Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
BIZNES I TECHNOLOGIE
Polska flaga

Jak wygląda polski rynek internetowy? [RAPORT]

26 czerwca 2017 2 min czytania
Marta Lenkiewicz
Jak wygląda polski rynek internetowy? [RAPORT]

Streszczenie: Polski rynek internetowy charakteryzuje się dynamicznym rozwojem, z obiecującymi perspektywami na przyszłość. W 2016 roku zanotowano 14-procentowy wzrost wydatków reklamowych, które osiągnęły wartość 3,6 miliarda złotych. Istotnym trendem jest rosnące znaczenie reklamy mobilnej, która stanowi 23% całości wydatków na reklamę online, oraz wzrost popularności wideo, które zwiększyło się o 20%. Oprócz ilościowych aspektów reklamy online, coraz większą uwagę przykłada się do jej jakości, w tym kwestii związanych z bezpieczeństwem brandów, widocznością reklam oraz blokowaniem ich przez użytkowników. Te zagadnienia wymagają opracowania standardów oraz działań edukacyjnych zarówno dla firm, jak i dla internautów. Raport zwraca również uwagę na rozwój branży e-commerce, zmiany w kwestiach prawnych oraz nowe wyzwania związane z wykorzystaniem danych o użytkownikach i efektywnym prowadzeniem kampanii online.

Pokaż więcej

Raport Strategiczny IAB Polska to publikacja, której celem jest podsumowanie działań i funkcjonowania rynku internetowego w Polsce.

Podobnie jak w poprzednich latach, eksperci IAB Polska skupili się w nim na kluczowych kwestiach i trendach związanych z komunikacją cyfrową.

Polski rynek internetowy jest w bardzo dobrej kondycji, a perspektywy rozwojowe są równie obiecujące. W 2016 roku nastąpił 14‑procentowy wzrost wydatków reklamowych, osiągając wartość 3,6 mld złotych. Rośnie też znaczenie mobile, który ma już 23‑procentowy udział w całości wydatków na reklamę online, a także wideo, które odnotowało 20‑procentowy wzrost.

W zeszłym roku na znaczeniu zyskały jednak nie tylko ilościowe aspekty reklamy online. Coraz częściej dyskutuje się nad jakością – ważny element tej rozmowy stanowią kwestie bezpieczeństwa brandów, widoczności reklam, jak również zjawiska ich blokowania. Zagadnienia te wymagają przygotowania odpowiednich standardów i rozwiązań, a także działań edukacyjnych wszystkich graczy rynkowych oraz internautów.

  • Jakie najważniejsze wydarzenia dla branży internetowej miały miejsce w 2016 roku?

  • Co zmieniło się w kwestiach prawnych?

  • Jak będzie wyglądała przyszłość branży e‑commerce?

  • W jaki sposób będą wykorzystywane dane o użytkownikach?

  • Jak efektywnie prowadzić kampanie online?

  • Jakie są najważniejsze dla marketerów formy komunikacji z użytkownikami?

To tylko część pytań, na które każdy zainteresowany branżą internetową znajdzie odpowiedź w Raporcie Strategicznym IAB Polska – Internet 2016/2017.

Całość raportu pobierz klikając tutaj »

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!