Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Sposób na rozbudowę kadr analitycznych

Przedsiębiorstwo musi precyzyjnie określić, jakiego rodzaju specjalistów potrzebuje, aby móc działać na podstawie zgromadzonych przez siebie danych.

Chociaż wiele firm rekrutuje analityków danych (data scientists) i innych specjalistów do spraw analityki i sztucznej inteligencji, w biznesie i wewnątrz organizacji brak często zgody co do tego, jakie kwalifikacje są potrzebnych do pełnienia tych ról. Termin analityk danych może oznaczać stanowisko związane głównie z przetwarzaniem danych statystycznych, z kodowaniem lub z pracą z menedżerami wyższego szczebla nad rozwiązywaniem problemów biznesowych przy użyciu danych i analiz. Koncepcja analityków danych, którzy dysponują wszystkimi tymi umiejętnościami na wysokim poziomie, nigdy nie była przesadnie realistyczna.

Ponieważ zawód analityka danych robi się coraz popularniejszy, a specjaliści z tej dziedziny coraz bardziej rozchwytywani, takiego opisu swojej roli zaczyna używać coraz więcej osób. Także college i uniwersytety reagują na zapotrzebowanie, oferując setki nowych zajęć z inżynierii i analizy danych  (data science). Jednak programy te obejmują bardzo zróżnicowane umiejętności, a część uczelni oferuje wiele kursów o różnych profilach. Tak w przypadku nowo zatrudnianych, jak i doświadczonych pracowników tytuły typu analityk danych czy analityk ilościowy rzadko trafnie opisują ich rzeczywiste umiejętności.

Zostało 85% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Thomas H. Davenport

Profesor informatyki i zarządzania w Babson College w Wellesley, w stanie Massachusetts, członek MIT Initiative on the Digital Economy (Inicjatywy MIT na rzecz Gospodarki Cyfrowej) oraz NewVantage Partners. Starszy doradca w Deloitte Analytics.

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy