Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jesień 2022 – najnowsze wydanie magazynu „MIT Sloan Management Review”

Nowoczesne podejście do mierzenia wyników biznesowych jest motywem przewodnim bieżącego wydania „MIT Sloan Management Review”.

Jak bowiem stwierdził kiedyś Peter Drucker, jeden z najwybitniejszych autorytetów i teoretyków zarządzania:

Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć,
nie możesz tym zarządzać.

Dlatego tematem numeru uczyniliśmy nowoczesne podejście do KPI i różne spojrzenia, które prezentują autorzy artykułów.

Omri Morgenshtern, Robert Rosenstein, Peter L. Allen podpowiadają, jak znaleźć KPI idealne. Tym razem posługując się przykładem azjatyckiej firmy Agoda, której po wielu próbach udało się znaleźć jeden wskaźnik odpowiadający na prawie wszystkie biznesowe pytania.

Tymczasem David Kiron, nieco w opozycji do Petera Druckera, uważa, że obecnie to, co mierzymy, nie determinuje już tego, czym zarządzamy. A tym, co będzie miało największy wpływ na współcześnie stosowane wskaźniki, jest... sztuczna inteligencja. To algorytmy AI zmienią to, jak mierzymy, a co za tym idzie, jak zarządzamy.

Michael Schrage, autor artykułu Pięć kategorii dla doskonalszych KPI, zwraca uwagę na inną kwestię. Otóż badania pokazują, że większa jawność KPI i ich wyraźniejsze dopasowanie mają kluczowe znaczenie dla ogólnej skuteczności mierzenia wyników. Potwierdzeniem tej tezy są wyniki raportu badawczego „MIT Sloan Management Review” pt. Przewodzenie za pomocą kluczowych wskaźników efektywności nowej generacji (Leading With NextGeneration Key Performance Indicators). Wnioski z tego badania dowodzą, że maksymalizowanie przydatności biznesowej KPI wymaga nowych form zaangażowania przywódców. Potężny wpływ na efektywność korporacyjnych KPI mają dwie odmienne, choć pokrewne, dobre praktyki: większą jawność KPI oraz wyraźniejsze dopasowanie wskaźników.

Wskaźnikom wymyka się inna rzecz. Trudno mierzalne jest poczucie szczęścia. Okazuje się jednak, że niezwykle istotne dla naszej pracowniczej wydajności jest to, czy czujemy się z życia zadowoleni i ogólnie spełnieni, czy też dręczą nas pesymizm i wrażenie porażki. Paul B. Lester, Ed Diener i Martin Seligman przez pięć lat prowadzili olbrzymie badanie wśród żołnierzy amerykańskiej armii, sprawdzając, czy poczucie własnego szczęścia przekłada się na sukcesy zawodowe.


Najpopularniejsze tematy