Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Prologis PARKlife – nowe podejście do strategii ESG

26 października 2021 3 min czytania
Prologis PARKlife - nowe podejście do strategii ESG

Streszczenie: Prologis Parklife to nowoczesne podejście do strategii ESG (Environmental, Social, and Governance), które koncentruje się na tworzeniu przestrzeni przyjaznych ludziom i środowisku. Firma łączy działalność komercyjną z troską o społeczeństwo i ekologię, tworząc miejsca pracy, które uwzględniają dobro pracowników oraz minimalizują negatywny wpływ na planetę. Inwestycje realizowane w ramach tej strategii stawiają na zrównoważony rozwój, energooszczędność oraz dbałość o zasoby naturalne. Przykład Prologis Parklife pokazuje, jak odpowiedzialność społeczna i środowiskowa mogą stanowić integralną część strategii biznesowej, a jednocześnie przynosić korzyści zarówno firmie, jak i jej interesariuszom.

Pokaż więcej

Europa jest dla Prologis ważnym regionem, dzięki któremu może utrzymywać status globalnego lidera zrównoważonego rozwoju. W tym celu rozwija PARKlife –  filozofię, w której wychodzi poza klasyczną strategię ESG i stawia na dążenie do równowagi między ludźmi, budynkami, społecznościami i środowiskiem naturalnym. To sposób myślenia i działania, dzięki któremu zapewnia klientom konkretną wartość znacznie wykraczającą poza nieruchomości.

PARKlife leży u podstaw tworzenia obiektów i przejawia się w szeregu udogodnień, które mają do dyspozycji klienci i ich pracownicy na terenie parków Prologis – także w Europie Środkowej. Są wśród nich boiska sportowe, ścieżki rowerowe, plenerowe siłownie i biblioteczki, miejsca do grillowania oraz zielone tereny do wypoczynku otwarte również dla społeczności sąsiedzkich. Ważną częścią programu jest promowanie niskoemisyjnego transportu, dlatego Prologis buduje wiaty rowerowe i stacje ładowania samochodów elektrycznych, oferuje specjalne miejsca parkingowe na rzecz carsharingu, a wszędzie gdzie tylko jest taka możliwość zapewnia przystanki komunikacji miejskiej w bezpośrednim sąsiedztwie magazynów.

Integralną częścią PARKlife jest stała praca nad poprawianiem jakości pracy wewnątrz budynków, aby parki logistyczne były bardziej komfortowe dla pracujących w nich osób. Jednym z elementów jest przyjęcie standardów certyfikacji WELL, bazującej na dowodach naukowych wskazujących na związek między budynkami a zdrowiem i samopoczuciem użytkowników. Przykładem jest Prologis Park Datteln, w którym stale monitorowana jest jakość powietrza i wody w obiekcie, pracownicy mają do dyspozycji zieloną strefę wewnętrzną ze specjalnym oświetleniem i wentylacją oraz dystrybutory wody pitnej na terenie całego budynku, wyciszone ściany, zielnik i całoroczny taras do wypoczynku. Budynki Prologis w Europie charakteryzuje duża dbałość o odpowiednie oświetlenie – w tym naturalne, udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności, oraz wysoki, biurowy standard stref socjalnych.

Wszystko to zmienia nieruchomości logistyczne w tętniące życiem, niewielkie społeczności, a budując w ten sposób przyjazne miejsce pracy Prologis pomaga też klientom w zdobywaniu i zatrzymywaniu pracowników.

Celem PARKlife jest tworzenie lepszego środowiska z myślą o społecznościach skupionych wokół Prologis. W praktyce program jest dowodem na to, że klienci są najważniejszymi partnerami, z którymi firma chce wspólnie tworzyć dobre miejsce do pracy i do życia. Wynosi przy tym na nowy poziom strategię ESG, którą niezmiennie od piętnastu lat ma wpisaną we wszystkie swoje działania.

Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!