Materiał Partnera
Rewolucja w archiwizacji
MAJOREL Polska, członek grupy Teleperformance, wprowadzając nowoczesną cyfryzację, zrewolucjonizowała zarządzanie dokumentacją pracowniczą. Dzięki współpracy z Grupą Arcus oraz wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań dział Payroll zyskał efektywność i precyzję. Nowy system nie tylko usprawnia codzienną obsługę, ale także znacznie redukuje ryzyko występowania błędów i oszczędza czas, co pozwala firmie lepiej reagować na dynamiczne zmiany w branży. O wdrożeniu opowiadają Łukasz Zwoliński, IT Service Delivery Manager, oraz Anna Pieczyńska, HR Project Specialist, którzy uczestniczyli w projekcie.
Innowacyjne rozwiązania pojawiają się, gdy projekt AMULET wkracza w ostatnią fazę realizacji
Projekt „Advanced Materials and Manufacturing Technologies united for Lightweight” o akronimie AMULET po trzech latach wkracza w ostatnią fazę realizacji. To kamień milowy w podróży, która rozpoczęła się we wrześniu 2021 roku.
Cykl życia pracownika: klucz do sukcesu organizacji
W każdej firmie pracownik to coś więcej niż tylko jego stanowisko – to podróż pełna wyzwań i sukcesów, od momentu rekrutacji aż po ostatni dzień w organizacji. Strategiczne zarządzanie cyklem życia pracownika może przekształcić firmę w miejsce, gdzie zaangażowanie, produktywność i lojalność stają się źródłem przewagi. Ale do tego potrzebne są dane i system do ich analizowania.
Podaruj sobie czas
Codzienność przynosi moc wyzwań, satysfakcji, ale też obowiązków, które mogą powodować zmęczenie, przebodźcowanie czy nawet wypalenie zawodowe. Dlatego trzeba pamiętać o sobie, swoich potrzebach i… wypoczywać!
Dokumentacja kadrowa bez papieru w praktyce
Jednym z etapów transformacji cyfrowej HR w organizacji jest ograniczenie obiegu papierowych dokumentów lub nawet jego całkowita eliminacja. Postawienie na procesy paperless przynosi wiele korzyści, w tym pozwala rocznie zaoszczędzić nawet milion euro.
Zarządzanie wiedzą w organizacji: od wyzwania do przewagi konkurencyjnej dzięki AI
W erze cyfrowej łatwy dostęp do informacji staje się kluczowym elementem sukcesu organizacji. Efektywne wyszukiwanie i szybkie wykorzystywanie wiedzy nigdy nie było tak istotne. Jak widzą ten problem menedżerowie, a jak pracownicy? I w jaki sposób sztuczna inteligencja może im pomóc?
Polscy specjaliści stawiają na sektor finansowy
Sektor finansowy zyskuje atrakcyjność w oczach polskich pracowników. Co przyciąga talenty do tej branży?
Benefity to rzecz zbędna?
Do niedawna przy wyborach pracodawców dotyczących benefitów dominował trend „im więcej, tym lepiej”. Stawką było większe zadowolenie zatrudnionych, mające się przekładać także na efektywność ich pracy. Coraz częściej jednak pracodawcy, którzy wiele zainwestowali w rozwój świadczeń, są rozczarowani. Nadmiarowe, nietrafione, źle wdrożone korzyści, zamiast pomagać, obciążają firmę finansowo i organizacyjnie. Debenefityzacja to racjonalizacja podejścia do benefitów i projektowanie ich tak, by naprawdę sprzyjały pracy.
Sztuczna inteligencja potrzebuje człowieka u steru
Sztuczna inteligencja obiecuje, że wykonywanie zadań będzie łatwiejsze, praca – bardziej produktywna, a firmy – bardziej wydajne. Najnowsze badania przeprowadzone przez Slack wykazały, że 80% pracowników korzystających z generatywnych narzędzi AI doświadcza wzrostu produktywności – a to dopiero początek! Asystenci AI, tacy jak Salesforce Einstein Copilot, potrafią już odpowiadać na pytania, generować treści i dynamicznie automatyzować działania. Pewnego dnia asystenci AI staną się cyfrowymi agentami sprzedaży i usług. Będą przewidywać nasze potrzeby oraz działać w naszym imieniu.
Jak BGK dba o zrównoważony rozwój firm
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) wspiera firmy w zrównoważonym rozwoju m.in. poprzez swój model zarządzania ryzykiem ESG czy programy edukacyjne dla przedsiębiorców. Prowadzi także badania, dzięki którym poznaje stosunek polskich przedsiębiorców z sektora MŚP do kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem i ESG.
Jak za pomocą digitalizacji przekuć regulacje ESG w strategiczne korzyści
Digitalizacja ESG jest niezbędna do zapewnienia zgodności z nowymi wymogami regulacyjnymi, między innymi takimi jak dyrektywa w sprawie sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju (CSRD). Tymczasem wielu przedsiębiorstwom brakuje świadomości, jak skutecznie realizować proces digitalizacji ESG, a ponadto często bagatelizują jego znaczenie.
Społeczny wymiar walki z hejtem
Doświadczenia pandemii istotnie zmieniły codzienność dzieci i młodzieży, scalając ich rzeczywistość jeszcze mocniej ze światem online. To naturalnie zwiększyło ryzyko cyberprzemocy, której częstym przejawem jest hejt. W UNIQA Polska podeszliśmy do tego problemu wielowymiarowo, tworząc wokół walki z hejtem cały ekosystem, angażujący partnerów społecznych i pracowników.
Mentoring w branży technologicznej
W dynamicznie zmieniającym się świecie nowych technologii, gdzie innowacje są codziennością, a rynek pracy ciągle ewoluuje, mentoring stał się kluczowym narzędziem dla profesjonalistów dążących do rozwoju swojej kariery. Aby przynosił realne korzyści, musi być jednak prowadzony mądrze.
Hiperpersonalizacja jako nowy paradygmat w budowie relacji z klientem
Cyfryzacja i Przemysł 4.0 sprawiają, że budowa relacji z klientami przypomina cyfrowe randki, a każde takie spotkanie to okazja do wywarcia możliwie jak najlepszego, kolejnego „pierwszego” wrażenia. Nowe oczekiwania klientów pojawiają się w odpowiedzi na stymulacje płynące z rynku, co w efekcie jeszcze bardziej kształtuje rynek. Technologie cyfrowe, chmura, usługi SaaS, współpraca człowieka z AI, zwinność i zmiany w kulturze organizacyjnej to kluczowe elementy nowego paradygmatu hiperpersonalizacji. W ten sposób przekracza ona tradycyjne granice marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, stając się kluczowym elementem strategii biznesowej.
Rewolucja czy ewolucja sektora IT w Polsce? Przemiany i wyzwania ostatnich lat
Pandemiczne zmiany wstrząsnęły sektorem zatrudnienia w branży IT. Nie były to jednak wstrząsy niszczące, tylko przebudowujące potrzeby rynku oraz potencjalnych pracowników.
Multilife- holistyczne podejście do dobrostanu
Rośnie znaczenie wellbeingu za sprawą wchodzących na rynek pracy młodych pracowników, którzy priorytetowo traktują work-life balance i oczekują od pracodawców spersonalizowanej oferty benefitów. Benefit Systems, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, stworzył innowacyjny program MultiLife z nowym spojrzeniem na pojęcie dobrostanu. O tym, jak holistycznie dbać o dobrostan pracowników, opowiada Piotr Szostak, dyrektor ds. strategii rozwoju produktów w Benefit Systems, w rozmowie z Pauliną Chmiel-Antoniuk.
Odkrywanie przyszłości- Trendy HR 2023 versus 2024
Z „World of Work Trends Report”, opublikowanego na początku 2023 roku, wynikało, że trzema najważniejszymi priorytetami certyfkowanych organizacji Top Employers będą: stworzenie kultury wysokiej wydajności, rozwój nowych zdolności przywódczych oraz spójność celów, wizji i wartości. Te trzy priorytety były w istocie odzwierciedleniem trzech kluczowych trendów zidentyfikowanych w raporcie.
Przywództwo to gra zespołowa
Przywództwo na poziomie zarządu często wymaga przekonujących argumentów, zrównoważonej strategii i wsparcia ze strony całego zespołu. Dlatego kluczową kwestią jest nie tylko zidentyfikowanie potrzeby zmian, ale również umiejętność rozmowy i skutecznego nakłonienia zarządu do ich implementacji.
Elastyczna przestrzeń biurowa
W ostatnich latach wspieranie dobrostanu i personalizacja pozapłacowych benefitów stały się kluczowymi czynnikami, wpływającymi na decyzje pracowników o pozostaniu w danej organizacji. To oznacza, że pracodawcy, którzy pragną zachować swoją konkurencyjność, muszą ponownie zdefiniować doświadczenia oferowane w miejscu pracy, by zatrzymać najlepsze talenty. Mindspace, globalny dostawca butikowych, elastycznych przestrzeni biurowych, wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom, oferując nie tylko stylowo zaprojektowane wnętrza, które sprzyjają większemu zaangażowaniu oraz pomagają zachować równowagę między życiem prywatnym a zawodowym, ale również szereg udogodnień i benefitów.
Socjotechnika królową cyberzagrożeń
Liczba cyberataków na polskie firmy wciąż rośnie. Zjawiska, które zdaniem ekspertów CERT Orange Polska będą się cały czas nasilać, to przede wszystkim oszustwa polegające na socjotechnice.