Im „mądrzejszy” samochód, tym częściej się psuje

CZY WIESZ, ŻE: Multimedia to „zło”, przynajmniej w samochodach. Takie wnioski wyciągają autorzy raportu J.D.Power.

Jak przekonują autorzy raportu J.D.Power, spora część usterek samochodowych (16,6%) związana jest z coraz bardziej rozbudowanymi systemami multimedialnymi wbudowanymi w auta. Jako „multimedia” rozumiane są w tym raporcie nie tylko elementy związane z odtwarzaniem muzyki, ale także system GPS, komunikacja, internet itp.

Paradoks polega na tym, że droższe modele samochodów i marki premium mają z reguły na pokładzie więcej różnego rodzaju systemów i rozwiązań multimedialnych. Dlatego – mimo że autorzy badania sprawdzali również mnóstwo innych elementów aut, związanych z bezpieczeństwem, mechaniką itp. – miało to duży wpływ na ogólny wynik statystyk awaryjności badanych marek.

Problemy zanotowane w 100 egzemplarzach aut danej marki (im mniej, tym lepiej) w badaniach z 2019 roku. Zwyciężył Peugeot, a wśród marek premium – Volvo.
Źródło: J.D.Power. Grafika: MITSMR.pl

Marki premium – daleko w tyle

Tylko jedna marka premium – Volvo – znalazła się w pierwszej, najmniej awaryjnej dziesiątce rankingu. Daleko za popularnymi, niezbyt drogimi markami takimi jak Peugeot czy Skoda.

Inspiracje z serii CZY WIESZ, ŻE są jak dobra kawa i chwila relaksu w pracy.
Jeśli chcesz pogłębić umiejętności stosowania nowych technologii w biznesie, zapraszamy na stronę główną MIT Sloan Management Review Polska.