Innowacje
Innowacyjne rozwiązania pojawiają się, gdy projekt AMULET wkracza w ostatnią fazę realizacji
Projekt „Advanced Materials and Manufacturing Technologies united for Lightweight” o akronimie AMULET po trzech latach wkracza w ostatnią fazę realizacji. To kamień milowy w podróży, która rozpoczęła się we wrześniu 2021 roku.
Dlaczego konkursy na innowacje bywają stratą czasu (i jak to zmienić)
Nie wszystkie konkursy organizowane przez firmy powinny się odbywać w myśl zasady „zwycięzca bierze wszystko” czy być oceniane wyłącznie przez kadrę zarządzającą. Nowe badania pokazują, jak podejść do organizacji takich inicjatyw, aby osiągać określone cele.
Szerokie perspektywy w świecie genAI
Generatywna sztuczna inteligencja oraz zrozumienie powiązanego z nią łańcucha wartości stały się w ostatnich latach niezwykle istotne dla funduszy inwestycyjnych. Istnieje wiele możliwości ulokowania kapitału, dlatego rzetelna ocena potencjału różnych przedsięwzięć staje się kluczowa.
Rozwiązuj dziś problemy, które pojawią się jutro
Webcon to firma, której początki nie przypominają historii typowych garażowych start-upów. Powstała nie na bazie pomysłu jej założycieli, ale jako rezultat konkretnych potrzeb klientów. Innowacyjna platforma, oparta na technologii low-code, zmienia podejście firm do cyfryzacji swoich biznesów.
Anomalie zakłóceń
Innowacyjne przykłady Apple’a, Ubera i Tesli pokazują, jak ważne są poszerzanie perspektywy, zagłębianie się w szczegóły oraz korzystanie z wielu modeli naraz.
Generatywna AI w Mastercardzie: najważniejszy jest nadzór
Jeśli oglądaliście film będący połączeniem kina akcji i kina przygodowego Wszystko wszędzie naraz, być może odebraliście go w ten sam sposób jak my. Imponujący i ekscytujący? Bez wątpienia – to jeden z powodów, dla których zdobył siedem Oscarów. Zapowiedz przyszłości? Być może – film zawiera bowiem jedną z wizji tego, jak mógłby wyglądać tzw. multiverse. Nieco dziwaczny i niejasny? Tak – przynajmniej dla nas.
O co menedżerowie powinni pytać w obszarze modeli AI i zbiorów danych?
Liderzy organizacji muszą umieć dokonywać trafnych wyborów dotyczących skali wdrażania modeli sztucznej inteligencji. Warto przy tym zadać kilka niełatwych pytań.
5 najważniejszych trendów w sferze AI i danych w 2024 roku
Zdaniem menedżerów odpowiedzialnych za dane na radarze każdego lidera powinno znaleźć się piec newralgicznych kwestii.
Firmy muszą otwierać się na mikrousługi i myśleć modułowo
Organizacje mogą uczynić zarządzenie łatwiejszym dzięki wprowadzeniu modułów, mikrousług i interfejsów API.
Nowoczesna infrastruktura Data Center dla lidera e-commerce
Grupa MODIVO podjęła decyzję o modernizacji swojej infrastruktury Data Center, aby sprostać rosnącym wyzwaniom biznesowym. W partnerstwie z firmą K3System zainwestowała w nowoczesne rozwiązania, które zapewniły nie tylko wysoką wydajność, ale także skalowalność, bezpieczeństwo i ciągłość działania.
Rebranding siłą napędową innowacji
Wysoce konkurencyjne rynki wymagają od firm unikalnej oferty odpowiadającej na potrzeby klientów oraz skutecznego dotarcia z komunikacją do odbiorców. Przykład polskiego producenta suplementów diety onesano pokazuje, jak rebranding i nowa strategia komunikacji pomogły produktom firmy wyróżnić się na tle konkurencji.
Proste wybory mogą mieć ogromne znaczenie dla cyfrowej współpracy
Dzięki prostym decyzjom dotyczącym wykorzystania narzędzi do współpracy zespoły mogą wejść na drogę, która prowadzi albo do inkrementalnych, albo przełomowych innowacji.
Jak Lego doskonali się w wykorzystywaniu pomysłów swoich klientów
Trzy nowe spostrzeżenia na temat praktykowanej przez firmę Lego otwartej innowacyjności uwydatniają korzyści płynące z włączenia klientów w prace nad rozwijaniem produktów.
Zarządzanie innowacjami cyfrowymi wymaga nowego podejścia
Szybkie, powtarzalne i skupione na klientach innowacje są w zasięgu dużych firm, o ile te nie będą się kurczowo trzymać swoich tradycyjnych sposobów pracy. Innowacyjne przedsięwzięcia potrzebują innowacyjnego podejścia.
Uwolnij potencjał przełomowych innowacji
Trudno zgadnąć, która innowacja okaże się przełomowa. Dzięki kilku metodom można jednak znaleźć nieoczywiste sposoby na wykorzystanie nowych pomysłów, a tym samym zwiększyć szanse firmy na sukces.
Komentarz eksperta: Polska na ścieżce rozwoju innowacyjności
Aby przyspieszyć rozwój innowacji i poprawić pozycję Polski w europejskim rankingu innowacyjności, potrzebujemy wzmocnić współpracę między nauką a biznesem.
Komentarz eksperta: Jak to robią firmy w Polsce
Im większa organizacja, tym ma większe zapotrzebowanie na innowacje, więcej obszarów, w których warto wprowadzać innowacje i więcej zasobów, które można wykorzystać do ich tworzenia. A równocześnie im większa organizacja, tym ma mniejszą skłonność do ryzyka, mniejszą zwinność i mniejszą gotowość do odważnych decyzji.
Zarządzaj twórczymi napięciami w innowacjach
Innowacje nie muszą oznaczać działań na chybił trafił, o ile liderzy oswoją się z ośmioma napięciami towarzyszącymi wcielaniu w życie nowych pomysłów. Z dr. Christopherem Binghamem, nagradzanym wykładowcą University of North Carolina Kenan-Flagler oraz uznanym ekspertem w dziedzinie strategii na dynamicznych rynkach, o tym, jak wdrażać innowacje, by przynosiły spodziewane rezultaty. Rozmawia Joanna Koprowska.
Podporządkować się danym czy je zignorować?
Wbrew pozorom skrupulatne wykorzystywanie danych nie zawsze stanowi najlepszy przepis na sukces. Stworzenie przełomowych innowacji wymaga bowiem bardziej sceptycznego podejścia.
Kiedy rozproszenie zespołu przestaje być przeszkodą
Projekty innowacyjne w warunkach zdalnych rządzą się swoimi prawami. W Credit Agricole odkrywaliśmy to w dobie pandemii, pracując wraz z Efigence nad aplikacją mobilną CA24 Mobile – pełna korzyści. Była to ścieżka pełna wyzwań, na końcu której udało nam się osiągnąć sukces. Oto jak sobie z nimi radziliśmy i czego dowiedzieliśmy się o zarządzaniu pracą złożonego zespołu w warunkach online.