Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
Magazyn (Nr 22, luty - marzec 2024)
Polska flaga

Mindspace: Od polityki ESG do filozofii zrównoważonego rozwoju

1 lutego 2024 6 min czytania
Zdjęcie Michał Kwinta - Senior Community Manager, Mindspace Koszyki
Michał Kwinta
Mindspace: Od polityki ESG do filozofii zrównoważonego rozwoju

Streszczenie: Mindspace, globalny operator elastycznych przestrzeni biurowych, traktuje politykę ESG (środowiskową, społeczną i ładu korporacyjnego) jako integralną część swojej filozofii biznesowej. Dla firmy nie jest to już jedynie zbiór regulacji do spełnienia, lecz podejście wpływające na codzienne działania i decyzje strategiczne. Wdrażając plany ESG od 2022 roku, Mindspace koncentruje się na projektach mających znaczący wpływ na pracowników, partnerów oraz lokalne społeczności. Obszary te obejmują gospodarkę odpadami, recykling, budownictwo, dywersyfikację i integrację pracowników, wspieranie lokalnych projektów, ograniczenie śladu węglowego oraz rozwój pracowników. Firma dostrzega, że inwestowanie w te obszary nie tylko nakłada obowiązki, ale także tworzy możliwości, które mogą wzmocnić przewagę konkurencyjną i budować długoterminową wartość marki w oczach pracowników, klientów i inwestorów. Badania wskazują, że konsumenci coraz częściej oczekują od firm działań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, a część z nich jest gotowa zapłacić więcej za produkty spełniające te standardy. MIT Sloan Management Review Polska
Mindspace oferuje 45 lokalizacji w 20 miastach w 7 państwach, w tym w Polsce, gdzie znajdują się biura w Warszawie – Mindspace Koszyki i Mindspace Skyliner. Firma łączy trendy globalnego wzornictwa z lokalnym klimatem, redefiniując doświadczenie pracy w biurze. Misją Mindspace jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań biurowych, które pozwalają firmom pracować bardziej elastycznie i efektywnie. W praktyce oznacza to stylowo zaprojektowane wnętrza, spersonalizowany poziom usług i starannie dobrane wydarzenia, które sprzyjają większemu zaangażowaniu pracowników oraz silnemu poczuciu wspólnoty.
Elastyczne przestrzenie biurowe Mindspace odpowiadają na potrzeby współczesnego rynku pracy, oferując przestrzenie, które łączą przyzwyczajenia pracowników nabyte podczas pracy zdalnej z funkcjonalnością, technologią oraz funkcją społeczną, które może dawać miejsce pracy. Nowy typ biura powinien być przestrzenią, która w sposób elastyczny łączy te elementy, tworząc idealne środowisko do pracy, sprzyjające kreatywności i interakcji zespołów.
Hybrydowy model pracy, który stał się nową normą, pozwala firmom na optymalizację kosztów najmu, jednocześnie zapewniając odpowiedni poziom elastyczności. Mindspace wspiera organizacje w usprawnieniu tego modelu, oferując przestrzenie biurowe, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby rynku pracy. Dodatkowo, praca w trybie hybrydowym przyczynia się do ograniczenia wpływu na środowisko, zmniejszając emisję spalin związanych z dojazdami do biura.

Pokaż więcej

Dla coraz większej liczby firm – w tym dla Mindspace, globalnego operatora elastycznych przestrzeni biurowych – ESG przestało być postrzegane jedynie jako wymóg regulacyjny i zbiór norm do spełnienia, a stało się głębszą filozofią, która wpływa na sposób myślenia o biznesie i codzienne działania.

JESZCZE KILKA DEKAD TEMU prawdopodobnie z wielkim niedowierzaniem przyjęlibyśmy fakt, że dla wielu firm rów- nie ważne jak zyski są strategie opierające się na koncepcji zrównoważonego rozwoju. Jak jest dzisiaj? We współczesnym świecie biznesu zrównoważony rozwój oraz standardy ESG określające, jak firma dba o środowisko (environmental), społeczeństwo (social) i własny ład korporacyjny (corporate governance), coraz częściej są czynnikami, które mogą zagwarantować zyski. Sustainable development oraz ESG nie tylko bowiem nakładają na organizację obowiązki, ale też tworzą możliwości, dzięki którym może wzmocnić swoją przewagę konkurencyjną. Inwestowanie w te obszary pomaga budować długoterminową wartość marki w oczach pracowników, klientów i inwestorów, którzy coraz częściej oczekują, że firmy będą działać z  poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju. „30% Europejczyków było w gotowych zapłacić 5–10% więcej za produkt zgodny z ESG” – sondaż firmy 2022 roku doradczej Kearney. „Prawie siedmiu na dziesięciu Polaków wierzy, że ma wpływ na działania marek, a część wdraża to przekonanie w życie. Co piąty z uczestników badania zrezygnował z marki i jej produktów z powodu nieetycznych lub antyspołecznych działań” – Sustainable Brands Poland, Ipsos.

Dla coraz większej liczby firm, w tym Mindspace – globalnego operatora elastycznych przestrzeni biurowych – wszystkie aspekty związane z ESG obecnie stały się niezwykle istotne.

Firma w 2022 roku zaczęła wdrażanie planów ESG, zarówno krótko-, jak i długoterminowych, koncentrując się na projektach o znaczącym wpływie nie tylko na pracowników, partnerów i członków, lecz także na lokalną społeczność. Obszary, na które kładzie szczególny nacisk, obejmują kwestie środowiskowe i społeczne, w tym m.in. gospodarkę odpadami i recykling, budownictwo, dywersyfikację i integrację pracowników, wspieranie lokalnych projektów, ograniczenie śladu węglowego, rozwój pracowników, inicjatywy wspierające cele społeczne i środowiskowe.

Elastyczne przestrzenie biurowe

Mindspace to globalny operator elastycznych przestrzeni biurowych dla firm dowolnej wielkości, który łącząc trendy globalnego wzornictwa z lokalnym klimatem, na nowo definiuje doświadczenie pobytu w miejscu pracy. Misją Mindspace jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań biurowych, które pozwalają firmom pracować bardziej elastycznie i efektywnie. W praktyce oznacza to stylowo zaprojektowane wnętrza, spersonalizowany poziom usług i starannie dobrane wydarzenia, które sprzyjają większemu zaangażowaniu pracowników oraz silnemu poczuciu wspólnoty. Pozytywnie wpływają na to, w jaki sposób ludzie pracują, uczą się, wprowadzają innowacje i rozwijają się.

45 lokalizacji w 20 miastach w 7 państwach w Europie i Stanach Zjednoczonych oferuje nowoczesną przestrzeń do pracy dla społeczności Mindspace, którą tworzą zarówno freelancerzy, start‑upy, małe i średnie firmy, jak i duże korporacje, takie jak np. Samsung, Microsoft, Barclays Bank, Techstars, Taboola, GoPro i Klarna. Pierwszy polski oddział – Mindspace Koszyki – mieści się w Warszawie i sąsiaduje z kultową Halą Koszyki. Łącznie oferuje ok. 5500 m² elastycznej powierzchni biurowej i 780 stanowisk pracy. Drugi – Mindspace Skyliner – znajduje się na trzech piętrach wieżowca Skyliner w pobliżu ronda Daszyńskiego w Warszawie i zajmuje ok. 4400 m² powierzchni, zapewniając ponad 600 stanowisk do pracy.

Nowa definicja miejsca pracy

Coraz częściej, mówiąc o elastyczności na rynku pracy, mamy na myśli nie tylko kompetencje pracownicze, lecz także miejsce, w którym praca jest wykonywana. I to właśnie tak rozumiana elastyczność – według globalnego badania opinii przeprowadzonego przez Mindspace we współpracy z OnePoll – aż dla 92% pracowników jest najbardziej oczekiwanym aspektem nowego wzorca pracy.

Nowy typ biura powinien być więc przestrzenią, która w sposób elastyczny łączy przyzwyczajenia pracowników nabyte podczas pracy zdalnej z funkcjonalnością, technologią oraz funkcją społeczną, które może dawać miejsce pracy. Pięknie zaprojektowane prywatne biura, butikowe sale konferencyjne, designerskie strefy wypoczynkowe tworzą idealną przestrzeń do pracy, która jest zarówno miejscem sprzyjającym kreatywności, jak i zapewniającym interakcję zespołów i pomagającym w nawiązywaniu relacji z otoczeniem. Taką elastyczność oraz na nowo zdefiniowane pojęcie „miejsca pracy”, które na pierwszym planie stawia potrzeby i dobrostan pracowników, oferują biura typu flex, w tym właśnie przestrzenie oferowane przez Mindspace.

Hybrydowy model pracy – oszczędność dla firm i środowiska

Elastyczne przestrzenie biurowe również z perspektywy pracodawców są korzystnym rozwiązaniem i alternatywą dla tradycyjnie wynajmowanych biur z określoną liczbą metrów kwadratowych i długoterminową umową. Dzięki spersonalizowanym usługom i szerokiej ofercie udogodnień w pełni odpowiadają na równie elastyczne potrzeby najemców, które dzisiaj w dużej mierze koncentrują się wokół pracy hybrydowej.

92% organizacji – według raportu Hybrid and Beyond opublikowanego przez Colliersa – wdrożyło hybrydowy model pracy. Proces przejścia na ten tryb nie w każdej firmie przebiega jednak bezproblemowo. Istnieją bowiem znaczące rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami pracowników a preferencjami organizacji, co w efekcie prowadzi do zmiany oczekiwań firmy względem przestrzeni biurowych. Najemcy dążą do optymalizacji kosztów najmu, ale muszą również zapewnić sobie odpowiedni poziom elastyczności, która z czasem nabiera coraz większego znaczenia. Jednocześnie organizacje starają się zrównoważyć pracę zdalną pracą stacjonarną, podejmując działania, które mają na celu zachęcić pracowników do powrotu do biura.

Ekspertem w ułatwianiu hybrydowego modelu pracy firmom, które chcą usprawnić swoją działalność, jest właśnie Mindspace. Warto pamiętać, że skutecznie wdrożony hybrydowy model pracy to nie tylko oszczędność dla firm, lecz także korzyść dla środowiska. Praca w trybie hybrydowym pozwala ograniczyć wpływ na środowisko związany z dojazdami do biura o około 30%.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!