Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Zwycięskie platformy to takie, w których i liderzy, i naśladowcy dbają wzajemnie o swoje interesy.
Szwedzki serwis Spotify – oferujący usługę strumieniowego przesyłania muzyki – ma dziś 400 milionów użytkowników na świecie. CFO Spotify Paul Vogel, twierdzi, że celem firmy jest miliard użytkowników. Aby go osiągnąć, firma wdraża cztery strategie.
Pandemia sprawiła, że zmieniły się zwyczaje zakupowe klientów. Przypominamy 5 tekstów, które pozwolą lepiej zrozumieć nowe potrzeby odbiorców twoich produktów i usług.
Tworzenie strategii w wąskim gronie, za zamkniętymi drzwiami, jest receptą na porażkę.
Duża część przemysłu modowego bazuje na skróceniu etapu od projektowania do sprzedaży i kulturze jednorazowości. Chociaż ten model biznesowy jest kuszący i dochodowy, nie jest on zrównoważony.
W spolaryzowanej i napiętej atmosferze marki mają do odegrania ważną rolę społeczną, która wykracza daleko poza ich kompetencje sprzedażowe.
Sformułowanie dobrej strategii jest naprawdę trudne. Wytyczenie kierunków rozwoju firmy, wyklarowanie misji i celów to działania, wymagają nie tylko inteligencji i zaangażowania, ale również – a może przede wszystkim – wizji i wyobraźni. Zachęcamy więc do przeczytania pięciu popularnych tekstów na temat strategii, wierząc, że ich lektura będzie dużym wsparciem, nie tylko dla wyobraźni i kreatywności.
E-commerce obecnie jest nie tylko wyłącznie kanałem sprzedaży, ale przede wszystkim kanałem inspiracji i komunikacji. Z tego powodu warto poświęcić czas na opracowanie odpowiedniej strategii dotyczącej treści produktowych.
E-commerce nie mógłby się rozwijać, gdyby nie logistyka. Jednak pandemia, która przyspieszyła zmiany w zakresie sprzedaży za pośrednictwem internetu, jednocześnie spowodowała zakłócenia w łańcuchach dostaw.
Formalne procesy, konstruktywna debata i logiczny rygor są kluczowymi elementami konsekwentnego tworzenia doskonałych strategii.
Po okresie dynamicznego wzrostu Netflix stanął pod biznesową ścianą. Jest wielce prawdopodobne, że platforma streamingowa nie będzie rosła już w dotychczasowym tempie. A kto się nie rozwija, ten się cofa. Dlatego platforma VoD musi myśleć o wzbogaceniu swojej oferty. Na przykład o gry.
Facebook to największe medium społecznościowe na świecie, ale to Instagram – należący dziś do portfolio biznesów Marka Zuckerberga – zmienił myślenie o marketingu internetowym. Instagram powstał wtedy, gdy swoje triumfy święciła Nasza Klasa, którą właśnie dziś złożono do cyfrowego grobu. Co różniło te dwie usługi i jaka z tego porównania płynie lekcja dla twojego biznesu.
Aby jak najlepiej przygotować swoje organizacje i pracowników na zmiany po pandemii, liderzy powinni sobie odpowiedzieć na kilka bardzo ważnych pytań.
O tym jak firma Huawei podchodzi do wsparcia zrównoważnego rozwoju opowiadał podczas III Kongresu MIT Sloan Management Review Polska jej przedstawiciel Ryszard Hordyński.
Podczas III Kongresu MIT Sloan Management Review Polska Agnieszka Operhalska z Signify przedstawiła jak zmieniła się sytuacja na rynku nieruchomości i co nas czeka w najbliższych miesiącach.
Dominika Bettman, dyrektorka Digital Industries w Siemens Polska, w swoim wystąpieniu na III Kongresie MIT SMRP mówiła o transformacji rynku produkcyjnego w Polsce. Podkreślała, że choć technologie są niezwykle ważne, najważniejszym wyzwaniem są ludzie.
Pandemia przyśpieszyła proces uelastycznienia rynku pracy. Wynajmujemy pracowników, sprzęt, a także coraz częściej także oprogramowanie. Biznes czasów (post)covidowych to nie tyle nowe ekosystemy pracownicze, co wręcz nowa filozofia korzystania z urządzeń i programów.
Alior Bank od lat z powodzeniem łączy cyfrową i tradycyjną bankowość, oferując liczne innowacyjne rozwiązania, produkty i usługi. Nic dziwnego więc, że został zwycięzcą rozstrzygniętego przed kilkoma tygodniami konkursu konkurs Mistrz Innowacyjnej Transformacji, w kategorii „Technologia i organizacja”.
Pandemia koronawirusa spowodowała, że większość krajów wprowadziła różnego rodzaju ograniczenia mające, często olbrzymi, niekorzystny wpływ na ich gospodarki.
Firmy nie mogą dłużej polegać na tradycyjnych formach prognozowania w celu dostrzeżenia – i spożytkowania – wyłaniających się zagrożeń i szans.