedną z takich firm jest agencja Open-Up, która w czerwcu 2016 roku zorganizowała dla firmy farmaceutycznej USP Zdrowie konferencję edukacyjno-biznesową, mającą na celu zaprezentowanie nowej marki Inovox Express – innowacyjnego leku OTC na ból gardła, który miał pojawić się w sprzedaży detalicznej jesienią tego samego roku. Rynek farmaceutyczny w Polsce nieustannie rośnie, ale wprowadzenie nowego produktu leczniczego nie jest łatwym zadaniem. USP Zdrowie, wprowadzając nowości, kładzie duży nacisk na aspekt edukacyjny. Biorąc pod uwagę strategię firmy oraz czynniki rynkowe, zdecydowano, że najskuteczniejszym narzędziem do zaprezentowania nowej marki będzie organizacja merytorycznej konferencji skierowanej do farmaceutów. Organizatorzy chcieli przekazać wiele informacji na temat nowych rozwiązań na ból gardła, dlatego zależało im na utrzymaniu wysokiego poziomu koncentracji wszystkich uczestników.

Pokaż więcej

Aby zwrócić uwagę klientów na pojawiające się na rynku nowe produkty i usługi, firmy oraz agencje zajmujące się organizacją wydarzeń promocyjnych sięgają po coraz bardziej wyszukane narzędzia.

Agencje eventowe podejmują się organizacji skomplikowanych logistycznie i technologicznie, ale także niezwykle efektownych, wydarzeń. Celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Jedną z firm posiadających doświadczenie w tym zakresie jest agencja Open‑Up, która w czerwcu 2016 roku podjęła się organizacji jednego ze sztandarowych projektów firmy farmaceutycznej USP Zdrowie. Inicjatorom wydarzenia zależało na zaprezentowaniu nowej marki Inovox Express – innowacyjnego leku OTC na ból gardła, który w sprzedaży detalicznej pojawi się jesienią tego roku.

Rynek farmaceutyczny w Polsce nieustannie rośnie, ale zaistnienie na nim z nowym produktem leczniczym nie należy do najłatwiejszych zadań. USP Zdrowie, wprowadzając kolejne nowości, bardzo mocno zwraca uwagę na aspekt edukacyjny. Biorąc pod uwagę strategię firmy oraz czynniki rynkowe, została podjęta decyzja, że najskuteczniejszym narzędziem pozwalającym zaprezentować nową markę w trudnym otoczeniu biznesowym będzie organizacja edukacyjno‑biznesowej, merytorycznej konferencji skierowanej do farmaceutów. Organizatorzy chcieli przekazać sporo informacji na temat nowych rozwiązań na ból gardła, dlatego zależało im na utrzymaniu koncentracji wszystkich uczestników na bardzo wysokim poziomie.

Aby osiągnąć jak najlepszy efekt, agencja Open‑Up zaproponowała rozwiązania oparte na innowacji i najnowszych technologiach. Pierwsza część konferencji została poświęcona prezentacji nowego leku. W celu przyciągnięcia uwagi gości agencja wykorzystała bardzo zaawansowane techniki multimedialne, m.in. animację 3D sterowaną ruchami ciała tancerki. W taki sposób metoda ta została zastosowana po raz pierwszy w Polsce. Polegała na wykorzystaniu trójwymiarowej struktury stworzonej z półprzeźroczystych ekranów tiulowych, oświetlonej przez zestaw projektorów rzucających obraz z kilku kierunków.

Grzegorz Nowak, dyrektor kreatywny w agencji Open‑Up, podkreśla, że przy organizacji tego wydarzenia czerpano wzorce z zachodnich koncertów gwiazd muzyki. „Za granicą podobny efekt osiągnęli choćby organizatorzy koncertów Adele. Jednak w Polsce z powodu braku podobnych doświadczeń animatorów i techników musieliśmy wspólnie całość rozpracować od podstaw” – mówi Nowak. „Udało się stworzyć artystyczny pokaz, z którego byliśmy bardzo zadowoleni i który zrobił wrażenie na publiczności. Zespół choreografów, tancerek i grafików pracował nad układem i synchronizacją ruchów z animacjami ponad miesiąc. Wszystko dla kilkuminutowego spektaklu, którego najważniejszym celem było wzbudzenie zainteresowania i podniesienie poziomu koncentracji uczestników, ponieważ kolejne części miały już dostarczyć jak najwięcej informacji na temat produktu i jego działania” – dodaje dyrektor kreatywny Open‑Up.

Konferencja 3D na zdrowie

Konferencja 3D na zdrowie

Część edukacyjna prezentacji także została przygotowana z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, na przykład opakowanie leku zaprezentowane zostało za pomocą rozbudowanej animacji 3D. Całość została wyświetlona na dużym ekranie diodowym o najwyższej dostępnej na rynku rozdzielczości 2 milimetrów, zapewniającym najwyższą ostrość i jakość obrazu. Przekaz był efektowny, ale też konkretny i bardzo klarowny. Lek został opisany w optymalnej dla farmaceutów formie: przez analizę składników dokonaną zarówno przez przedstawicieli firmy, jak również przez zewnętrznych ekspertów.

Kolejna część była poświęcona m.in. analizie rynku farmaceutycznego i strategiom rozwoju. Cykl kilku wykładów przygotowali eksperci reprezentujący zarówno rynek farmaceutyczny i ochrony zdrowia, jak i świat biznesu („Harvard Business Review Polska”).

Organizatorom konferencji zależało także na dobrej organizacji logistycznej, dzięki której goście mieli możliwość wyboru dowolnego wykładu. Jeszcze przed konferencją agencja Open‑Up zadbała o stworzenie rozbudowanego systemu komunikowania się z gośćmi za pomocą specjalnie stworzonej internetowej strony rejestracyjnej, na której można było dokładnie zaplanować swoją obecność na wybranych wykładach. Precyzyjna informacja w trakcie imprezy była dodatkowo dostępna na wielu nośnikach. Goście byli informowaniu na bieżąco o kwestiach logistycznych m.in. za pomocą smartfonów i umieszczonych przed wszystkimi salami ekranów LCD.

Zdaniem Magdaleny Oplustil‑Binkiewicz, prezesa Open‑Up, organizacja takich wydarzeń służy firmom: „Coraz większą rolę w promocji produktów pełnią skrojone na miarę wydarzenia organizowane przez agencje eventowe. Coraz częściej też w przekazie promocyjnym kluczową rolę ogrywa edukacja, która czasem staje się wartością dodaną, a czasem wręcz istotą całego wydarzenia; jak choćby w przypadku konferencji USP Zdrowie. Kluczem do sukcesu jest jak najlepsze zrozumienie potrzeb klienta i rynku, podejście do projektu z pasją i pełnym zaangażowaniem oraz optymalne dobranie najbardziej skutecznych narzędzi. Efekty bywają wręcz spektakularne”.

Na potwierdzenie wypowiedzi Magdaleny Oplustil‑Binkiewicz można przytoczyć krótkie podsumowanie konferencji dokonane przez Dariusza Wardeneckiego, członka zarządu USP Zdrowie: „Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów konferencji, która dała nam przede wszystkim szansę zaprezentowania naszego innowacyjnego produktu we właściwy i unikalny sposób”.

USP Zdrowie jest firmą farmaceutyczną działającą na rynku leków bez recepty. Firma powstała w 1992 roku. W portfolio USP Zdrowie znajdują się znane marki, m.in.: Ibuprom, Apap, Gripex, Vigor UP!, Verdin, Xenna, Stoperan i Artresan. Inovox Express ma być innowacyjnym rozwiązaniem na ból gardła. Pierwsza substancja zmniejsza odczuwanie bólu, a dwie kolejne działają antyseptycznie, eliminują wirusy i bakterie w gardle, osiągając maksymalne stężenie już w 3 minuty.

Agencja Open‑Up jest firmą z wieloletnim doświadczeniem, zajmującą się organizacją licznych wydarzeń. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w kreowaniu i organizacji wydarzeń o bardzo różnorodnym charakterze i skomplikowaniu: od małych, skierowanych do kilkunastu osób, po imprezy masowe, gromadzące nawet tysiące widzów. Agencja ma siedzibę w Krakowie, ale obsługuje klientów z całego kraju oraz z zagranicy. Główni klienci mają swoje biura w Warszawie.

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!