Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Podczas lockdownu, gdy możliwość bezpośredniej rozmowy z klientem została mocno ograniczona, handlowcy zostali zmuszeni do przejścia do sieci. Jakie trudności napotkali na swojej drodze polscy sprzedawcy i jak sobie z nimi poradzili?
Wraz z początkiem 2020 roku globalną rzeczywistością zawładnęła pandemia koronawirusa. Konieczność przejścia wielu podmiotów na tryb pracy zdalnej wymusiła poszukiwanie funkcjonalnych rozwiązań umożliwiających pracę na odległość. Choć bezpieczeństwo IT powinno być traktowane priorytetowo przez podmioty przetwarzające dane osobowe, z obserwacji z ostatnich kilku miesięcy wyłania się zgoła inny obraz.
Cyfrowa rewolucja nie jest procesem liniowym ze ściśle określonym początkiem i końcem. To zjawisko wielowymiarowe, obejmujące szerokie spektrum obszarów działania firmy, a także mające wpływ na pracę całej kadry. Proces ten nie polega wyłącznie na zastąpieniu poszczególnych elementów analogowych narzędziami cyfrowymi, ale na ich wzajemnym połączeniu i zintegrowaniu. Wymaga on także całkowitego przebudowania procesów wewnętrznych lub stworzenia, czy też zdefiniowania, ich od nowa. Najlepszym tego przykładem jest digitalizacja obszaru „twardego” HR.
Pandemia realnie wpłynęła na sposób funkcjonowania firm. Z badania Deloitte wynika, że aż 57% europejskich respondentów w ostatnich miesiącach przeszło w tryb pracy zdalnej. Ponadto organizacje przyspieszyły proces transformacji cyfrowej, stawiając na rozwój kanałów online.
Systemowe podejście do ochrony danych klientów, pozwala uniknąć poważnych strat oraz kryzysów wizerunkowych.
Raporty firm badawczych są zgodne – chmura obliczeniowa stała się w polskich firmach standardem. Coraz odważniej sięgają po nią również branże regulowane, które w szczególny sposób muszą zwracać uwagę na bezpieczeństwo swoich danych. Jak się jednak okazuje, nie każdy dostawca może zapewnić pełną zgodność z szybko ewoluującymi wymaganiami prawnymi.
Pratt Whitney Kalisz to firma, dla której ciągłe wprowadzanie innowacji było kluczowym elementem cyfryzacji procesów. Firma od początku dostrzegała benefity wynikające z wdrożenia założeń Przemysłu 4.0 (I.4.0).
Sporo już napisaliśmy o czwartej rewolucji przemysłowej. Dzieje się ona na naszych oczach. Dzisiaj automatyzacja, robotyzacja czy cyfryzacja produkcji nie są już tylko wyborem – to konieczność. Zaczyna się od potrzeby. I zmiany w myśleniu.
W relacjach z klientami eRecruiter stawia na kontakt bezpośredni. Dlatego tak ważny jest dla nich odpowiedni przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi zespołami. Dzięki Salesforce i Pardot wszystkie najważniejsze dane o kliencie są dostępne w jednym miejscu – dla wszystkich działów w firmie. Z Julią Urbańską, Marketing & Customer Experience Director w eRecruiter, rozmawia Paulina Kostro.
Jak wynika z najnowszego badania EY Polska „Transformacja cyfrowa firm 2020”, obecnie z rozwiązań chmurowych korzysta 64% polskich przedsiębiorstw, a w ciągu najbliższych 12–18 miesięcy na taki krok zdecyduje się kolejne 26%.
Jeszcze do niedawna dla wielu firm kanał e‑commerce był ważny tylko ze względów wizerunkowych. Dziś, w dobie pandemii i lockdownu, stał się koniecznością. Ale dzięki zastosowaniu odpowiednich technologii i strategii e‑handel może zapewnić dużo więcej niż tylko przetrwanie. O swojej wizji e‑commerce opowiada Jarosław Ruciński, dyrektor eCommerce w BBK/home&you.
Konieczność pracy w trybie zdalnym zrodziła w wielu polskich przedsiębiorstwach potrzebę przyspieszonej transformacji cyfrowej. W dogodnej sytuacji znalazły się firmy, które już wcześniej wprowadziły u siebie e‑rozwiązania.
W ostatnich latach coraz częściej pojawia się pytanie: jak możemy zwiększyć produktywność aktualnych zespołów, zamiast skupiać się na wzroście wydajności poprzez minimalizację zasobów (redukcja kosztów)?
Cyfryzacja obiegu dokumentów to nie tylko ekologiczne rozwiązanie. To także najlepszy sposób na efektywne zarządzanie procesami, umożliwienie ich działania, szczególnie w czasach szalejącej pandemii i home office.
Łączenie potencjału narzędzi identyfikacji elektronicznej oraz usług zaufania napędza cyfrową rewolucję.