Streszczenie: Generatywna sztuczna inteligencja (AI) staje się coraz bardziej obecna w marketingowych badaniach rynku, oferując nowe możliwości w zakresie analizy preferencji konsumentów. Ayelet Israeli, profesorka Harvard Business School, współpracując z firmą Microsoft, przeprowadziła badanie, w którym AI została wykorzystana do symulacji grup fokusowych i ankiet, umożliwiając szybsze i bardziej kosztowo efektywne zbieranie danych o preferencjach klientów. Technologia ta pozwala na eliminację błędów algorytmicznych, które mogą występować w tradycyjnych metodach badawczych. Dzięki AI możliwe jest przeprowadzanie badań w czasie rzeczywistym, co zwiększa ich efektywność i trafność. Jednakże, mimo tych zalet, AI nie jest w stanie całkowicie zastąpić ludzkiego wkładu w interpretację wyników i podejmowanie decyzji strategicznych. Eksperci podkreślają, że AI powinna być traktowana jako narzędzie wspierające, a nie zastępujące tradycyjne metody badawcze.
Sam Ransbotham i Shervin Khodabandeh, gospodarze podcastu Me, Myself i AI, rozmawiają z Ayelet Israeli, profesorką na wydziale marketingu Harvard Business School, o wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach marketingowych i zrozumieniu preferencji konsumentów.
Jako profesorka nadzwyczajna w Harvard Business School i współzałożycielka Customer Intelligence Lab w tamtejszym Digital Data Design Institute Ayelet Israel koncentruje się na tym, w jaki sposób dane i technologia mogą wpływać na strategię marketingową. Interesują ją także to, jak generatywna sztuczna inteligencja może być użytecznym narzędziem do eliminacja błędu algorytmicznego. Jednym z wyników jej ostatniej pracy jest badanie, którego jest współautorką wraz z dwoma ekonomistami i badaczami z firmy Microsoft, na temat możliwości wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji do symulacji grup fokusowych i ankiet w celu określenia preferencji klientów.
Ayelet dołącza do podcastu Me, Myself and AI, aby omówić możliwości i ograniczenia generatywnej sztucznej inteligencji w badaniach rynkowych. Opisuje szczegółowo, w jaki sposób przeprowadzono badanie, i w jak technologia sztucznej inteligencji może pomóc marketerom skrócić czas, koszty i zawiłości związane z tradycyjnymi metodami badania klientów.
Zapraszamy do wysłuchania podcastu.


