Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Konsumenci oraz firmy powinni mieć świadomość potencjalnych błędów decyzyjnych związanych z korzystaniem z internetowych systemów rekomendacyjnych.

Systemy rekomendacyjne wpływają na wybory dokonywane każdego dnia – jaką kolejną książkę przeczytać, którą piosenkę pobrać, z kim iść na randkę. W najlepszym przypadku inteligentne systemy służą zarówno kupującym, jak i sprzedającym – konsumenci oszczędzają czas i wysiłek brodzenia przez ogromne możliwości rynku cyfrowego, a firmy budują lojalność i napędzają sprzedaż poprzez zróżnicowane doświadczenia. Jednak, podobnie jak w przypadku wielu innych nowych technologii, rekomendacje cyfrowe są również źródłem niezamierzonych konsekwencji. Nasze badania pokazują, że rekomendacje nie tylko odzwierciedlają preferencje konsumentów, ale faktycznie je kształtują. Być może brzmi to jak subtelne rozróżnienie, ale nim nie jest.

Zostało 89% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Sam Ransbotham

Profesor zwyczajny w dziedzinie systemów informacyjnych w Caroll School of Management w Boston College. Współpracownik magazynu "MIT Sloan Management Review".

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy