Przywództwo
Jak technologia zawodzi pracowników na późnym etapie kariery
Menedżerowie muszą dokonywać świadomych wyborów, aby wspierać starszych pracowników w korzystaniu ze skomplikowanych technologii.
Czy dasz pracownikom głos w sprawach strategicznych?
Wielu prezesów obawia się, że zaangażowanie pracowników w planowanie strategiczne spowoduje utratę kontroli i spowolni tempo działań. Oto nowe sprawdzone metody, które pozwolą uniknąć takich konsekwencji i cieszyć się korzyściami z włączenia pracowników w ten proces.
Nie poświęcaj rozwoju pracowników na rzecz zwiększania ich produktywności
Intensywne monitorowanie indywidualnej wydajności nie zwiększa produktywności pracowników, a nawet może ograniczać ich rozwój zawodowy.
Dlaczego programy rozwoju przywództwa nie działają i jak to naprawić
Programy szkoleniowe dla kadry kierowniczej to lukratywny biznes. Niestety, wiele z nich nie spełnia pokładanych w nich nadziei. Oto jak nie dać się nabrać.
Lider pod presją: Jak zarządzać zespołem i zachować równowagę
Zarządzanie zespołem w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym nie jest łatwym zadaniem. Przeciążenie emocjonalne i stres stanowią kluczowe wyzwania zarówno dla pracowników, jak i liderów. Sylwia Królikowska, psycholog biznesu, doświadczona liderka i trenerka charyzmatycznego przywództwa w rozmowie z Pauliną Chmiel Antoniuk, redaktorką MIT SMRP radzi, jak efektywnie zarządzać stresem, emocjami, a także dzieli się praktycznymi strategiami, jak budować zaufanie oraz autorytet lidera w zespole.
Bądź dobrym szefem i spróbuj nie zwariować
Skuteczne zarządzanie zespołem w dynamicznym środowisku biznesowym wymaga wyjątkowych umiejętności. Kluczowymi elementami efektywnego przywództwa są zdolność do zarządzania emocjami i stresem, a także autentyczność i empatia. Te cechy są niezbędne do budowania zaufania, autorytetu oraz tworzenia sprzyjającej atmosfery w miejscu pracy.
Najbardziej niedoceniany element motywacji
Liderzy myślą, że sekretem motywacji są wyższe zarobki, nagrody i pochwały. A przez to często zapominają, jak ważną rolę w walce o zaangażowanie pracowników odgrywa wsparcie społeczne. Dr Aleyet Fishbach z Uniwersytetu Chicagowskiego w rozmowie z Joanną Koprowską podpowiada, jak ułatwiać sobie i innym realizację celów.
Etapy kształtowania się tożsamości lidera
Przywództwo nie jest stałą cechą, którą po prostu się nabywa i pozostaje niezmieniona. To dynamiczna tożsamość, która ewoluuje poprzez doświadczenia, naukę i osobisty rozwój.
Przywództwo w czasach transparentności
Informacje przepływają szybciej i na większą skalę niż kiedykolwiek wcześniej. Przyjrzyjmy się strategiom, które mogą pomóc liderom efektywnie nimi zarządzać.
W zespole rzeczywiście istnieje „ja”
Badania wskazują, że w obliczu fundamentalnych zmian lepsze wyniki osiągają zespoły, w których poszczególne osoby najpierw się przekwalifikowują, zanim skupią się na współpracy.
10 kroków, które musisz podjąć, gdy Twój zespół nie może bez Ciebie funkcjonować
Bycie osobą, która utrzymuje działanie zespołu, może być satysfakcjonujące, ale jednocześnie może prowadzić do kryzysu. Oznaką naprawdę efektywnego zespołu jest nie tylko jego zdolność do sprawnego wykonywania zadań, ale także jego odporność i niezależność.
Dlaczego nawet zdolni menedżerowie osiągają słabe wyniki?
Wielozadaniowość, nieprzewidywalność, niepewność, wyzwania technologiczne i zawodowe, powodują, że codzienność współczesnego menedżera jest coraz trudniejsza do zrozumienia i coraz bardziej złożona. Wywołuje to zaburzenia neurologiczne, które odbijają się na wynikach pracy.
VUCA! Jak być liderem, gdy świat wokół oszalał
Menedżerowie lubią dzisiaj posługiwać się akronimem VUCA, który pochodzi od słów volatility (zmienność), uncertainty (niepewność), complexity (złożoność) i ambiguity (niejednoznaczność) i oddaje warunki panujące w turbulentnym świecie.
Szefie, nie ulegaj lizusom, bo szybko tego pożałujesz
Pracownikom opłaca się schlebiać swoim przełożonym, bo dzięki temu mogą zyskać ich przychylność. Z kolei szefom podatność na komplementy może przynieść negatywne konsekwencje. Nadav Klein z Katedry Zachowań Organizacyjnych INSEAD opowiada o badaniach, podczas których sprawdził, z jakimi kosztami muszą się liczyć liderzy, którzy są nadmiernie chwaleni przez swoich pracowników i jakie reakcje mogą ich przed nimi uchronić.
Trzy rzeczy, które warto wiedzieć o różnicach pokoleniowych w miejscu pracy
Młodsi pracownicy mają wysokie oczekiwania wobec siebie, swoich liderów i czasu wolnego.
7 strategii, by pokonać lęk przed przyszłością i stać się pewnym siebie liderem
Wyobraź sobie, że stoisz na krawędzi nieznanego, a przed Tobą rozpościera się przyszłość niczym nieskończona przestrzeń tajemnic. Łatwo jest poczuć się zagubionym, dryfując po morzu wątpliwości.
Technologia szkodzi starszym pracownikom. Jak im pomóc?
Menedżerowie powinni podejmować świadome działania, aby wspierać starszych pracowników w korzystaniu z nowych i często skomplikowanych technologii.
Sztuka antycypacji w zmieniających się czasach
W świecie biznesu, technologii i wielu innych dziedzinach, które charakteryzuje dynamika, otoczenie nieustannie ewoluuje. Osiągnięcie sukcesu w tych obszarach zależy nie tylko od skuteczności obecnie stosowanych strategii, ale także od umiejętności przewidywania nadchodzących trendów i elastycznego reagowania na zmiany.
Jak wprowadzać innowacje, gdy Twój szef to Grinch biznesu
W świecie biznesu, gdzie adaptacja i innowacja są kluczowymi czynnikami sukcesu, syndrom Grincha objawiający się niechęcią do przyjęcia nowych pomysłów, metod czy technologii, często prowadzi do stagnacji i utraty konkurencyjności. To zjawisko może mieć dalekosiężne konsekwencje dla rozwoju organizacji, dlatego wymaga skutecznych strategii, aby przezwyciężyć niechęć i otworzyć drogę do innowacji i postępu.
Ryzyko "skoku przez rekina" w przywództwie
Ryzyko związane ze "skokiem przez rekina" w przypadku liderów jest wieloaspektowe, obejmujące utratę zaufania, alienację zwolenników i potencjalną destabilizację całej organizacji.