Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Premium
AI SZTUCZNA INTELIGENCJA
Magazyn (Nr 17, kwiecień - maj 2023)

Dzięki AI przesuwamy granice naszych możliwości

1 kwietnia 2023 19 min czytania
Eric Boyd
Shervin Khodabandeh
Sam Ransbotham
Dzięki AI przesuwamy granice naszych możliwości

Streszczenie: Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu „Me, Myself, and AI”, przeprowadzili rozmowę z wiceprezesem Microsoftu, Erikiem Boydem, na temat rozwoju i wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Boyd wyjaśnia, że jego zespół skupia się na dwóch głównych obszarach: dostarczaniu narzędzi dla twórców modeli AI, takich jak Azure Machine Learning, oraz opracowywaniu własnych modeli w ramach usług kognitywnych (Cognitive Services). Te działania mają na celu zarówno wspieranie wewnętrznych zespołów Microsoftu, jak i udostępnianie zaawansowanych technologii klientom zewnętrznym poprzez platformę Azure. Współpraca z Microsoft Research pozwala na ciągłe przesuwanie granic możliwości AI i odpowiadanie na dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku.

Pokaż więcej

Sam Ransbotham oraz Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself, and AI, rozmawiają z wiceprezesem Microsoftu Erikiem Boydem o tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, o potencjale tkwiącym w tej technologii oraz związanymi z nią zagrożeniami. Przedstawiamy zredagowany zapis tej rozmowy.

Microsoft jako partner firmy OpenAI, która niedawno zadziwiła świat swoim chatbotem ChatGPT oraz generatorem obrazów DALL‑E, przyczynił się do powstania tych popularnych narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji (generative AI). Warto jednak pamiętać, że twórca systemów Windows i Office od lat konsekwentnie inwestuje w opracowywanie własnych technologii AI. Nawet jeżeli sztuczna inteligencja nie odgrywa kluczowej roli w danym oprogramowaniu, to często determinuje sposób jego działania, jak ma to miejsce w przypadku należącej do Microsoftu wyszukiwarki Bing.

Sam Ransbotham: Opowiedz nam, czym tak konkretnie się zajmujesz jako wiceprezes odpowiedzialny za platformę AI w Microsofcie.

Mój zespół koncentruje się na dwóch różnych obszarach. Po pierwsze, oferujemy narzędzia tym, którzy budują i trenują własne modele sztucznej inteligencji, by stały się bardziej wydajne. Tym jest Azure Machine Learning, który tworzy zestaw narzędzi dostępny dla użytkowników zewnętrznych. Ale te same rozwiązania stosujemy także wewnętrznie i korzystają z nich zespoły odpowiedzialne za wyszukiwarkę Bing, pakiet Office, platformę Azure. Narzędzia te wykorzystywane są do budowania wszelkich modeli, z jakich korzysta nasza firma.

Po drugie, niektóre z naszych modeli tworzymy sami. Ten obszar nazywany jest Cognitive Services, czyli usługi kognitywne. Więc jeżeli ktoś chce mieć dostęp do najnowszych, najlepszych modeli mowy, widzenia czy języka, my to oferujemy w ramach usługi, z której można korzystać tak jak z usługi webowej. Współpracujemy z zespołami badawczymi w Microsoft Research i razem rozwijamy tę dziedzinę, przesuwamy granice sztucznej inteligencji, a potem efekty naszej pracy udostępniamy zarówno wewnątrz Microsoftu, jak i klientom zewnętrznym za pośrednictwem Azure. Moja praca polega zatem na tworzeniu wszystkich tych produktów i szukaniu odpowiedzi na potrzeby wszystkich naszych klientów w błyskawicznie rozwijającej się dziedzinie, jaką jest AI.

Zostało 91% materiału do przeczytania

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Kup subskrypcję
O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!