Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Dostawa szybka czy tania? Nie trzeba już wybierać

Dzięki nowym narzędziom do analizy stanu zapasów i wielkości sprzedaży dostarczanie produktów tanio i szybko stało się możliwe.

W pierwszych latach sprzedaży detalicznej online przedsiębiorstwa handlu elektronicznego korzystały z niewielkiej liczby dużych hurtowni o podobnym asortymencie produktów. Zapasy oferowanych towarów detaliści magazynowali w możliwie najmniejszej liczbie własnych pomieszczeń i w niewielkiej ilości. Gromadzili ich akurat tyle, ile było potrzeba do zapewnienia poziomu usług odpowiadającego wymaganiom klientów. Tym sposobem nie tylko obniżali koszty magazynowania, ale też – dzięki realizacji zamówień w dużych centrach logistycznych – mogli korzystać z efektu skali. Konsumenci byli wówczas gotowi cierpliwie czekać na dostawę, toteż odległość i szybkość miały mniejsze znaczenie niż oszczędności w postaci niskich kosztów.

Zostało 91% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy